Beste Ziggo,
Inmiddels heb ik al bijna 10 jaar internet via jullie. Dat ging altijd prima, tot afgelopen december. Daar waar ik tot die tijd altijd de volledige snelheid haalde, kwam ik toen bedraad nog maar tot max 180 Mbps van de 250 Mbps die het zou moeten zijn en die ik daarvoor altijd haalde. De upload was nog wel in orde.
Ik heb eind december/begin januari een aantal keer contact met de Ziggo support gehad.
De volgende zaken zijn toen uitgevoerd:
Dit alles zonder resultaat. Er is toen een monteursafspraak gemaakt, maar ik werd een paar dagen van te voren opgebeld door een monteur die op afstand de straatkast had gechecked. Die gaf aan dat mijn aansluiting nog op groen stond, maar van alle andere klanten op dezelfde kast niet. Hij wist ook niet wat het kon zijn, en i.v.m. Corona heb ik de afspraak toen maar geannuleerd.
Inmiddels zijn we 3 maanden verder, en heb ik nog steeds dezelfde problemen. Ook met na de snelheidsverhoging naar 300 Mbps van gisteren haal ik nog steeds maar de 180 Mbps. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Inmiddels is alles na het AOP wel gecontroleerd of vervangen, dus het probleem moet in of voor de AOP zitten, dus bijvoorbeeld in de straatkast.
Zou er een monteur ingepland kunnen worden die dit voor mij kan fixen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Doe maar een monteur dan om de oude koppeling te vervangen een nieuw AOP te plaatsen en het modem te vervangen..
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
kun je een foto van het aop maken
en een printscreen van de down en upstream
Bij deze:
Zo te zien heb je een al wat ouder (cisco) modem, wat maar op 8 Downstreams kan koppelen. Het zou best eens kunnen dat dat niet voldoende is in een wat drukkere wijk om de volle 250 Mbps te halen. De moderne modems kunnen tot 32 downstreams koppelen. Dat geeft je veel meer capaciteit. Ik zou voor een nieuw modem gaan.
Helaas, ik heb al zo'n ConnectBox gekregen toen (zie m'n eerste bericht hierboven). Precies hetzelfde qua snelheid. Maar dan ook nog met de PUMA9 issues, dus heb toen snel de oude Cisco weer laten activeren. Die oude Cisco haalde tot december altijd netjes de 250 Mbps, waarom daarna niet meer zou je dan denken.
Oja, en ik heb het ook op zondagochtend 6:00 geprobeerd (om te kijken of het capaciteitsproblemen zouden kunnen zijn), ook op dat tijdstip strak 180 Mbps.
Doe maar een monteur dan om de oude koppeling te vervangen een nieuw AOP te plaatsen en het modem te vervangen..
Inmiddels telefonisch contact gehad met Chris van de Ziggo klantenservice. Morgenmiddag komt er een monteur. Ben benieuwd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.