1
Vraag
2
Reacties
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Oplopende T3 timeouts, Post errors

Hallo allemaal,

 

Wederom last van een lage Downstream. Internetsnelheid ligt tussen de 70 a 80. Na een reset heb ik even de snelheid van mijn abbo, maar het keldert dan snel.

 

Screenshots zijn van voor de reset (25-03-2022) en erna (26-03-2022)

 

Aansluitingen:

 

Lees meer

Begane grond:

 – AOP aangesloten door monteur:

  • Braun telecom splitter (Data/TV):

         - Ziggo Compal modem:

             - LAN 1 naar 2e etage – Netgear ProSafe 8 port switch

             - LAN 2 naar 1e etage – Netgear ProSafe 5 port switch

             - LAN 3 Samsung TV begane grond

             - LAN 4 Leeg

          - Tratec Fra-752/x

            - 1 Samsung Tv begane grond

            - 2 Afsluitweerstand

            - 3 Samsung TV 1e Etage

            - 4 Mediabox Next 2e Etage

25-03-2022:

 

Lees meer
01 Status.JPG02 DS.JPG03 DS.JPG04 US.JPG06 HIS.JPG07 HIS.JPG

26-03-2022:

 

Lees meer
01 Status.JPG02 DS.JPG03 DS.JPG04 US.JPG06 Historie.JPG07 Historie.JPG08 Historie.JPG

Groetjes,

 

Theo

22 Reacties 22
Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Thnx voor de info.

 

De problemen die ik ervaarde, was de "lage" snelheid. Als mijn zoon iets aan het downloaden was van Steam, kon ik geen tv kijken via de Ziggo app. Die was dan continu aan het bufferen. Ook het thuiswerken knalde er dan vaak uit. Persoonlijk vind ik het vermogen DS en US nog steeds (te) hoog. Het valt wel binnen de normen, maar toch.

 

Waar komen deze vandaan:

 

Illegal - Dropped INPUT packet

Illegal - Dropped FORWARD packet

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Die dropped packets betreffen de firewall van het modem en mag je vergeten.

Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Ola allemaal,

 

Modem draait nu bijna 10 dagen. RS Errors blijven oplopen. Krijg iedere dag wel een T3 Timeout. 2x een DHCP Renew Warning gehad. 1x een TR069 unexpected stop/exit gehad.

 

Snelheid is nog goed. Nog geen uitval gehad. De Ziggogo App heeft tot op heden nog niet moeten bufferen.

 

Kan een Mod dit topic archiveren. Als er ernstige problemen optreden maak ik een nieuw topic aan.

 

Mvg,

 

Theo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic