1
Vraag
2
Reageer en help mee
Strandbal

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oplossing blokkade Internet

Hoi, is het mogelijk dat ik ergens via de deco of de kabelmodem, kan zorgen dat er geen nieuwe apparaten meer verbinding kan maken met mijn netwerk? Mijn zoon pas elke keer zijn macadres aan op zijn pc, en ik kan hem dan niet meer blokkeren op bepaalde tijden. Ik hoor graag of jullie een tip hebben?

Uitgelicht
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Reacties
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Strandbal,

 

Hiervoor dient parental control, echter moet dit op meerder lagen worden toegepast. Alle admin rechten dienen dus ook niet aanwezig te zijn voor het kind om zo te voorkomen dat deze kunnen worden omzeilt.

 

Zie voor parental control:

- Microsoft Family Safety: Locatie delen & schermtijd-app | Microsoft 365

- Google Family Link - Home

Setting up parental controls on a TP-Link Deco

Ouderlijk toezicht gebruiken op de iPhone, iPad of iPod touch van uw kind - Apple Support (NL)

 

MVG

27 Reacties 27
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als hij zijn mac adres weet aan te passen, zal het voor hem ook wel lukken de router een fabrieksreset te geven. En daar is geen beveiliging tegen opgewassen.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Heb er zelf geen ervaring mee maar in het kabel modem kan IP en Poort filtering toegepast worden.

Maak voor de IP adressen en of reeks ip adressen die altijd toegang mogen hebben een regel aan en voor het op dit moment gebruikte IP adres van je zoon een aparte regel waarbij je de optie van tijden kan toevoegen.

Als hij dan zijn MAC adres wijzigt krijgt hij in IP adres die niet in een regel staat en zou hij theoretisch helemaal niet meer het internet op kunnen, er bestaat dan immers geen regel voor.

Als je nieuwe apparaten toevoegd moet je daar natuurlijk ook een regel voor maken.

 

Experimenteer er mee wellicht is dit een (wat bewerkelijke) oplossing.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Strandbal je zou natuurlijk ook de wachtwoorden kunnen veranderen van je modem en natuurlijk ook het wachtwoord om je modem via de interface te benaderen. Je zou kunnen overwegen om speciaal voor je zoon een gastnetwerk aan te maken dat je op gezette tijden aan of uit kunt zetten.

Misschien ben ik teveel van de oude school: je kunt je zoon vertellen wat de huisregels zijn. 😎

Strandbal
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een Deco er tussen zitten, dus heeft de modem geen toegevoegde waarde lijkt mij? Instellingen gaan via de Deco..

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Strandbal

 

Ik zal eerlijk toegeven dat ik hier zelf ook niet al te veel van weet. Maar als er iemand is die een dosis kennis heeft over de Deco, dan is het wel @Pasi

Laten we hem eens vragen of hij ideeën heeft. Hij zal hier langs komen zodra hij tijd heeft 🙂

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Strandbal  schreef:

Hoi, is het mogelijk dat ik ergens via de deco of de kabelmodem, kan zorgen dat er geen nieuwe apparaten meer verbinding kan maken met mijn netwerk? Mijn zoon pas elke keer zijn macadres aan op zijn pc, en ik kan hem dan niet meer blokkeren op bepaalde tijden. Ik hoor graag of jullie een tip hebben?


Hallo, altijd moeilijk, dit soort zaken.

Als uw zoon via wifi werkt, dan zou dit misschien een oplossing zijn ( voor zowel de Deco als de Ziggo modem/router ) :


Een nieuw wachtwoord zetten op uw eigen wifi en dat wachtwoord geheim houden ( dus alleen zelf ergens instellen als dat nodig is ). Voor uw zoon zet u het gast wifi-netwerk aan, welke u naar believen uit/aan kan zetten.


Ps. staat de Deco in router of in AccessPoint mode?

Strandbal
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi in Routemodus staat de deco 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Strandbal  schreef:

Hoi in Routemodus staat de deco 


Staat de Ziggo modem/router dan in bridge ?



Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO

Strandbal
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Net gecheckt, Nee. Staat op zijn normale standaard mode met de WiFi uitgeschakeld, dit staat ook in de handleiding van de Deco die van ziggo afkomt.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Strandbal  schreef:

Net gecheckt, Nee. Staat op zijn normale standaard mode met de WiFi uitgeschakeld, dit staat ook in de handleiding van de Deco die van ziggo afkomt.



