1
Vraag
2
Reacties
pwhuizinga

Level 1
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ook last van instabiel netwerk Zoetermeer

de Wifi verbinding is sinds zeker een week zeer instabiel. Het was daarvoor ook niet best, maar nu is het echt heel erg. Monteur al geweest binnenkomend signaal naar beneden geschroefd. Resultaat; mwah. Voordeel; een reset van modem die ik vaak moet doen duurt geen uur meer, maar is in 10 minuten afgerond. Ik verwacht gewoon een stabiele verbinding. Ben ik de enige die dit probleem heeft in Zoetermeer? Iemand een idee voor de oplossing?
Ik ben moe van de monteurs en smoesjes en onderbouwingen die nergens op slaan.

configuratie
200 mb internet
horizon go
geen telefonie
bagger WiFi / netwerk
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pwhuizinga
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Zo. weer even een update. Ben nog niet erg enthousiast maar na het bezoek van een Ziggo monteur (nu wel betrokken en zeer kundig) is mij een en ander duidelijk geworden. Ik had nogal last van zwaar weer op de WiFi buienradar 2,4 Ghz. Nu over op 5Ghz zowel beneden als boven op zolder via een TP link. Dat lijkt te werken. Vergt wel wat (handmatig) overschakelen, maar nu weet ik in ieder geval meer hoe het komt en wat te doen.
Oh ja, en rest bekabeld aansluiten; yes! Working on it.

Bekijk in context

12 Reacties 12
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Al eens ingelogd in je modem, en gekeken naar de logs en up en downstreamwaarden?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

Kun je die hier plaatsen met een screenshot en ook je log?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
pwhuizinga Wifi problemen komen niet expliciet door Ziggo.

In het modem zit een zender die de draadloze signalen uitzend ( wifi )

Heb je dit stappenplan wel eens geprobeerd ?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/doet-het-niet/wifi-traag/
pwhuizinga
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ronihd ,
Dank voor de reactie! Jazeker heb ik dit stappenplan (zojuist ook nog maar eens) uitgevoerd. Zonder resultaat. Download snelheid naast modem zit krap op 37 Mbps. Instabiliteit blijft.
pwhuizinga
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Be rt en efok dank voor de reactie. Zie in bijlage de download en upload gegevens alsook de logs ik hoop dat jullie hier verder mee kunnen







hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je cijfertjes zien er niet zorgelijk uit.
Hoe lang liep je Modem/Router ongeveer sinds de laatste Reset toen je ze vastlegde in je plaatjes?
Na een dag of wat kan het beeld minder goed worden, dan kort na een Reset.
Let vooral op het evt oplopen van T3/T4 Timeouts, Post RS Errors en critical meldingen in de Netwerk historie. Laat zonodig nog eens screenshots zien als daarmee vervelende dingen gebeuren.

Nog wat vraagjes.

Je plaatjes lijken afkomstig van een ConnectBox.
Klopt dit? Is het een Compal (CH7465LG) of een Arris (TG2492LG)?

Welke speedtest gebruikte je?
Je kun het beste deze gebruiken:
http://www.dslreports.com/speedtest
Die is zeer betrouwbaar.
Wat geeft dit als resultaten?
Met een 5Ghz Wireless verbinding niet ver van het Access Point zou je zo ongeveer 200/20 moeten kunnen halen.

Je meldt alleen een probleem met Wifi.
Bekabeld moet je altijd om en nabij 200/20 komen.
Is dat zo?
Sluit evt problemen met eigen netwerkapparatuur (Switch, Access Point) zonodig uit door rechtstreeks bekabeld aan je Modem/Router te testen.
pwhuizinga
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hanh dank weer voor de reactie.
modem liep denk ik een dag of 2 tot aan de laatste reset.
Ik gebruik de Speedtest die de mannen van Ziggo mij hebben geadviseerd. Speedtest by Ookla.
Het is inderdaad een connect box. Waar overigens nooit 3 groene lampjes op branden. Ik zal morgen eens kijken welk type het precies is. Wellicht heb ik dan ook de tijd om het even bedraad te proberen. 2Bcontinued.
pwhuizinga
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hanh

Speedtest Link werkt niet mat Apple, begreep ik. Ziggo Speedtest uitgevoerd.

Bekabeld met cat5;
Ping 9 ms
down 205,7
up 20,4

wifi
Ping 11 ms
down 88,1 (snel aflopend)
up 20,6

Foto’s zijn te groot om te delen op forum.
pwhuizinga
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hanh
het gaat om een CH7465LG(-ZG)
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Goed zo.
Speedtest Link werkt niet mat Apple, begreep ik.

Moet gewoon werken.
Probleem met de Ziggo test is dat ie wel eens verkeerde cijfertjes geeft.
Dat is vervelend. De andere test is beter.

Hoe dan ook je meet bekabeld 200/20 & dat is ok en geeft geen reden tot zorg over je verbinding.
Let op: 1 meting zegt eigenlijk niks. Ook al is ie ok. Het is een momentopname.
Alleen regelmatig meten met tussenpozen over een wat langere periode geeft een goed beeld. Bv dat de boel inzakt op gebruikelijke drukke tijden in je wijk. Dat mag ook niet. Nou ja een beetje inzakken mag kunnen.

Ik ga er nu vanuit dat het een Wifi probleem is.
Bekijk dit ook nog eens om te zien of er iets te verbeteren valt.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640
Misschien vind je daar nog iets in dat niet stond in de link die Ron je hier eerder gaf.

Ik schreef:
Met een 5Ghz Wireless verbinding niet ver van het Access Point zou je zo ongeveer 200/20 moeten kunnen halen.

Lukt dat niet?

NB Wifi is eigenlijk alleen bedoeld voor Phone, Tablet of een Laptop als je er mee gaat rondlopen.
Sluit de rest UTP bekabeld aan. Dat geeft het minste gedoe.

Gr Han
pwhuizinga
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Zo. weer even een update. Ben nog niet erg enthousiast maar na het bezoek van een Ziggo monteur (nu wel betrokken en zeer kundig) is mij een en ander duidelijk geworden. Ik had nogal last van zwaar weer op de WiFi buienradar 2,4 Ghz. Nu over op 5Ghz zowel beneden als boven op zolder via een TP link. Dat lijkt te werken. Vergt wel wat (handmatig) overschakelen, maar nu weet ik in ieder geval meer hoe het komt en wat te doen.
Oh ja, en rest bekabeld aansluiten; yes! Working on it.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
pwhuizinga Wat overschakelen betreft is het een lastige, er is veel verschil wat apparatuur aankan.

Ik heb hier op alle 3 Wifi zenders dezelfde SSID naam en dezelfde beveiliginggssleutel.
Hier werkt het goed en springt alles vlot over van de ene naar de andere, maar niet alle apparatuur kan hier goed meer omgaan, helaas.
Het blijft een kwestie van uitproberen.

Alle Wifi zenders heb ik hier wel op een ander kanaal om storing te voorkomen.
2,4 op kanaal 1, 6 of 11/13
Met Wifi Analyzer uit de app stores kun je zien of Wifi kanalen elkaar overlappen of ruzie hebben met je buren en kun je op je Wifi zender een ander kanaal vast zetten.
Ook op de 5 GHz heb ik mijn 3 Wifi punten ook op een ander kanaal vast staan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic