1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rteuben

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Optie draadloos netwerk niet beschikbaar op UBC1318 ZG modem met ruckus r710 router

Sorry. Ik ben een nitwit op het gebied van netwerken, maar het volgende is het geval. Een flinke tijd geleden heeft ziggo bij mij (als proef) de bovenstaande configuratie geïnstalleerd. Dat werkt als een tierelier. Eigenlijk nooit storingen, en zeer betrouwbaar internet, maar het koppelen van wireless devices gaat niet altijd even lekker.... Eerder kon ik dat omzeilen door mijn wifi netwerk op 2.4. ghz te zetten en dan het apparaat aan te melden, maar nu kan ik dat  niet meer. De optie 'draadloos' is niet beschikbaar als ik op mijn UBC1318 inlog. Ik weet zeker dat ik dat eerder wel heb gekund. Op de Ruckus aanloggen (die als router is aangesloten door Ziggo destijds) lukt ook niet omdat het default ip-adres niet benaderbaar is... Kijk en dan houdt het bij mij helaas op.

 

Mijn vraag: Hoe kan ik (met het bovenstaande als gegeven) er voor zorgen dat ik het 5.0. ghz netwerk tijdelijk uitschakel en alleen een 2.4 ghz netwerk heb zodat het extern device aangemeld kan worden en vervolgens het 5.0. ghz netwerk weer aanzetten? Of andere suggesties? (een factory reset van de Ruckus heeft ook niet geholopen) 

 

 

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een UBC1318 heeft geen wifi mogelijkheid, wifi hardware zit er niet in.

 

Ubee UBC1318ZG modem zonder wifi | Klantenservice | Ziggo

 

Dit is een modem zonder wifi.

 

De Ruckus ken ik niet.

Heb je een consumenten of zakelijk abonnement bij Ziggo?

Rteuben
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie Bert. Dat wist ik inderdaad, maar ik (althans dat heeft ziggo destijds bij mij zo geinstalleerd) heb de ruckus R710 als router eraan hangen.  Ook in die configuratie had ik eerder wel de optie 'draadloos' beschikbaar als ik op het modem inlogde.

 

 

Rteuben
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een zakelijk abonnement maar 'wij' zijn een eenmanszaak 🙂

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik kan geen gebruiksaanwijzing van de Ruckus R710 gedownload krijgen om te zien hoe dit aan te pakken.

 

Dit is het consumentendeel van Ziggo en ben de Ruckus R710 nog nooit hier tegen gekomen.

 

Hier zou de zakelijke helpdesk je bij moeten kunnen helpen.

Rteuben
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Klopt. Dat zou ik ook verwachten, maar tot op heden nog zonder succes 😞 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

https://tweakers.net/pricewatch/1263659/ruckus-zoneflex-r710-unleashed/specificaties/

 

via het ip-adres van de ruckus R710 zou je kunnen inloggen op de Web-based management daar kun je de instellingen veranderen

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@Rteuben Wat rot dat het allemaal niet wil lukken. Ben je al aan de slag geweest met de tip die anoniemforum hier heeft gedeeld? We zijn benieuwd hoe de vlag er nu bijhangt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic