@Ekkel schreef:
Vandaag opeens halverwege de dag geen internet meer, dus op onderzoek gegaan. Situatie Ziggo Connect Box in Bridge met daar aan 3 Deco M9 waarbij de hoofd Deco alleen bedraad. Werkte tot nu toe perfect overal in het huis internet.
De Deco M9 hebben rode led van geen internet. Rare is dat sommige websites of apps wel werken, YouTube geen enkel probleem werkt gewoon ondanks de melding geen internet bij de Deco app. Laptop direct op modem geeft geen goed internet en kan de modem bijvoorbeeld niet bereiken. Via de wifi wel de modem kunnen bereiken maar geen gekke meldingen. Alles al een keer uit gehad en opnieuw opgestart, andere DNS server. Wat ik zelf opvallend vind is dat de netwerk poort led op de modem aangesloten met een kabel op de Deco of laptop als een gek tekeer gaat, maakt niet uit welke poort ik de kabel steek. Net of de modem compleet de weg kwijt is of in een loop zit. Is nu de beste optie de modem resetten en blijft die dan nog wel in de bridge modus?
Misschien een vreemde vraag, maar waarom hebt u de Ziggo Modem/Router in bridge mode staan? Is dat omdat Ziggo/TP-link dat ooit zo voorschreef? Zo ja, dan misschien de ZMR terug in router mode en de Deco's in AccessPoint mode !
Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de verbonden apparaten een eigen IP-nummer en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!
U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.