Als zowel de Ziggo Modem/Router áls de Deco set in router modus staan, dan hebt 2 routers in uw netwerk. Dan kan soms problemen geven, het is beter om één van beide anders in te stellen.

Als u verder tevreden bent over de ZMR, dan kan u de Deco's beter in AccessPoint mode zetten ( en dan gelijk daaraan een ander wachtwoord toekennen 😉 !! ) en het gast netwerk voor uw zoon aanzetten ( met een eigen wachtwoord ).

Strandbal
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, dan kan ik de ouderlijke toezicht met de timer instellingen niet meer gebruiken toch?

Strandbal
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik de ziggo modem op bridge zet, dan werkt de switch ook niet meer. Op de switch zit de Deco, hoe moet ik anders de switch werkend krijgen?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Pasi schreef: “Een nieuw wachtwoord zetten op uw eigen wifi en dat wachtwoord geheim houden ( dus alleen zelf ergens instellen als dat nodig is ). Voor uw zoon zet u het gast wifi-netwerk aan, welke u naar believen uit/aan kan zetten.”
Dat idee had ik ook al geopperd: “

@Strandbal je zou natuurlijk ook de wachtwoorden kunnen veranderen van je modem en natuurlijk ook het wachtwoord om je modem via de interface te benaderen. Je zou kunnen overwegen om speciaal voor je zoon een gastnetwerk aan te maken dat je op gezette tijden aan of uit kunt zetten.”

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@Strandbal ,

 

de Deco direct aan het Modem hangen, op de tweede poort hang je dan de switch.

Dan kan het modem gewoon op de Bridge mode.

 

Succes met de eerder genoemde oplossingen,

 

groet,

 

Bam

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Strandbal,

 

Hiervoor dient parental control, echter moet dit op meerder lagen worden toegepast. Alle admin rechten dienen dus ook niet aanwezig te zijn voor het kind om zo te voorkomen dat deze kunnen worden omzeilt.

 

Zie voor parental control:

- Microsoft Family Safety: Locatie delen & schermtijd-app | Microsoft 365

- Google Family Link - Home

Setting up parental controls on a TP-Link Deco

Ouderlijk toezicht gebruiken op de iPhone, iPad of iPod touch van uw kind - Apple Support (NL)

 

MVG

Strandbal
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, ik heb dit gedaan, echter kan hij nog steeds via netwerk kabel in de deco online blijven, is ook mogelijk om een timer per deco in te stellen of iets?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Strandbal  schreef:

Hoi, dan kan ik de ouderlijke toezicht met de timer instellingen niet meer gebruiken toch?


Inderdaad, maar aangezien u zoon die beperking toch omzeilt, heeft die instelling geen waarde meer.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Strandbal  schreef:

Hoi, ik heb dit gedaan, echter kan hij nog steeds via netwerk kabel in de deco online blijven, is ook mogelijk om een timer per deco in te stellen of iets?


Als hij via de netwerkkabel gaat, dan wordt e.e.a. toch weer wat moeilijker. Dan die Deco maar buiten zijn bereik plaatsen, door b.v. op die verdieping gewoon geen Deco te plaatsen.

Ik heb geen idee hoe groot uw huis is, maar dan b.v. alleen maar beneden ( in de woonkamer ) een Deco en moet de rest van het huis, maar met een iets langzamere wifi verbinding werken ( helaas ..... pindakaas ).

 




@Wim C.  schreef:

....Misschien ben ik teveel van de oude school: je kunt je zoon vertellen wat de huisregels zijn. 😎


Ik zou inderdaad ook die 'optie' niet vergeten. Maar een weekje geen wifi, misschien helpt dat !

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Strandbal ik vind dit wel een uitdagend probleem en vraagt misschien om een wonderlijke oplossingen. Je zou natuurlijk alle wachtwoorden kunnen veranderen en een aparte wifi-router kunnen kopen die je bedraad aansluit. Die aparte wifi-router zit achter slot en grendel en krijgt stroom via een schakelklok. 
Als ik dit teruglees: wat een gedoe! 😦

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic