vanvliet70

Raadgever
Deze widget kan niet worden weergegeven.
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Op mobiele telefoon overal wifi behalve thuis na overstap naar nieuwe provider mobiel

Op mobiele telefoon overal wifi behalve thuis na overstap naar nieuwe provider mobiel. Mijn gezinsleden hebben wel wifi. Alles werkt behalve de wifi op mijn mobiel. Overgestapt van Vodafone naar Simpel. Heeft dit te maken met instellingen wifi boosters TP-Link Deco M4? De router is al gereset door ziggo vanaf afstand. Netwerk verwijderd en weer toegevoegd. Oude sim vodafone in mobiel, en dan werkt ook de wifi niet. Helpdesk gebeld meerdere malen en wordt nu doorverwezen naar ziggo community. Hoop op een snelle oplossing gezien ik mijn mobiel veel thuis gebruik ook voor het werk. Alvast bedankt voor het meedenken 😉

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
vanvliet70
topicstarter
Raadgever
Deze widget kan niet worden weergegeven.
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt!! Het is gelukt. Heel blij mee. De Deco ge-update was uit eindelijk de oplossing.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert
Super Expert
Super Expert
Deze widget kan niet worden weergegeven.
  • 55074Posts
  • 3586Oplossingen
  • 13106Likes

Welke telefoon heb je precies?

Pasi
Expert
Expert
Deze widget kan niet worden weergegeven.
  • 5091Posts
  • 301Oplossingen
  • 2139Likes

@Bert  schreef:

Welke telefoon heb je precies?


Inderdaad, waarschijnlijk een wat ouder type.

Probeert u dan één ( of een mix ) van de onderstaande opties :


Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.

vanvliet70
topicstarter
Raadgever
Deze widget kan niet worden weergegeven.
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Bert,

 

Bedankt voor de reactie. Hiermee ga ik aan de slag. Het toestel dat ik heb is een Samsung Galaxy S7. 

 

Mvg 

RoWi.
Expert
Expert
Deze widget kan niet worden weergegeven.
  • 12018Posts
  • 537Oplossingen
  • 3293Likes

De mobiele provider staat volledig buiten het wel of niet hebben van een wifi verbinding. De instellingen van de Deco's zullen ook weinig invloed hebben. Althans nu ik het model telefoon weet lijkt mij dat sterk.

 

Als er via de netwerk instellingen een wifi verbinding wordt gemaakt wat gebeurd er dan?

Met netwerk verwijderd wordt daar een voorgaande wifi verbinding mee bedoeld?

 

 

vanvliet70
topicstarter
Raadgever
Deze widget kan niet worden weergegeven.
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt!! Het is gelukt. Heel blij mee. De Deco ge-update was uit eindelijk de oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic