1
Vraag
2
Reacties
Frits Raaf

Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes

Opeens maar een derde van internetsnelheid...?

Ik merkte gisteren opeens van het ene moment op het andere dat het laden van pagina's die normaal snel laden een stuk langzamer ging. Wat blijkt nu? Mijn snelheid is nog maar een derde van daarvoor!

 

Zie onder de huidige snelheid:

 

11406554236

 

En hier die sinds de laatste verhoging:

 

speedtest-5-6-2021.png

 

Het doet zich voor op alle twee bekabelde pc's hier in huis.

Is daar een oorzaak of, beter nog, een oplossing voor te vinden?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes

Gek genoeg is het nu weer prima... 😲

 

11408518547

Bekijk in context

fatman

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Vanmorgen gebeld met Ziggo HelpDesk, toevallig iemand met echt kennis van mijn probleem, nadat ik het uitgelegd (zonder alle poespas) wat hij gedaan heeft weet ik niet, hij zou ffff in mijn modem kijken, daarna  had ik gedurende 20 min geen verbinding en de telefoon was ook dood. Daarna is de verbinding uitstekend, Zelf had ik het modem (ConnectBox) al verscheide malen ong 60 sec gereset, maar dit duurde beduidend langer. Als je maar de juiste persoon treft bij Ziggo is het zo opgelost

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15733Posts
  • 2969Oplossingen
  • 7153Likes

Spulletjes al eens opnieuw gestart ?

 

Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes

Het modem, bedoel je?

Nee, deze is afgelopen dagen al spontaan een aantal keren opnieuw gestart. Opeens bleek er geen internetverbinding gedurende een bepaalde tijd (zelfs de Next meldde dat) en bleken er op het modem alleen de groene lampjes te branden. Na ongeveer 10 minuten werkte alles weer.

Misschien iets in de kast in de straat aan de hand, want ook onze overbuurman klaagt over traag internet.

Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes

Onze overbuurman heeft "al tíjden last van traag internet" en is "helemaal klaar met Ziggo".

Er is een actie gaande in de regio om glasvezel te gaan nemen en hij is er "helemaal klaar voor".

Ik wacht af wat Ziggo met Docsis 3 en met de beschikbaar gekomen ruimte vanwege het stopzetten van analoge radio en tv gaat doen.

Maar een stabiele verbinding èn een hogere upload staan wel hoog op mijn verlanglijstje...

Ik zal Ziggo niet snel verlaten, omdat ik al sind het @Home heette al klant ben, maar het moet wel betrouwbaar blijven.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74688Posts
  • 5111Oplossingen
  • 21693Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74688Posts
  • 5111Oplossingen
  • 21693Likes

Vervolg op bericht hier zojuist boven:

 

"Ik wacht af wat Ziggo met Docsis 3 en met de beschikbaar gekomen ruimte vanwege het stopzetten van analoge radio en tv gaat doen.

Maar een stabiele verbinding èn een hogere upload staan wel hoog op mijn verlanglijstje..."

 

Dat is precies wat er gaat gebeuren met Docsis 3.1, na afschakelen analoog een hogere upload en nog stabieler internet, maar het zou nu al stabbiel moeten zijn.

Analoog zit op de frequenties waar de upload moet komen in het Docsis systeem.

Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes

Gek genoeg is het nu weer prima... 😲

 

11408518547

fatman

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Mijn ervaring is hetzelfde, en wij zijn niet de enigste ! 😡

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag! Erg balen dat je hetzelfde probleem ervaart 😞 Wat heb je al getest om het probleem te verhelpen? Kun je eens een foto sturen van de hoofdaansluiting en hoe je modem hierop aangesloten is? Ervaar je het probleem via wifi of de bekabelde verbinding? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74688Posts
  • 5111Oplossingen
  • 21693Likes

@Maud fatman heeft zijn eigen topic over zijn probleem, wil geen uitgebreide informatie geven of foto's plaatsen en vind iedereen koekebakkers en vindt alle reacties wauwelen en onzin verhalen.

Dus is dat topic vastgelopen.

Snelheid na verhoging - Ziggo Community

fatman

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Vanmorgen gebeld met Ziggo HelpDesk, toevallig iemand met echt kennis van mijn probleem, nadat ik het uitgelegd (zonder alle poespas) wat hij gedaan heeft weet ik niet, hij zou ffff in mijn modem kijken, daarna  had ik gedurende 20 min geen verbinding en de telefoon was ook dood. Daarna is de verbinding uitstekend, Zelf had ik het modem (ConnectBox) al verscheide malen ong 60 sec gereset, maar dit duurde beduidend langer. Als je maar de juiste persoon treft bij Ziggo is het zo opgelost

fatman

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Helaas het geluk heeft maar een etmaal geduurd, nu begint de ellende weer 's morgens fantastische snelheid s'avonds zeer wisselvallig tussen 230 / 600 Mbps.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5697Posts
  • 671Oplossingen
  • 2368Likes

@fatman,

 

Jammer dat het van korte duur was en jij 's avonds nog steeds last hebt van wisselvallige snelheden. In dat geval is het toch zoals @Bert al eerder heeft aangegeven verstandig om een uitgebreide analyse te doen en vooral aan te geven en specificeren hoe bij jou alles is aangesloten, hoe de snelheden worden getest, met foto's etc. Als je deze informatie aanlevert, kunnen onze leden hier op de Community je tenminste helpen.

fatman

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

De laatste dagen gaat het weer zoals het moet gaan, maar ik zie een sterk wisselende verbinding.

Maar maakt niets uit als de snelheid maar OK is.

bedankt voor alle adviezen, gr. Frits

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic