Ik merkte gisteren opeens van het ene moment op het andere dat het laden van pagina's die normaal snel laden een stuk langzamer ging. Wat blijkt nu? Mijn snelheid is nog maar een derde van daarvoor!
Zie onder de huidige snelheid:
En hier die sinds de laatste verhoging:
Het doet zich voor op alle twee bekabelde pc's hier in huis.
Is daar een oorzaak of, beter nog, een oplossing voor te vinden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Vanmorgen gebeld met Ziggo HelpDesk, toevallig iemand met echt kennis van mijn probleem, nadat ik het uitgelegd (zonder alle poespas) wat hij gedaan heeft weet ik niet, hij zou ffff in mijn modem kijken, daarna had ik gedurende 20 min geen verbinding en de telefoon was ook dood. Daarna is de verbinding uitstekend, Zelf had ik het modem (ConnectBox) al verscheide malen ong 60 sec gereset, maar dit duurde beduidend langer. Als je maar de juiste persoon treft bij Ziggo is het zo opgelost
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Spulletjes al eens opnieuw gestart ?
Het modem, bedoel je?
Nee, deze is afgelopen dagen al spontaan een aantal keren opnieuw gestart. Opeens bleek er geen internetverbinding gedurende een bepaalde tijd (zelfs de Next meldde dat) en bleken er op het modem alleen de groene lampjes te branden. Na ongeveer 10 minuten werkte alles weer.
Misschien iets in de kast in de straat aan de hand, want ook onze overbuurman klaagt over traag internet.
Onze overbuurman heeft "al tíjden last van traag internet" en is "helemaal klaar met Ziggo".
Er is een actie gaande in de regio om glasvezel te gaan nemen en hij is er "helemaal klaar voor".
Ik wacht af wat Ziggo met Docsis 3 en met de beschikbaar gekomen ruimte vanwege het stopzetten van analoge radio en tv gaat doen.
Maar een stabiele verbinding èn een hogere upload staan wel hoog op mijn verlanglijstje...
Ik zal Ziggo niet snel verlaten, omdat ik al sind het @Home heette al klant ben, maar het moet wel betrouwbaar blijven.
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Vervolg op bericht hier zojuist boven:
"Ik wacht af wat Ziggo met Docsis 3 en met de beschikbaar gekomen ruimte vanwege het stopzetten van analoge radio en tv gaat doen.
Maar een stabiele verbinding èn een hogere upload staan wel hoog op mijn verlanglijstje..."
Dat is precies wat er gaat gebeuren met Docsis 3.1, na afschakelen analoog een hogere upload en nog stabieler internet, maar het zou nu al stabbiel moeten zijn.
Analoog zit op de frequenties waar de upload moet komen in het Docsis systeem.
Gek genoeg is het nu weer prima... 😲
Mijn ervaring is hetzelfde, en wij zijn niet de enigste ! 😡
Goedemiddag! Erg balen dat je hetzelfde probleem ervaart 😞 Wat heb je al getest om het probleem te verhelpen? Kun je eens een foto sturen van de hoofdaansluiting en hoe je modem hierop aangesloten is? Ervaar je het probleem via wifi of de bekabelde verbinding?
@Maud fatman heeft zijn eigen topic over zijn probleem, wil geen uitgebreide informatie geven of foto's plaatsen en vind iedereen koekebakkers en vindt alle reacties wauwelen en onzin verhalen.
Dus is dat topic vastgelopen.
Vanmorgen gebeld met Ziggo HelpDesk, toevallig iemand met echt kennis van mijn probleem, nadat ik het uitgelegd (zonder alle poespas) wat hij gedaan heeft weet ik niet, hij zou ffff in mijn modem kijken, daarna had ik gedurende 20 min geen verbinding en de telefoon was ook dood. Daarna is de verbinding uitstekend, Zelf had ik het modem (ConnectBox) al verscheide malen ong 60 sec gereset, maar dit duurde beduidend langer. Als je maar de juiste persoon treft bij Ziggo is het zo opgelost
Helaas het geluk heeft maar een etmaal geduurd, nu begint de ellende weer 's morgens fantastische snelheid s'avonds zeer wisselvallig tussen 230 / 600 Mbps.
Jammer dat het van korte duur was en jij 's avonds nog steeds last hebt van wisselvallige snelheden. In dat geval is het toch zoals @Bert al eerder heeft aangegeven verstandig om een uitgebreide analyse te doen en vooral aan te geven en specificeren hoe bij jou alles is aangesloten, hoe de snelheden worden getest, met foto's etc. Als je deze informatie aanlevert, kunnen onze leden hier op de Community je tenminste helpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.