stanvalkje

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opeens traag draadloos internet

Sinds kort is het internet in de woonkamer zeer traag. Wij hebben een 300 down abonnement en voorheen haalden wij altijd minimaal 150 mb download in de woonkamer via de 5 gHz verbinding. Sinds een paar dagen is het internet in de woonkamer onbruikbaar geworden. Van de een op de andere dag was de download snelheid max 15 mb en meestal kwam het niets eens boven de 10 mb uit. Er is voor de rest niks aan de situatie veranderd (geen nieuwe apparaten, router staat nog op dezelfde plek). We hebben al meerdere keren de router gereset door deze een minuut uit het stopcontact te halen maar niks werkt. Via de kabel halen we wel gewoon 300 mb download. Hoe kan dit opgelost worden? We maken gebruik van de connectbox.

80 Reacties 80
groenhou

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier 5Ghz issues (slecht signaal) na een update op 29/03; voorheen geen enkel probleem. Arris ConnectBox CH7465.

 

leo0054

Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

Ook ik heb hetzelfde probleem. Wifi zowel 2,4 als 5 Ghz is sinds kort waardeloos, dit geldt voor zowel de pc als de laptop. Aan de CAT-6 kabel is de snelheid zoals het hoort: 250mb.

Vandaag. 30-03-2021, gebeld met helpdesk. De helpdesk weet geen oplossing; volgende week komt er een monteur. 

 

2006.mohamed1

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb ook hetzelfde probleem nu al 2 weken super trage internet verbinding 5ghz verbind alleen naast het modum zelf heb alles uitgeprobeerd wifi op fabriekinstellingen gezet etc maar niks werkt heb ook de wifi assistent gebruikt

 

Gurbe

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hallo Paul,

 

Ook ik heb weer enkele testen gedaan, maar de wijziging die jij hebt doorgevoerd heeft geen enkele verbetering in signaalsterkte en wifi snelheid opgeleverd. Is terugzetten van de vorige softwareversie een optie?

Buiscoman

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

31-03-2021 - Zojuist om 22:31 een nieuwe (?) update gepusht gekregen op m'n Arris Connectbox en de 5Ghz gaat weer als de brandweer. Het bereik is weer in orde, alsmede de downloadsnelheid. Ik haal nu via m'n mobiel met de Ziggo Speedtest weer tussen de 180 en 220Mbps down op de 5Ghz band. Ziet er dus weer goed uit!

 

Bedankt voor de inspanningen. Hopelijk blijft het zo! 

groenhou

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Buiscoman Goed om te horen!

 

@Paul Hier is de situatie nog gelijk; enig idee of/wanneer de uitgevoerde update op de Connectbox van Buiscoman verder uitgerold gaat worden?

2006.mohamed1

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Mijn 5Ghz wifi is nog steeds zeer traag en het heeft een veel slechtere bereik dan eerder.
Komt dat omdat ik die update nog niet heb gekregen? 

stanvalkje
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook hier nog geen verandering. Hopen dat de update hier snel komt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen allemaal,

Zouden jullie vandaag eens opnieuw de draadloze verbinding willen testen op zowel de 2.4 als 5.0 Ghz verbinding? Het kan zijn dat het modem eerst even opnieuw gestart moet worden door de stroom 30 seconden eraf te halen en daarna weer in te schakelen.
Alvast bedankt voor het delen van jullie bevindingen. 

groenhou

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen @Paul 

 

De stroom er 30 seconden vanaf gehaald, maar nog steeds geen resultaat. Direct naast het modem prima, maar een paar meter verder weer een ronduit slecht signaal. Volgens de logs is er in ieder geval ook geen update geweest.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@groenhou @2006.mohamed1 @stanvalkje Dank voor het testen en jullie terugkoppeling. Ik deel jullie bevindingen met de collega's die het probleem in onderzoek hebben. Zodra ik meer informatie heb over het verder vervolg deel ik het onder dit topic.

leo0054

Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

@Paul  Bedankt voor je telefoontje.

Na een onverwachte update van de Connectbox op 31-03-2021 om 22.33h is de downloadsnelheid weer normaal. Ik heb een abo van 250Mb download. 

Netwerkhistorie:

31/03/2021 22:33:6

notice

SW download Successful - Via Config file

31/03/2021 22:31:15

notice

SW Download INIT - Via Config file

 

Speedtest van 01-04-2021 om 11.50h:

 

speedtest1.jpg

Gurbe

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hallo Paul,

Bedankt voor je telefoontje!

Na een update van de Connectbox op 31-03-2021 om 22.28 is de downloadsnelheid weer zoals voorheen. Ik heb een abo van 250Mb download, en die snelheid haal ik nu ook weer draadloos op de 5 Ghz. Wat ik wel zie op inSSIDer,  is dat de signaalsterkte op 5 Ghz nog steeds 50dBm is, terwijl dit altijd rond de 40 dBm zat. Voor nu bedankt voor je inspanningen, en een fijne dag!

2006.mohamed1

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb het wifi net 30 sec uit gedaan, maar de wifi is nog steeds traag 

20210401_141314.jpg

 heb een abo van 250 download en 25 upload snelheid

 

Anythinga

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Paul,

 

Hier ook de situatie helaas onveranderd maar fijn om te horen dat er een fix in de pijpleiding zit.

Heb de update nog niet in de logs van het modem gezien, dus moet waarschijnlijk nog even geduld hebben.

Neem aan dat updates per regio worden uitgerold en aangezien ik in een achtergestelde provincie woon 😝(Drenthe, Assen) moet ik nog even geduld hebben denk ik.

 

Enig idee wat het tijdframe is van de uitrol? neem aan dat het s'nachts gebeurt.

groenhou

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul om 13.47 uur is er een update binnengekomen en het signaal/snelheid is weer zoals het hoort! Dank voor de ondersteuning!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goed om te lezen dat het bij een aantal van jullie de snelheid inmiddels weer dik in orde is. Het onderzoek loopt nog en er zit een fix in de pijpleiding. Sluit met behulp van deze stappen ook mogelijke andere oorzaken uit om er zeker van te zijn dat het gerelateerd is aan het probleem wat nu in onderzoek is.

Gurbe

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Paul 

Goedemiddag Paul,

 

Na het herstarten van het modem, is de signaalsterkte nu ook weer terug naar 40 dBm!

Nogmaals dank, en een fijne avond!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Gurbe Super dat ook bij jou de snelheid nu weer in orde is! 

stanvalkje
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alles net getest en er is helaas nog geen verbetering. De nieuwe software is hier naar mijn weten nog niet gepusht. Is er iets wat ik kan doen om die nieuwe update op mijn modem te krijgen?

Uitgelicht topic