Hoi, is het mogelijk dat ik ergens via de deco of de kabelmodem, kan zorgen dat er geen nieuwe apparaten meer verbinding kan maken met mijn netwerk? Mijn zoon pas elke keer zijn macadres aan op zijn pc, en ik kan hem dan niet meer blokkeren op bepaalde tijden. Ik hoor graag of jullie een tip hebben?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Wim C. schreef:...Die aparte wifi-router zit achter slot en grendel en krijgt stroom via een schakelklok...
Ook dat is een goed idee, maar waarom een apart wifi-router ? De betreffende Deco kan natuurlijk ook in een houten kast met slot. Dan heeft zoonlief geen internet toegang via de netwerkkabel en moet via wifi. Dan nieuw wifi wachtwoord plaatsen ( en dat w8w geheimhouden ) en voor zoonlief het wifi gastnetwerk aanzetten. En dat gast netwerk ( de eerste tijd vooral vroeg ) in de avond handmatig uitzetten.
Maar misschien is dit ook een oplossing ( e.e.a. is afhankelijk van uw woonsituatie én wat u wilt ) : Als u een extra Deco station m.b.v. een netwerkkabel kan aansluiten, dan zou u ook met 2 Deco's een eigen wifi netwerk kunnen maken en met de laatste Deco ( die bekabeld aangesloten ) een geheel eigen wifi netwerk voor uw zoon. Die ene Deco in een houten kast met slot én met een eigen schakelklok.
@Wim C.Genoeg optie's 👍 en d.m.v. van samenvoegen van 'deeloplossingen', zou er toch een redelijk waterdichte oplossing tevoorschijn moeten komen !!
@Strandbal schreef:Hoi, is het mogelijk dat ik ergens via de deco of de kabelmodem, kan zorgen dat er geen nieuwe apparaten meer verbinding kan maken met mijn netwerk? Mijn zoon pas elke keer zijn macadres aan op zijn pc, en ik kan hem dan niet meer blokkeren op bepaalde tijden. Ik hoor graag of jullie een tip hebben?
Maar als u een 'pasklare' oplossing wilt, dan zal u toch meer informatie moeten geven, b.v. hoe uw huis en uw netwerk er nu uitziet.
@Pasi
Ik weet het; mijn suggestie is een beetje een houtje-touwtje-oplossing. Wat al eerder door ons beiden is geopperd: een gastennetwerk aanmaken en dat aan- en uitzetten. Maar dan moet je niet vergeten om elke keer in te loggen in de grafische gebruiksomgeving (GUI) van je modem. Het is geen hogere wiskunde, maar ik weet ook niet hoe technisch @Strandbal is.
En langzamerhand ben ik ook wel een beetje nieuwsgierig geworden hoe oud zoonlief is en hoe handig is-ie?
@Wim C. schreef:...Maar dan moet je niet vergeten om elke keer in te loggen in de grafische gebruiksomgeving (GUI) van je modem.
Vanuit de Deco app ( o.a. op je smartphone ), kan je het gastennetwerk eenvoudig uitzetten.
P.s. m.b.t. "...hoe handig is-ie?..", vaak is de jongere generatie handiger met moderne technieken, dan de oudere generatie ( als beide dezelfde tijd eraan spenderen ).
@Wim C. schreef:
En langzamerhand ben ik ook wel een beetje nieuwsgierig geworden hoe oud zoonlief is en hoe handig is-ie?
Niks ten nadele van de vraagsteller, als zoonlief het mac adres kan veranderen van een PC dan is deze heel handig. Dan helpt echt alleen de fysieke toegang naar buiten eruit halen, met het nadeel dat er zelf geen toegang tot het internet meer is.
Naast wat al geopperd is gewoonweg geen pc of tablet of wat dan ook op de slaapkamer, ik ben zo mogelijk nog ouderwetser.
@RoWi. ondertussen had ik al gelezen dat zoonlief in staat is om zijn Media Access Control aan te passen. Als-ie écht slim is dan heeft-ie allang de originele inlogcodes en met een harde reset van het modem is-ie zó weer online.
Ik ben óók nogal ouderwets en was vooral strikt in het naleven van afspraken en huisregels. Maar dit is geen opvoedkundig topic en zoeken we naar bruikbare oplossingen. 😳
Ik ben van mening dat een slaapkamer er is om te slapen, wat dat betreft zie ik geen electronica op de slaapkamer als een zeer goede bruikbare oplossing.
Zeker als niks anders werkt.
@RoWi. schreef: “Ik ben van mening dat een slaapkamer er is om te slapen,”
Nooit bij stil gestaan; ik zal het thuis doorgeven. 🤔
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.