Kan iemand uitleggen hoe het WiFi pakket opgebouwd kan worden, met mogelijke voor- en nadelen.
Uitgaande van Normaal Huis, Appartement en Meer Etage Woning.
Ook dat bepaalde situaties, Nieuwste Techniek, Oude Apparaten Thuis een goede werking wordt verkregen.
Wat ik zie, dat Modem, Slimme WiFi-versterkers, SmartWifi pods, Deco's M4 je kan gebruiken, verkrijgern via Ziggo, Huur of Kopen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik had gevonden op Website, bij Pakketkeuze;
Gratis zolang je klant bent.
Ontvang een Wifi-versterker bij Wifi Middel of Groot.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mijn voorkeur gaat uit naar een zo stabiel mogelijke wifi en dat heb ik nu gevonden in een Sagemcom modem met de zwarte Sagemcom wifi6 pods.
Nu 2 jaar in gebruik en geen enkele maal met urenlange Teams en Teamviewer sessies haperingen of uitval gehad.
Ethernetkabels, die eerder in deze situaties wel gebruikt werden, zijn al 2 jaar niet uit de kast gekomen.
Ook eerder al goede resultaten met de witte zeshoekige Ziggo pods, die waren gehuurd, dus toen de Sagemcom beschikbaar kwamen, de huur opgezegd en de nieuwe gehuurd, onbeperkte garantie en een gratis monteur als het niet goed werkt: Zorgeloze wifi met Wifi Garantie | Ziggo
@SRF het ligt er natuurlijk aan waar je de WiFi voor gaat gebruiken. Is het aanvulling op het bestaande bedraade netwerk en alleen bedoeld om wat minder bandbreedte hongerige apparatuur of mobiele apparatuur van netwerk te voorzien. Of als vervanger van een bedraad netwerk.
Wat verwacht je daar dan van en welke apparatuur wil je draadloos verbinden?
Wil je toekomst bestendig zijn en ook nog flexibel zijn in provider keus, dan is een eigen aangeschafte TP-Link deco aan te raden. Type is dan afhankelijk van het gebruik/ wensen/ eisen/ budget.
Mocht je van Ziggo afwillen en naar een andere provider gaan hoeft alleen het modem vervangen te worden en het draadloze gedeelte blijft werken als voorheen.
Wel uitgaande van een AOP wat aan laatste eisen voldoet.
Ik zag op Site zoveel mogelijkheden, wel of niet door Trouwe Klanten te verkrijgen.
Ik heb al set Deco's M4. Die mijn situatie goed werkt.
Wij hebben hier zowel glasvezel (al 15 jaar) als kabel. Ik heb in die jaren diverse providers gehad zoals OnsNetEindhoven, XS4all, KPN, Online.nl en Ziggo.
Alles met zowel provider modems en accespoint als volledig eigen apparatuur (ik wissel nogal eens...). Tot nu toe ervaar ik Ziggo als meest stabiele provider. Ik had hiervoor eerst eigen apparatuur in gebruik (diverse Fritzboxen, TP-Link Omada, Deco X50 etc.) en sinds kort het (zwarte) Sagecom modem inclusief 3 WifiPods 6. Deze setup is tot nu toe de meest prettige en stabiele setup. Ik heb hier zowel oude als nieuwe wifi-apparaten van allerlei merken (tot slimme lampen van de Action toe) en alles werkt probleemloos en blijft verbonden. Daarbij geeft ik wel aan dat de WifiPods bekabeld zijn aangesloten.
Voor een gemiddeld gezin is deze opstelling ruim voldoende. Wil je wat uitgebreider te werk gaan (opzetten VPN naar eigen netwerk, van buitenaf alles benaderbaar, meenemen naar een andere provider) dan is het minder geschikt.
Hoe was bij KPN aansluiting, Koper of Glasvezel.
Glasvezel. Koper is hier al meer dan 15 jaar niet in gebruik.
M4 heb ik hier ook gebruikt. De WifiPods 6 werken hier in ieder geval beter en sneller (tot 1000 mbps draadloos dus max abonnement).
De M4 heeft wifi 5 (en geen 6). Voor mij was dat wel belangrijk omdat ik veel wifi 6 apparaten heb. Heb je die niet en heb je een kleiner abonnement dan kan de M4 best voldoen. Het blijft persoonlijk.
Dan lopen jullie erg voor. Bij Ons zijn het nu pas aan het aansluiten.
Goed dat je dit aanstipt.
Dus Deco M4 gaat achterlopen als je WiFi 6 Apparaten in gebruik zijn.
Ik ben benieuwd of Ziggo dat duidelijk uitlegd op hun Site. Ik heb indruk dat niet al te duidelijk wordt uit uitgelegd.
Het werkt gewoon met wifi 5 alleen haal je er niet het maximale uit. Bij de snelste abonnementen zal Ziggo waarschijnlijk de WifiPod 6 leveren. Daaronder (bijv. 400/40) zul je wifipod 5 krijgen. Let daar dus even op.
Hier een wat ouder woonhuis met houten vloeren.
Om niet afhankelijk te zijn van wat de provider aanbied er voor gekozen om het ziggo modem in bridge mode te zetten, het netwerk daar achter is van Ubiquiti Unifi.
Dus eigen router en 3 access points die bedraad moeten worden aangesloten, 1(wifi 6) aan de voorzijde en 1 (wifi 6) aan de achterzijde van de woonkamer, door de houten vloeren is er boven prima signaal, nummer 3 (wifi 5) hangt in de garage zodat er voor in de tuin, de slimme buiten verlichting en de deurbel cam bij de poort voldoende signaal is.
Voor de zwaardere gebruikers is dus wifi 6 beschikbaar, 2.4 Ghz heb ik op 20 Mhz bandbreedte gezet voor een stabielere verbinding, vooral omdat 2.4 Ghz hier in de buurt heel erg druk bezet is, en de meeste smart clients hebben meer aan een stabiele verbinding dan hoge snelheid.
Alle vaste, niet mobiele apparaten zoals TV, media box, game consoles, enz... zij bedraad aangesloten.
Dus bij een provider wissel zou hooguit een kleine aanpassing in de router nodig wezen.
@Edje040 schreef:Het werkt gewoon met wifi 5 alleen haal je er niet het maximale uit. Bij de snelste abonnementen zal Ziggo waarschijnlijk de WifiPod 6 leveren. Daaronder (bijv. 400/40) zul je wifipod 5 krijgen. Let daar dus even op.
Dat ligt aan wanneer je klant bent geworden niet aan het type abbonement
My bad 😉
Ik had gevonden op Website, bij Pakketkeuze;
Gratis zolang je klant bent.
Ontvang een Wifi-versterker bij Wifi Middel of Groot.
Voor de algemene dekking is het type wifipunt niet echt van belang, meer het aantal.
Naast andere belangrijke onderliggende verschillen is de maximaal haalbare snelheid het verschil tussen wifi 5 en 6.
De wifi garantie gaat meer van dekking uit en minder van de snelheid, waarschijnlijk dat daarom hier geen keuze optie is welke type apparaten je in huis hebt.
Terzijde is het natuurlijk belachelijk dat je bij Wifi Start niet standaard een wifi punt krijgt. Want met meer woonlagen en een betonnen vloer is dat echt noodzaak. Gelukkig zou je er 1 vanuit de Wifi garantie kunnen krijgen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.