Vanmiddag is er een monteur geweest die e.e.a. heeft na/doorgemeten. Hij heeft ook contact gehad met een medewerker die ook nog van alles nakeek. Er was te zien dat 2 dagen terug er weer een uitval was, maar verder was alles goed.
Het enige dat de monteur kon bedenken is dat mijn netwerkswitch (Tp-Link TL-SG1008D) de boosdoener is en die zorgt voor een ip-conflict vanwege een verkeerde instelling. De totale uitval van de ConnectBox was daar echter niet mee te verklaren.
Het advies is om de eerstvolgende keer de netwerkswitch uit het stopcontact te halen, te resetten de ConnectBox te resetten en kijken of het daarmee dan opgelost is.
Lijkt mij niet helemaal te kloppen, want de netwerkswitch kan niet gereset, of ingesteld worden aangezien deze unmanaged is. Stekker erin = aan, stekker eruit = uit. Verder heb ik deze juist rond 2017 aangeschaft op aanraden van ziggo moderator Anne H (als ik het goed heb onthouden), omdat deze makkelijk te installeren is en goed werkt.
Modem vervangen had geen zin, want deze is al eens vervangen en de ziggo-buitenkabel is een paar jaar geleden ook al vervangen, dus daar zal het ook niet aan liggen. Verder weet de monteur het ook niet en als het weer voorkomt en de netwerkswitch stroomloos maken helpt niet, dan moet er een ander soort monteur komen.
Het is alweer 2 dagen terug dat er weer een uitval van de ConnectBox was, dus waarschijnlijk heb ik nog een week tot de volgende uitval, of hopelijk zelfs langer....