1
Vraag
2
Reacties
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Oplopende T3 timeouts, Post errors

Hallo allemaal,

 

Wederom last van een lage Downstream. Internetsnelheid ligt tussen de 70 a 80. Na een reset heb ik even de snelheid van mijn abbo, maar het keldert dan snel.

 

Screenshots zijn van voor de reset (25-03-2022) en erna (26-03-2022)

 

Aansluitingen:

 

Lees meer

Begane grond:

 – AOP aangesloten door monteur:

  • Braun telecom splitter (Data/TV):

         - Ziggo Compal modem:

             - LAN 1 naar 2e etage – Netgear ProSafe 8 port switch

             - LAN 2 naar 1e etage – Netgear ProSafe 5 port switch

             - LAN 3 Samsung TV begane grond

             - LAN 4 Leeg

          - Tratec Fra-752/x

            - 1 Samsung Tv begane grond

            - 2 Afsluitweerstand

            - 3 Samsung TV 1e Etage

            - 4 Mediabox Next 2e Etage

25-03-2022:

 

Lees meer
01 Status.JPG02 DS.JPG03 DS.JPG04 US.JPG06 HIS.JPG07 HIS.JPG

26-03-2022:

 

Lees meer
01 Status.JPG02 DS.JPG03 DS.JPG04 US.JPG06 Historie.JPG07 Historie.JPG08 Historie.JPG

Groetjes,

 

Theo

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De post RS zijn in die 5 uren maar weinig opgelopen. De overige waarden zien er ook goed uit. De teller upstream geeft 1 T3 error aan gedurende de ruim 5 uren uptime. Netjes dus.

In geval je kabel/splitter o.d.  tussen modem en AOP loshaalt c.q. verwisselt, is het wenselijk het modem even stroomloos te maken.  

Ik heb niet gelezen dat je problemen ervaart, en in de aangeleverde gegevens zie ik die ook niet.

Mochten die zich onverhoopt wel voordoen, dan kan je altijd hier weer aan de spreekwoordelijke bel trekken.

Bekijk in context

Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Ola allemaal,

 

Modem draait nu bijna 10 dagen. RS Errors blijven oplopen. Krijg iedere dag wel een T3 Timeout. 2x een DHCP Renew Warning gehad. 1x een TR069 unexpected stop/exit gehad.

 

Snelheid is nog goed. Nog geen uitval gehad. De Ziggogo App heeft tot op heden nog niet moeten bufferen.

 

Kan een Mod dit topic archiveren. Als er ernstige problemen optreden maak ik een nieuw topic aan.

 

Mvg,

 

Theo.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

20201203_150019.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Beeblebrox De aansluitingen zien er goed uit.

Ik hoop dat een moderator meer in de achtergrond kan zien om de juiste stappen te zetten.

Ik zie een behoorlijke weerstand richting Ziggo wat ruis.

 

Om uit te sluiten dat de splitter niet helemaal goed contact maakt in de wandcontactdoos, zou je dat witte kapje er eens af kunnen halen.

 

Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

De T3 Errors beginnen ook weer te komen

 

Lees meer
04 US.JPG
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Beeblebrox , bedankt voor je uitgebreide melding. Wat irritant dat je toch nog tegen dit probleem aanloopt.

Op afstand kan ik op dit moment nog geen oorzaak vinden waarom je tegen dit probleem aanloopt. Heb je de tip van @Bert ook geprobeerd en het witte kapje van de splitter afgehaald? Merk je dan ook verschil in de verbinding?

 

Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Hallo @Meindert 

 

Ik ben er sinds gisteren achter dat er een andere splitter op zit. Heeft ws de laatste monteur gedaan. Ik kan het nog niet proberen omdat ik thuiswerk. A.s. Donderdag en Vrijdag ben ik vrij, dan zal ik kijken of ik het een en ander kan uitproberen.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Beeblebrox! Is het nog gelukt met proberen? 🙂 

Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Ik heb nog geen tijd gehad om één en ander uit te proberen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is nog steeds ruis aanwezig. 

Ook is sprake van uitval van één of meer kanalen op de downstream (RCS melding).

De verbinding tussen modem en CMTS is niet optimaal, waardoor TRO69 melding.

Ook heeft een herstart van het modem plaatsgevonden. (cable modem reboot due to power reset).

Aangezien er al een (storing?) monteur geweest is, nu wellicht een netwerkmonteur?

Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Ola allemaal,

 

Ik heb al meerdere storing-/netwerkmonteurs gehad.

 

Plastic kapje eraf gehaald en de splitter POA-13-A weer terug gezet (zonder kapje).

 

Lees meer
01 Status.JPG02 DS.JPG03 DS.JPG04 US.JPG06 His.JPG07 His.JPG08 His.JPGDSL 01.JPGDSL 02.JPGDSL 03.JPG

Mvg,

 

Theo.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Omstreeks 10.38 uur heeft het modem een herstart gehad. Heb je dit zelf gedaan?

Zo kort na een herstart zijn er uit de gegevens geen conclusies te trekken. Plaats ze omstreeks 15 uur nogmaals.

 

Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Yep, had een herstart gedaan. Als het lukt plaats ik na 15:00 nog wat.

Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Lees meer
01 Status.JPG02 DS.JPG03 DS.JPG04 US.JPG06 His.JPGDSL 01.JPGDSL 02.JPGDSL 03.JPG
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Sinds de herstart vanmorgen rond 10.40 uur, zijn er geen T3 error opgetreden. De netwerkhistorie laat verder geen bijzonderheden zien.

Ook de RCS meldingen blijven uit. De waarden downstream zijn goed.

De upstream blijft met 49 dBmV weliswaar iets aan de hoge kant, maar nog ruim onder de bovengrens van 51 dBmV.  

De gegevens van de DSL speedtest zien er goed uit. Dat er geen 300 Mbps , maar 280 Mbps wordt gehaald, kan komen door drukte op de wijkcentrale. Je ziet de curve even inzinken. Op de DSL test kan je niet helemaal blind varen, gezien de bufferbloat, die mede veroorzaakt kan worden door de server in de VS.

Als je verder geen vreemde dingen ervaart, dan kan je gedurende het weekend het verloop volgen, en maandag (of indien nodig eerder) eventuele ondervonden problemen hier melden.

Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Ola allemaal,

 

Compal een uurtje geleden gereset en rechtstreeks op AOP aangesloten.

 

Lees meer
01 Status.JPG02 Ds.JPG03 Ds.JPG04 Us.JPG06 His.JPG07 His.JPG

Mvg,

 

Theo.

Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Voor ik het vergeet, het lampje op de Compal blijft "blauw" branden

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Waarom had je het modem gereset?

Na een reset zijn na een uur nog geen conclusies te trekken uit de gegevens. Daarvoor is een uptime van zeker 5 uur wenselijk.  Dus nog graag verse schermprints. 🙂

 

De kleuren van de LED zijn:  rood/groen/wit 

Blauw is nieuw voor me.

Beeblebrox
Topicstarter
Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes

Ola @KBX458 ,

 

My bad. Kwam door de lichtinval. Led brandt wit. In mijn herinnering ging die altijd, na verloop van tijd, uit. Ik haal modem altijd van stroom af, als ik iets ga veranderen. Maar als dat niet echt nodig is, doe ik het niet meer.

 

Compal zit rechtstreeks op AOP en is nu meer dan 5 uur online. Ga zo wel weer de splitter er tussen zetten, want men wil TV kijken.

 

Lees meer
011 Status.JPG021 Ds.JPG031 Ds.JPG041 Us.JPG061 His.JPG071 His.JPG081 His.JPG
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De post RS zijn in die 5 uren maar weinig opgelopen. De overige waarden zien er ook goed uit. De teller upstream geeft 1 T3 error aan gedurende de ruim 5 uren uptime. Netjes dus.

In geval je kabel/splitter o.d.  tussen modem en AOP loshaalt c.q. verwisselt, is het wenselijk het modem even stroomloos te maken.  

Ik heb niet gelezen dat je problemen ervaart, en in de aangeleverde gegevens zie ik die ook niet.

Mochten die zich onverhoopt wel voordoen, dan kan je altijd hier weer aan de spreekwoordelijke bel trekken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic