1
Vraag
2
Reageer en help mee
Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Opnieuw uitval connectbox

De afgelopen dagen werd het internet steeds iets slechter. Sites die af en toe slecht of niet laden en een aantal T3 errors bij de Upstream in de connectbox.

Vandaag rond 12 uur was er ineens weer een uitval van de connectbox. Na het opnieuw opstarten kon ik met mijn chromebook wel op bijvoorbeeld Youtube, maar verder kreeg ik bij iedere website de melding dat het DNS-adres niet gevonden kan worden.

2022-06-10 13_11_55-community.ziggo.nl.jpg

Op mijn vaste PC met kabelinternet werkte internet helemaal niet. Ik kon dus ook weer niet inloggen op de connectbox om daar eventueel te kijken wat er aan de hand was. Na 2 en een half uur werkt het nu weer.

Na een aantal keer de connectbox te hebben herstart, is natuurlijk de netwerk historie en alle fouten gewist en staat alles weer keurig op 0. Voor mij althans.

De vorige keer is er een meting door Ziggo uitgevoerd gedurende 2 dagen waar verder niets uit is gekomen. https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connectbox-valt-steeds-uit/td-p/950334

Misschien zou Ziggo weer eens kunnen kijken of er nu iets zichtbaar is, want het begint nu toch wel erg vervelend te worden.

24 Reacties 24
Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

16563219534796464680790032618428.jpg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Kilroy Ontzettend vervelend dat d everbinding verre van goed werkt! In de meting zie ik ook enkele dips terug op het signaal. Het lijkt mij verstandig dat er een netwerkmonteur langskomt. Op welke data zou een afspraak met een monteur het beste schikken?

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Deze hele week is mogelijk. Volgende week woensdag niet. Of moet het verder in de toekomst?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Kilroy Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb een afspraak met een storingsmonteur kunnen regelen op maandag 4 juli 2022 tussen 12 en 18 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Vanmiddag is er een monteur geweest die e.e.a. heeft na/doorgemeten. Hij heeft ook contact gehad met een medewerker die ook nog van alles nakeek. Er was te zien dat 2 dagen terug er weer een uitval was, maar verder was alles goed.

Het enige dat de monteur kon bedenken is dat mijn netwerkswitch (Tp-Link TL-SG1008D) de boosdoener is en die zorgt voor een ip-conflict vanwege een verkeerde instelling. De totale uitval van de ConnectBox was daar echter niet mee te verklaren.

Het advies is om de eerstvolgende keer de netwerkswitch uit het stopcontact te halen, te resetten de ConnectBox te resetten en kijken of het daarmee dan opgelost is.

Lijkt mij niet helemaal te kloppen, want de netwerkswitch kan niet gereset, of ingesteld worden aangezien deze unmanaged is. Stekker erin = aan, stekker eruit = uit. Verder heb ik deze juist rond 2017 aangeschaft op aanraden van ziggo moderator Anne H (als ik het goed heb onthouden), omdat deze makkelijk te installeren is en goed werkt.

Modem vervangen had geen zin, want deze is al eens vervangen en de ziggo-buitenkabel is een paar jaar geleden ook al vervangen, dus daar zal het ook niet aan liggen. Verder weet de monteur het ook niet en als het weer voorkomt en de netwerkswitch stroomloos maken helpt niet, dan moet er een ander soort monteur komen.

Het is alweer 2 dagen terug dat er weer een uitval van de ConnectBox was, dus waarschijnlijk heb ik nog een week tot de volgende uitval, of hopelijk zelfs langer....

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic