1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Aankondigingen
King_B

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

OpenDNS...

Op mijn eigen Edgerouter X heb ik de DNS servers van OpenDNS ingesteld. Mijn Ziggo modem staat in bridge modus. Wanneer ik vervolgens ipleak.net bezoek, verwacht ik alleen maar DNS servers van OpenDNS te zien. Ik zie echter ook DNS adressen van Vodafone/Libertel verschijnen.

1. Weet iemand hoe dit kan?

2. Kan iemand mij vertellen hoe ik wél al mijn internetverkeer via OpenDNS kan laten lopen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34523Posts
  • 2536Oplossingen
  • 17390Likes

Met de commando's set interfaces ethernet eth0 dhcp-options name-server no-update en set interfaces ethernet eth0 dhcpv6-pd no-dns kun je voorkomen dat de via DHCPv4 + DHCPv6 toegewezen DNS-servers van Ziggo worden gebruikt. Je kunt dit ook via de config tree instellen. Als de WAN-interface van jouw router niet eth0 is, vervang deze dan door de juiste interface in de commando's.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34523Posts
  • 2536Oplossingen
  • 17390Likes

Met de commando's set interfaces ethernet eth0 dhcp-options name-server no-update en set interfaces ethernet eth0 dhcpv6-pd no-dns kun je voorkomen dat de via DHCPv4 + DHCPv6 toegewezen DNS-servers van Ziggo worden gebruikt. Je kunt dit ook via de config tree instellen. Als de WAN-interface van jouw router niet eth0 is, vervang deze dan door de juiste interface in de commando's.

King_B
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok, uiteindelijk gelukt. Het eerste commando kon niet worden uitgevoerd, maar via de config tree was deze wel juist in te stellen. ipleak.net laat nu alleen maar OpenDNS adressen zien, dus alles lijkt nu juist te werken. Tnx!!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34523Posts
  • 2536Oplossingen
  • 17390Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.