1
Vraag
2
Reageer en help mee
eriktews

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opnieuw Full Dual Stack

Hallo

 

4 weken geleden had ik full dual stack op mijn modem. Daarna waren er problemen met mijn modem en werd mijn modem vervangen. De oude en nieuwe modems zijn exact hetzelfde model en hebben exact dezelfde firmware. Maar nu heb ik alleen DS-Lite.

 

Ik heb dringend een full dual stack nodig voor mijn werk. Kunt u het alstublieft terugzetten naar de manier waarop het 4 weken geleden was?

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om van DS-Lite naar Full Dual-Stack (terug) te gaan, alleen IPv4 Only zou dan mogelijk zijn. Klopt het dat je een IPv4-adres in subnet 213.127.0.0/17 hebt?

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan kijken wat de mogelijkheden zijn. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.

eriktews
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb momenteel geen IPv4-adres. Ik heb nooit om iets anders gevraagd dan een full DS.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Bij DS-Lite zou je wel degelijk een IPv4-adres (gedeeld via CGNAT) moeten hebben in genoemd subnet. Anders zou je een groot deel van het internet niet kunnen bereiken. Kun je eens bij bijvoorbeeld ipinfo.io kijken wat deze aangeeft?

eriktews
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dat is 213.127.XXX, het ip van het CGN gateway.

 

Ik moet mijn verbinding van buitenaf via IPv4 kunnen bereiken, maar met DS-Lite of CGN kan ik port forwarding op mijn modem niet configureren.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Helemaal duidelijk. Ik kan helaas niet voorspellen of het mogelijk is om Full Dual-Stack terug te krijgen. Het is natuurlijk vreemd dat het nieuwe modem FDS had en het nieuwe modem van hetzelfde type niet. Mogelijk kan een moderator regelen dat er een nieuwe boot file voor FDS op je modem geladen wordt. Ik heb echter gelezen dat Ziggo beleidsmatig niet FDS opnieuw toewijst.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @eriktews, welkom hier! 

 

Nu je het nieuwe modem hebt staan, merk je toch dat er iets afwijkt van hoe je oude modem dit deed. Ik kan mij voorstellen dat je baalt dat je nu ineens DS-Lite hebt. Zoals @anoniemforum en @tobiastheebe al aangeven, is het niet mogelijk om je over te zetten naar Full DS, jammer genoeg. 

De enige wijziging die ik er voor je kan inzetten is volledige overgang naar IPv4 only. Met IPv4 only kun je wel port forwarding instellen. 

eriktews
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas heb ik ook IPv6 nodig, daar gaat het niet om.

 

Stuur me alsjeblieft mijn oude modem terug.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @eriktews! Sorry voor de late reactie allereerst. Helaas is het niet mogelijk om je oude modem weer naar je te versturen. Ik heb helaas geen beter nieuws dan mijn collega Marije afgelopen woensdag met je deelde en dat spijt me ontzettend 😞 Mocht je toch IPv4 only wensen dan horen we dat natuurlijk graag hier.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic