1
Vraag
2
Reacties
Ekkel

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Opeens geen internet meer, rode led Deco M9

Vandaag opeens halverwege de dag geen internet meer, dus op onderzoek gegaan. Situatie Ziggo Connect Box in Bridge met daar aan 3 Deco M9 waarbij de hoofd Deco alleen bedraad. Werkte tot nu toe perfect overal in het huis internet. 

De Deco M9 hebben rode led van geen internet. Rare is dat sommige websites of apps wel werken, YouTube geen enkel probleem werkt gewoon ondanks de melding geen internet bij de Deco app. Laptop direct op modem geeft geen goed internet en kan de modem bijvoorbeeld niet bereiken. Via de wifi wel de modem kunnen bereiken maar geen gekke meldingen. Alles al een keer uit gehad en opnieuw opgestart, andere DNS server. Wat ik zelf opvallend vind is dat de netwerk poort led op de modem aangesloten met een kabel op de Deco of laptop als een gek tekeer gaat, maakt niet uit welke poort ik de kabel steek. Net of de modem compleet de weg kwijt is of in een loop zit. Is nu de beste optie de modem resetten en blijft die dan nog wel in de bridge modus? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

En hier bij het goede nieuws dat alles weer werkt. Ik heb net modem en de Deco een voor een opgestart en nu werkt alles weer na behoren. 

Bekijk in context

28 Reacties 28
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Je geeft aan dat sommige websites en apps wel werken, dat klinkt als een probleem met IPv4. Wat geeft de hoofd-Deco aan op de statuspagina, m.b.t. de internetverbinding?

 

Om tijdelijk een PC aan te sluiten op een modem in bridge om te testen, moet je het modem opnieuw opstarten i.v.m. het MAC-filter.

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

3D9D1735-585E-4F34-A08F-609183C860AF.png

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ok dus voordat ik de laptop aansluit router ontkoppelen, modem opnieuw opstarten en dan laptop aan modem koppelen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Dat is inderdaad de juiste volgorde.

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

De screenshot even aangepast de eerste versie was niet te lezen. Zal morgen met de laptop even proberen. Hoe kan ik de ip4 checken of dit het is? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Wat geeft de pagina Meer, Geavanceerd, IPv4 aan?

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Het is een beetje goochelen om hier te posten. WiFi uit en dan hopen op bereik in huis (super geïsoleerd). Maar hier de screenshot 

607B0C48-6049-463A-A45A-EBD62736ADB3.jpeg

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Maar klopt ipv6 websites gaan goed en ipv4 niet zover ik kan checken

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De IPv4-gegevens laten geen problemen zien.

 

Misschien kun je de optie 'Ping via WAN negeren' tijdelijk uitschakelen? Dan kan ik controleren of ik het IPv4-adres van de router vanaf hier kan bereiken.

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Staat nu uit, moet je dan het op adres hebben die nu zwart gemaakt is?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het IPv4-adres kon ik afleiden m.b.v. het gateway-adres, dat iets minder onherkenbaar is. Ik krijg echter geen reactie. Mijn voorstel is dus om met een laptop op het modem te testen.

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Dat is dan voor morgen. En dan moet ik testen of ik dezelfde problemen heb direct op de modem zodat we wel of niet de Devi’s kunnen uitsluiten? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Klopt helemaal, eventueel kun je dan nog eens (via een privé-bericht) het IPv4-adres doorsturen dat de laptop ontvangt, dat is een ander adres dan dat de Deco ontvangt.

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb je een privé bericht gestuurd met de gegevens. Laptop op de modem geeft zelfde problemen dus geen ip4 websites, dus je zou zeggen dat we de deco kunnen uitsluiten. 

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Blijkbaar is er een storing in het internet want sinds 10:16 geeft de ziggo website dat aan.

 

update: een blockstoring dus we wachten af 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Helder, dan is het inderdaad even afwachten.

Ekkel
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Mij nog niet echt duidelijk wat een blokstoring is. De buren direct naast ons met Ziggo hebben bijvoorbeeld geen problemen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31059Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik kan i.i.g. zowel de Deco als de laptop niet bereiken op IPv4. Op de laptop zag de IPv4-configuratie er ook goed uit.

 

Als test kun je het modem in router mode laten terugzetten, dit gaat het snelst via de klantenservice.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Ekkel  schreef:

Vandaag opeens halverwege de dag geen internet meer, dus op onderzoek gegaan. Situatie Ziggo Connect Box in Bridge met daar aan 3 Deco M9 waarbij de hoofd Deco alleen bedraad. Werkte tot nu toe perfect overal in het huis internet. 

De Deco M9 hebben rode led van geen internet. Rare is dat sommige websites of apps wel werken, YouTube geen enkel probleem werkt gewoon ondanks de melding geen internet bij de Deco app. Laptop direct op modem geeft geen goed internet en kan de modem bijvoorbeeld niet bereiken. Via de wifi wel de modem kunnen bereiken maar geen gekke meldingen. Alles al een keer uit gehad en opnieuw opgestart, andere DNS server. Wat ik zelf opvallend vind is dat de netwerk poort led op de modem aangesloten met een kabel op de Deco of laptop als een gek tekeer gaat, maakt niet uit welke poort ik de kabel steek. Net of de modem compleet de weg kwijt is of in een loop zit. Is nu de beste optie de modem resetten en blijft die dan nog wel in de bridge modus? 


Misschien een vreemde vraag, maar waarom hebt u de Ziggo Modem/Router in bridge mode staan? Is dat omdat Ziggo/TP-link dat ooit zo voorschreef? Zo ja, dan misschien de ZMR terug in router mode en de Deco's in AccessPoint mode !

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de verbonden apparaten een eigen IP-nummer en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

 

U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).



Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic