1
Vraag
2
Reacties
Rodney

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op mijn PS4 wel WiFi internet, maar geen bekabeld internet?!

Hallo.

Ik heb een vraag en ben best geirriteerd momenteel, ik heb jarenlang internet van KPN gehad en letterlijk nooit aan de telefoon gehangen. Nu zit ik sinds 3 maanden bij Ziggo en heb ik al 4 keer aan de telefoon gehangen en stel ik nu zelfs een vraag bij de community! Ik ben overgestapt omdat Ziggo een aantrekkelijker aanbod had kwa zenders en internet snelheid (ik game op de PS4). Mijn vraag heeft dus met de PS4 te maken. Ik heb nu al voor de vierde keer in 3 maanden tijd meegemaakt dat mijn PS4 geen internet ontvangt via de kabel, terwijl als ik hem met wifi connect ik wel plots online kan, als ik dan weer de kabel probeer zegt hij bij Internetverbinding: Mislukt.... Ik heb alles geprobeerd, andere kabel, router reset, router uit/aan, PS4 uit/aan maar NIKS werkt, ik moet dan meestal tot de dag erna wachten tot de PS4 weer kan verbinden met kabel... wat is dit?! Ik raak hier een beetje gefrustreerd van omdat met Wifi gamen gewoon een no-go is, daarbij komt ook nog eens kijken dat ik bij KPN nooit problemen had en ik extra ben overgestapt voor de internetsnelheid om te gamen... Als ik dit geweten had was ik nooit overgestapt. Hierbij komt ook nog eens kijken dat Ziggo mij nu voor de tweede keer een kapotte Mediabox geleverd heeft! De eerste maakt een ratelend geluid wat soms zelfs boven het tv geluid uitkomt, ik gebeld voor een nieuwe die ik deze week binnen kreeg, heb ik alleen paars blokkig beeld!! Nu denk ik dus, als ik wéér bel voor een nieuwe Mediabox heb ik hier 3 van die dingen staan! Kortom: mijn huwelijk met Ziggo in 3 maanden tijd is een totale ramp in vergelijking met 10 jaar KPN! Ik vind dit heel spijtig en neem het Ziggo erg kwalijk dat ze hun mooie verhalen en beloftes niet nakomen.. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft (PS4 probleem) want ik heb alles geprobeerd dus het ligt echt bij Ziggo, en het raarste is dat de PS4 dus wel met Wifi verbind maar vaker niet met kabel en dan moet ik dus een dag wachten tot hij weer met kabel verbind...

Met vriendelijke groet,

Rodney
3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1579Likes
Hi Rodney, welkom op onze Community.

Je start met Ziggo is niet echt soepel begrijp ik. Mogelijk is dat nog wat zacht uitgedrukt! Tijd om eens goed naar je situatie te kijken. Stuur mij daarvoor een privébericht met je postcode, huisnummer en klantnummer. De Mediabox die je nu hebt geeft blokkerig beeld, dan is er iets mis met het signaal. Mogenlijk is dat na het omwisselen gebeurd.

Het probleem met de PS4 is bizar. Hoe kan dat niet werken en via wifi wel? En hoe kan het dat dit de dag erna opeens wel weer goed werkt?
Heb je ook een laptop waarmee je de kabel naar de PS4 kunt testen? Dan kunnen we in ieder geval vaststellen of er uberhaupt internet op die kabel zit naar je PS4. Kun je ook vertellen of je andere routers of netwerkapparatuur gebruikt?

Het nadeel van de Community is wel dat wij moderators pas om de paar dagen voorbijkomen in de topics. Ik lees je berichtje waarschijnlijk maandag pas. Ik hoop dat een aantal andere actieve leden je in het weekend meer tips kunnen geven!
Groovy

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoe staan de instellingen voor bekabeld internet op je PS4? Heb je voor eenvoudig gekozen of aangepast?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78211Posts
  • 5289Oplossingen
  • 23291Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?