1
Vraag
2
Reacties
Ekkel

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Opeens geen internet meer, rode led Deco M9

Vandaag opeens halverwege de dag geen internet meer, dus op onderzoek gegaan. Situatie Ziggo Connect Box in Bridge met daar aan 3 Deco M9 waarbij de hoofd Deco alleen bedraad. Werkte tot nu toe perfect overal in het huis internet. 

De Deco M9 hebben rode led van geen internet. Rare is dat sommige websites of apps wel werken, YouTube geen enkel probleem werkt gewoon ondanks de melding geen internet bij de Deco app. Laptop direct op modem geeft geen goed internet en kan de modem bijvoorbeeld niet bereiken. Via de wifi wel de modem kunnen bereiken maar geen gekke meldingen. Alles al een keer uit gehad en opnieuw opgestart, andere DNS server. Wat ik zelf opvallend vind is dat de netwerk poort led op de modem aangesloten met een kabel op de Deco of laptop als een gek tekeer gaat, maakt niet uit welke poort ik de kabel steek. Net of de modem compleet de weg kwijt is of in een loop zit. Is nu de beste optie de modem resetten en blijft die dan nog wel in de bridge modus? 

28 Reacties 28
Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Denk vanuit historie en ons in beton gegoten en driedubbel geïsoleerde huis. Eerst hadden we een modem zonder router functie dus altijd een losse router gehad. In ons huidige huis met veel beton daarom modem meter kast maar router trapkast zodat die lekker door het hout van de trap kan zenden. Toen nieuwe modem en daarom in bridge laten zetten omdat bereik toch beter was vanuit trapkast. Bereik viel in huis op sommige plekken tegen of instabiel dus toen Deco systeem aangeschaft als router/mesh (kon toen nog niet via Ziggo). En sinds dien perfect internet in het hele huis zonder ooit problemen tot gisteren. Dat goed geïsoleerde huis is nu ook een probleem want voor goed mobiel bereik ben ik eigenlijk afhankelijk van mijn WiFi. 

Dus liever zou ik geen aanpassingen willen doen omdat het goed werkte. Nu er een storing is heeft het toch ook vrij weinig zin om te kijken of uit bridge halen verschil heeft? Heeft de Ziggo modem ook opties voor gastennetwerk etc? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Router mode hoeft niet permanent te zijn, het maakt testen wat makkelijker omdat alle switchpoorten bruikbaar zijn. Overigens raad ik voor de Deco's ook AP mode aan (en router mode op het modem), tenzij je specifiek van de routerfuncties op de Deco's gebruik wenst te maken.

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo heeft de storingen hier in de buurt ook uitgebreid naar tv en telefonie, maar dat werkt gelukkig nog bij ons. Zou vrijdag einde van de dag opgelost moeten worden dus ik wacht dat wel even af voordat ik dingen ga aanpassen.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Ekkel

Welkom op de Community.


Er staat inderdaad een netwerkstoring open en ik denk niet dat het zin heeft om jou te vragen om je verbinding (intern) te controleren.
Je modem is momenteel wel weer online en hopelijk heb je er niet al te veel last van.

Geef je ons over een paar dagen een seintje of het probleem is verholpen? Dan kunnen we je evt. nog tegemoetkomen met een compensatie. 

 

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Serkanklopt modem is nooit offline geweest en heeft geen foutmeldingen geven. Het is dat de deco het aangaf en dat we er achter kwamen dat sommige websites niet werken. Tot en met morgen redden we ons wel. Netflix op tv werkt niet maar wel op mobiel of iPad bijvoorbeeld. En voor dit forum moet ik even na mobiele data om dit geen ipv6 site is. Ik laat het nog even weten als alles weer werkt, gaan jullie maar hard aan het werk 😉

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

En hier bij het goede nieuws dat alles weer werkt. Ik heb net modem en de Deco een voor een opgestart en nu werkt alles weer na behoren. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen, ik begrijp dus in de oorspronkelijke configuratie (modem in bridge mode)?

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ja klopt verder niks veranderd. De mijn ziggo app geeft nu ook aan dat de storing verholpen is, dus dat was zeker de oorzaak.

 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Ekkel,

Bedankt voor je terugkoppeling en inderdaad. De melding is verdwenen. Mooi dat het weer stabiel is :-).

 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic