1
Vraag
2
Reageer en help mee
Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Opnieuw uitval connectbox

De afgelopen dagen werd het internet steeds iets slechter. Sites die af en toe slecht of niet laden en een aantal T3 errors bij de Upstream in de connectbox.

Vandaag rond 12 uur was er ineens weer een uitval van de connectbox. Na het opnieuw opstarten kon ik met mijn chromebook wel op bijvoorbeeld Youtube, maar verder kreeg ik bij iedere website de melding dat het DNS-adres niet gevonden kan worden.

2022-06-10 13_11_55-community.ziggo.nl.jpg

Op mijn vaste PC met kabelinternet werkte internet helemaal niet. Ik kon dus ook weer niet inloggen op de connectbox om daar eventueel te kijken wat er aan de hand was. Na 2 en een half uur werkt het nu weer.

Na een aantal keer de connectbox te hebben herstart, is natuurlijk de netwerk historie en alle fouten gewist en staat alles weer keurig op 0. Voor mij althans.

De vorige keer is er een meting door Ziggo uitgevoerd gedurende 2 dagen waar verder niets uit is gekomen. https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connectbox-valt-steeds-uit/td-p/950334

Misschien zou Ziggo weer eens kunnen kijken of er nu iets zichtbaar is, want het begint nu toch wel erg vervelend te worden.

24 Reacties 24
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo @Kilroy ,

Kan je eens een foto maken van het AOP?

 

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Bedankt voor je reactie. Bij deze de foto's van het AOP.

AOP3.jpgAOP2.jpgAOP1.jpg

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Ook nog even 2 afbeeldingen van de melding op mijn chromebook bij het niet kunnen laden van internetpagina's terwijl ik wel een wifi verbinding heb via de connectbox:

Screenshot 2022-06-10 12.52.44.pngScreenshot 2022-06-10 12.52.31.png

Verwijderd account
Niet van toepassing

Het AOP ziet er goed uit.Heb je al eens de connectbox gereset door een pinnetjes 15 seconden in het resetgaatje te steken?

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Deze keer niet, omdat ik dit de vorige keren wel had gedaan en het geen verschil maakte.

Het is schijnbaar gewoon een kwestie van afwachten voordat er weer een gewone internetverbinding beschikbaar is. Deze keer was het 'al' na 2,5 uur. Een vorige keer moest ik een hele nacht wachten.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Apart..Misschien kan je 0900-1884 even bellen en vragen of ze een lijnmeting willen doen. 

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Dat hebben ze al eens gedaan, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit voort. Heb al wel alle kabels vervangen en een nieuw modem gehad, maar eens in de zoveel tijd gebeurt dit.

Op dit moment, als alles dus weer goed is, is er bij een meting niets bijzonders te zien helaas, maar ik zou het vanuit Ziggo wel graag opgelost zien.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Kilroy en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je internetconnectie met grote regelmaat wegvalt! Het is daarom goed dat je d.mv. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien hebben de hier aanwezige experts ook al even met je meegekeken. Het aansluitpunt (AOP) ziet er verder goed uit. En als ik nu naar het signaal kijk, dan zie ik ook daar op dit moment geen ongeregeldheden terug. Ik begrijp uit je laatste bericht dat op dit moment ook alles weer naar wens werkt. Zullen we anders dit topic nog even de vinger aan de pols houden en kijken hoe het de komende dagen blijft gaan? Als je wederom last hebt van uitval dan lijkt het mij verstandig dat er een monteur komt kijken. 

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Bedankt voor je reactie @Paul .

Dat is dus het hele probleem. Meestal is er niets aan de hand, maar ineens is er dan totale uitval en kan ik helemaal niets meer, zoals ik ook al in 2 vorige meldingen aangaf : https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connectbox-valt-steeds-uit/td-p/950334 en https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Internet-en-connectbox-vallen-steeds-uit/td-p/749144/highlight...

Ik heb een nieuwe connectbox gekregen, nadat de monteur is langs geweest en toen leek het opgelost, maar af en toe is dus nog steeds uitval. Als dan na verloop van tijd alles weer werkt, is er door de metingen schijnbaar niets vreemds te zien, totdat het weer gebeurt. Zolang het werkt, werkt het goed en zonder klachten en ik wil het nu gerust weer aan kijken totdat er weer uitval is, maar dan wil ik wel dat er dan meteen actie ondernomen wordt. Het lijkt me dat ik dit probleem nu vaak genoeg heb gemeld en niet weer te horen moet krijgen van de klantenservice dat ik eerst maar eens mijn kabels moet gaan checken en vervangen, of het probleem voorleggen op de community.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Kilroy Zullen we de komende 2 dagen even de vinger aan de pols houden? Indien je wederom storing ervaart, dan ga ik een afspraak met een netwerkmonteur voor je regelen. Ik laat in tussentijd ook even een meting lopen op de verbinding om het signaal de komende 2 dagen nauwkeurig te monitoren. 

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Top!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Kilroy We houden even contact met elkaar via dit topic. De meting op de verbinding loopt nu. 

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Tot nu weer een redelijk stabiele verbinding. Af en toe wel een hapering, waarvan een gedeelte ligt aan de nieuwe Ziggo Go app.

Wel gebeurt het dus soms dat er wel verbinding is met het netwerk, maar er bijvoorbeeld geen web pagina geladen kan worden. Na een keer of 2 refreshen werkt het dan wel weer.

Ik neem aan dat de meting wederom niets heeft opgeleverd?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Kilroy In de signaalmeting (SC-QAM/OFDM) zie ik geen ongeregeldheden terug. Ik kan dus geen netwerkgerelatereerd oorzaak ontdekken die de hapereingen doen verklaren. Het signaal ziet er verder prima uit. Ervaar je op alle apparaten en met elke streamingdienst op dit moment problemen?

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Op alle apparaten hier moet ik dus af en toe refreshen voordat een webpagina geladen wordt en op alle apparaten heb ik last van trage en haperende Ziggo Go app. Met bijvoorbeeld netflix en de F1 app heb ik daar geen last van, maar dat ligt aan de vernieuwde Ziggo Go app, zo had ik al in een flink aantal berichten gelezen. Dat ligt dan weer niet aan de verbinding gelukkig, maar aan degene die heeft bedacht dat dit een verbetering is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Kilroy Er zijn op dit moment wel bepaalde problemen met de Ziggo GO (TV) app. In dit grote topic staat dit ook beschreven. Mijn vermoeden is dat jij hier ook last van hebt aangezien je met andere steamingdiensten (Netflix, F1 TV Pro app) geen last hebt. Aan de haperingen, trage performance en overige bekende problemen zijn bij ons bekend en is in onderzoek. 

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Goed, we wachten het weer af en hopelijk verder geen uitval maar.

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

@Paul 

Op dit moment heb ik weer dezelfde uitval. Het begon ergens rond 10:30 en duurt dus inmiddels al weer 3 kwartier.

Connectbox viel weer uit en startte weer opnieuw op. De meeste websites zijn weer onbereikbaar en geven onbereikbaar adres op.

Ook de connectbox en de Ziggo community zijn onbereikbaar. 

Gebruik nu maar weer de mobiele data van mijn telefoon, maar waar gaat het nu mis Ziggo?

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

16563218450004161064067662579133.jpg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic