Hallo allemaal,
Wederom last van een lage Downstream. Internetsnelheid ligt tussen de 70 a 80. Na een reset heb ik even de snelheid van mijn abbo, maar het keldert dan snel.
Screenshots zijn van voor de reset (25-03-2022) en erna (26-03-2022)
Aansluitingen:
Begane grond:
– AOP aangesloten door monteur:
- Ziggo Compal modem:
- LAN 1 naar 2e etage – Netgear ProSafe 8 port switch
- LAN 2 naar 1e etage – Netgear ProSafe 5 port switch
- LAN 3 Samsung TV begane grond
- LAN 4 Leeg
- Tratec Fra-752/x
- 1 Samsung Tv begane grond
- 2 Afsluitweerstand
- 3 Samsung TV 1e Etage
- 4 Mediabox Next 2e Etage
25-03-2022:
26-03-2022:
Groetjes,
Theo
Opgelost! Ga naar oplossing.
De post RS zijn in die 5 uren maar weinig opgelopen. De overige waarden zien er ook goed uit. De teller upstream geeft 1 T3 error aan gedurende de ruim 5 uren uptime. Netjes dus.
In geval je kabel/splitter o.d. tussen modem en AOP loshaalt c.q. verwisselt, is het wenselijk het modem even stroomloos te maken.
Ik heb niet gelezen dat je problemen ervaart, en in de aangeleverde gegevens zie ik die ook niet.
Mochten die zich onverhoopt wel voordoen, dan kan je altijd hier weer aan de spreekwoordelijke bel trekken.
Ola allemaal,
Modem draait nu bijna 10 dagen. RS Errors blijven oplopen. Krijg iedere dag wel een T3 Timeout. 2x een DHCP Renew Warning gehad. 1x een TR069 unexpected stop/exit gehad.
Snelheid is nog goed. Nog geen uitval gehad. De Ziggogo App heeft tot op heden nog niet moeten bufferen.
Kan een Mod dit topic archiveren. Als er ernstige problemen optreden maak ik een nieuw topic aan.
Mvg,
Theo.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
@Beeblebrox De aansluitingen zien er goed uit.
Ik hoop dat een moderator meer in de achtergrond kan zien om de juiste stappen te zetten.
Ik zie een behoorlijke weerstand richting Ziggo wat ruis.
Om uit te sluiten dat de splitter niet helemaal goed contact maakt in de wandcontactdoos, zou je dat witte kapje er eens af kunnen halen.
Hallo @Beeblebrox , bedankt voor je uitgebreide melding. Wat irritant dat je toch nog tegen dit probleem aanloopt.
Op afstand kan ik op dit moment nog geen oorzaak vinden waarom je tegen dit probleem aanloopt. Heb je de tip van @Bert ook geprobeerd en het witte kapje van de splitter afgehaald? Merk je dan ook verschil in de verbinding?
Hallo @Meindert
Ik ben er sinds gisteren achter dat er een andere splitter op zit. Heeft ws de laatste monteur gedaan. Ik kan het nog niet proberen omdat ik thuiswerk. A.s. Donderdag en Vrijdag ben ik vrij, dan zal ik kijken of ik het een en ander kan uitproberen.
Hi @Beeblebrox! Is het nog gelukt met proberen? 🙂
Ik heb nog geen tijd gehad om één en ander uit te proberen.
Er is nog steeds ruis aanwezig.
Ook is sprake van uitval van één of meer kanalen op de downstream (RCS melding).
De verbinding tussen modem en CMTS is niet optimaal, waardoor TRO69 melding.
Ook heeft een herstart van het modem plaatsgevonden. (cable modem reboot due to power reset).
Aangezien er al een (storing?) monteur geweest is, nu wellicht een netwerkmonteur?
Ola allemaal,
Ik heb al meerdere storing-/netwerkmonteurs gehad.
Plastic kapje eraf gehaald en de splitter POA-13-A weer terug gezet (zonder kapje).
Mvg,
Theo.
Omstreeks 10.38 uur heeft het modem een herstart gehad. Heb je dit zelf gedaan?
Zo kort na een herstart zijn er uit de gegevens geen conclusies te trekken. Plaats ze omstreeks 15 uur nogmaals.
Yep, had een herstart gedaan. Als het lukt plaats ik na 15:00 nog wat.
Sinds de herstart vanmorgen rond 10.40 uur, zijn er geen T3 error opgetreden. De netwerkhistorie laat verder geen bijzonderheden zien.
Ook de RCS meldingen blijven uit. De waarden downstream zijn goed.
De upstream blijft met 49 dBmV weliswaar iets aan de hoge kant, maar nog ruim onder de bovengrens van 51 dBmV.
De gegevens van de DSL speedtest zien er goed uit. Dat er geen 300 Mbps , maar 280 Mbps wordt gehaald, kan komen door drukte op de wijkcentrale. Je ziet de curve even inzinken. Op de DSL test kan je niet helemaal blind varen, gezien de bufferbloat, die mede veroorzaakt kan worden door de server in de VS.
Als je verder geen vreemde dingen ervaart, dan kan je gedurende het weekend het verloop volgen, en maandag (of indien nodig eerder) eventuele ondervonden problemen hier melden.
Ola allemaal,
Compal een uurtje geleden gereset en rechtstreeks op AOP aangesloten.
Mvg,
Theo.
Voor ik het vergeet, het lampje op de Compal blijft "blauw" branden
Waarom had je het modem gereset?
Na een reset zijn na een uur nog geen conclusies te trekken uit de gegevens. Daarvoor is een uptime van zeker 5 uur wenselijk. Dus nog graag verse schermprints. 🙂
De kleuren van de LED zijn: rood/groen/wit
Blauw is nieuw voor me.
Ola @KBX458 ,
My bad. Kwam door de lichtinval. Led brandt wit. In mijn herinnering ging die altijd, na verloop van tijd, uit. Ik haal modem altijd van stroom af, als ik iets ga veranderen. Maar als dat niet echt nodig is, doe ik het niet meer.
Compal zit rechtstreeks op AOP en is nu meer dan 5 uur online. Ga zo wel weer de splitter er tussen zetten, want men wil TV kijken.
De post RS zijn in die 5 uren maar weinig opgelopen. De overige waarden zien er ook goed uit. De teller upstream geeft 1 T3 error aan gedurende de ruim 5 uren uptime. Netjes dus.
In geval je kabel/splitter o.d. tussen modem en AOP loshaalt c.q. verwisselt, is het wenselijk het modem even stroomloos te maken.
Ik heb niet gelezen dat je problemen ervaart, en in de aangeleverde gegevens zie ik die ook niet.
Mochten die zich onverhoopt wel voordoen, dan kan je altijd hier weer aan de spreekwoordelijke bel trekken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.