1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
thenewmakers

Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Opnieuw storing bij videobellen

L.s.,

in oktober hadden we problemen met videobellen op Google Meet en Microsoft teams. Volgens documentatie van Google Meet is een latency van consistent <100ms nodig om stabiel te kunnen videobellen.

In oktober leek dat probleem te zijn opgelost in dit topic d.m.v. vervangen aansluitpunt (AOP), maar nu ervaren we dezelfde problemen opnieuw

Ik heb voor de volledigheid opnieuw upstream/downstream gegevens bijgevoegd

heeft iemand sugggesties?

mvg,
Tim Castelijn

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
thenewmakers
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Ha @Lycke,

ik heb gisteren de instellingen aangepast zoals @tobiastheebe voorstelde in bovenstaande reactie.

Nu is het even afwachten of de storingen zijn verholpen of dat ze opnieuw optreden. Ik houd jullie op de hoogte.

Mvg,
Tim

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34903Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17547Likes

Welkom terug!

Ik zie opnieuw uncorrectable errors op het OFDM-kanaal, deze moeten 0 zijn.

Mogelijk hebben deze instellingen een positief effect, anders is m.i. het vervangen van het SmartWifi modem Giga door een UBC1318ZG de volgende stap.

thenewmakers
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Beste @tobiastheebe,

dank voor de snelle reactie, ik ga er mee aan de slag. Even voor mijn begrip; uit welke gegevens kan ik afleiden dat er uncorrectable errors zijn, zijn dat de timeouts bij upstream? 

groet,
Tim

DON PAPA

Level 17
  • 4075Posts
  • 64Oplossingen
  • 3433Likes

Alles in de tweede rode kolom zijn uncorrectable errors en op kanaal 33 (OFDM) staan er nu 638

Schermafbeelding 2022-07-28 084336.png

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes

Hey @thenewmakers. Hoe gaat het nu? 🙂 

thenewmakers
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Ha @Lycke,

ik heb gisteren de instellingen aangepast zoals @tobiastheebe voorstelde in bovenstaande reactie.

Nu is het even afwachten of de storingen zijn verholpen of dat ze opnieuw optreden. Ik houd jullie op de hoogte.

Mvg,
Tim