Voorheen had ik altijd een OpenVPN server draaien op mijn NAS (Synology).
Dit heeft altijd naar behoren gewerkt.
Onlangs wilde ik weer gebruik maken van deze VPN verbinding, maar ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de gang.
De poort forward staat nog goed (1194 UDP, naar het IP van mijn NAS).
Als ik via een poortscanner poort 1194 scan geeft deze aan dat de betreffende poort is gesloten.
De OpenVPN server op mijn NAS draait, deze staat ook ingesteld op poort 1194.
Firewall op de NAS uitschakelen maakt geen verschil.
Het toestel waarmee ik een VPN verbinding wil opzetten maakt verbinding via mijn IPv4 adres op poort 1194.
Het toestel geeft echter een timeout tijdens het verbinden, op de server logs zijn geen connection attempts te zien, het duidt er dus op dat poort 1194 inderdaad dicht staat, ondanks de forward in het modem.
Een veel gelezen oplossing is het uitschakelen van IPv6, volgens de Ziggo helpdesk is het echter niet mogelijk ?
Wie heeft de oplossing voor mij?