1
Vraag
2
Reacties
tenlimaf

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opname terug kijken..

D200C5D9-2B53-4FE4-B879-65E54FCCEED1.jpeg

C49AB4C8-04D6-4EC9-AC66-F597E62EEE76.jpeg

Nee meneer het ligt echt aan uw kabels altijd hetzelfde terug kijken blijft stil vallen ..voor 18.00 uur perfect na 20.00 klote zie bewijs.. in foto’s bijgevoegd..

 

en allemaal na de update van de mediabox xl.. als die mediabox next beter is wil ik hmm graag ruilen… anders maar eens gaan neuzen bij de concurrent 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Met de splitter is niets mis, past alleen niet altijd goed. Er ligt me iets van bij dat deze (POA-01-B) de verbeterde versie is, maar ben niet zeker.

Hoe haal je het witte kapje van de splitter? Zo du... - Ziggo Community

 

Zorgelijker is de verouderde coax aansluiting.

Deze laat allerlei (4g ed.) instraling toe..

Plaats de kabel van de mediabox xl eens zonder splitter. Kijk of dat resultaat geeft.

Steefb_1-1644516858604.png

 

Deze kunnen echt niet meer.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tenlimaf Dit is duidelijk een signaalprobleem.

 

Je hebt al een paar maal dit soort problemen gemeld, maar geen antwoord gegeven op de vragen die gesteld zijn.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je zo zeker bent dat ht niet aan je eigen installatie / instellingen ligt, bestel dan een monteur.

Is gratis bij een ziggo probleem.

 

De monteur | Klantenservice | Ziggo

tenlimaf
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

99EFC3EB-6B34-41F9-BA9C-C9827B924232.jpeg

B046A300-F9D9-4881-909A-6274F9003C06.jpeg

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @tenlimaf 

Ik denk dat @Bert gaat vertellen dat er een POA-01-B splitter op de huisaansluiting (POA) moet komen. Maar laat ik niet op de zaken vooruitlopen.

In vrijwel alle gevallen zijn we in deze community nogal van het oplossen van problemen en als er wat mis is met je Mediabox XL dan nemen we dat gelijk mee.

Omruilen van de Mediabox XL naar een Mediabox Next hoeft niet per se te leiden tot een oplossing van het probleem als de huisaansluiting niet 100% is.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Met de splitter is niets mis, past alleen niet altijd goed. Er ligt me iets van bij dat deze (POA-01-B) de verbeterde versie is, maar ben niet zeker.

Hoe haal je het witte kapje van de splitter? Zo du... - Ziggo Community

 

Zorgelijker is de verouderde coax aansluiting.

Deze laat allerlei (4g ed.) instraling toe..

Plaats de kabel van de mediabox xl eens zonder splitter. Kijk of dat resultaat geeft.

Steefb_1-1644516858604.png

 

Deze kunnen echt niet meer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tenlimaf hierboven heeft Steefb de spijker op zijn kop geslagen.

 

Zit er aan de andere kant ook zo'n witte rechthoekige witte stekker?

Vervang de stekkers in ieder geval voor afgeschermde metalen coax stekkers, die houden signalen tegen van 4G 5G Digitenne en nog aan aantal mogelijk zenders die op dezelfde frequentie zitten als de Ziggo kanalen die het modem nodig heeft.

Meestal hebben die een Ziggo Geschikt of Kabel Keur label en worden sinds 2012 (het eerste jaar van 4G) geadviseerd om te gebruiken ter voorkoming van de instraling van allerlei zenders.

 

Er kan nog een oorzaak zijn.

Je hebt ook een modem, zit er een netwerkkabel tussen je witte modem en de Mediabox XL?

Zo ja, haal die ertussenuit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @tenlimaf! Erg zonde dat je 's avonds zoveel problemen ervaart met het terugkijken van programma's via de mediabox. Dat moet natuurlijk opgelost worden! Goed dat je daarom enkele foto's van de aansluitingen bij je thuis met ons gedeeld hebt hier.

Heb je de tips van Wim, Steef en Bert inmiddels opgevolgd? Het is aan te raden de coaxkabel met plastic kapje te vervangen door een nieuwe coaxkabel. Eventueel kan ik je kosteloos een coaxkabel van 5 meter toesturen inclusief een nieuwe splitter als je daar belang bij hebt. Langere geschikte coaxkabels (tot 10 meter) kun je zelf aanschaffen in onze webshop

 

We horen graag van je!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic