1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Dinzer

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opties gast wifi: Hoofd- en gastnetwerk afbakenen

Goedemiddag,

Ik heb een gastnetwerk ingesteld via mijn Connectbox, omdat ik steeds meer IOT apparaten krijg en ik het geen prettig idee vindt dat ze allemaal op hetzelfde netwerk zitten als mijn hoofd PC waarop veel informatie staat. Nu kan ik niet vinden (als dit wel mogelijk is) waar ik in kan stellen of het gastnetwerk en het hoofdnetwerk met elkaar kunnen communiceren. Of anders gezegd dat dus het gastnetwerk toegang heeft tot het hoofdnetwerk. Ik zou dit graag afbakenen. Ik weet dat dit met third-party software kan, maar zou het graag via de ziggo instellingen regelen. Kan dit?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6550Posts
  • 239Oplossingen
  • 5144Likes

Dag @Dinzer 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.

De bedoeling van een wifi-gastnetwerk is juist dat er géén verbinding mogelijk is tussen je eigen wifi-netwerk en het gastnetwerk. Persoonlijk zou ik het toch niet tè makkelijk maken voor gasten: je gastnetwerk bijvoorbeeld geen “gastnetwerk” noemen en creatief zijn met de keuze van een wachtwoord.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Meldingen
Aan Uit
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6550Posts
  • 239Oplossingen
  • 5144Likes

Dag @Dinzer 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.

De bedoeling van een wifi-gastnetwerk is juist dat er géén verbinding mogelijk is tussen je eigen wifi-netwerk en het gastnetwerk. Persoonlijk zou ik het toch niet tè makkelijk maken voor gasten: je gastnetwerk bijvoorbeeld geen “gastnetwerk” noemen en creatief zijn met de keuze van een wachtwoord.