1
Vraag
2
Reacties
pwhuizinga

Level 1
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ook last van instabiel netwerk Zoetermeer

de Wifi verbinding is sinds zeker een week zeer instabiel. Het was daarvoor ook niet best, maar nu is het echt heel erg. Monteur al geweest binnenkomend signaal naar beneden geschroefd. Resultaat; mwah. Voordeel; een reset van modem die ik vaak moet doen duurt geen uur meer, maar is in 10 minuten afgerond. Ik verwacht gewoon een stabiele verbinding. Ben ik de enige die dit probleem heeft in Zoetermeer? Iemand een idee voor de oplossing?
Ik ben moe van de monteurs en smoesjes en onderbouwingen die nergens op slaan.

configuratie
200 mb internet
horizon go
geen telefonie
bagger WiFi / netwerk
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pwhuizinga
Topicstarter
Level 1
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Zo. weer even een update. Ben nog niet erg enthousiast maar na het bezoek van een Ziggo monteur (nu wel betrokken en zeer kundig) is mij een en ander duidelijk geworden. Ik had nogal last van zwaar weer op de WiFi buienradar 2,4 Ghz. Nu over op 5Ghz zowel beneden als boven op zolder via een TP link. Dat lijkt te werken. Vergt wel wat (handmatig) overschakelen, maar nu weet ik in ieder geval meer hoe het komt en wat te doen.
Oh ja, en rest bekabeld aansluiten; yes! Working on it.

Bekijk in context

12 Reacties 12
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Al eens ingelogd in je modem, en gekeken naar de logs en up en downstreamwaarden?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

Kun je die hier plaatsen met een screenshot en ook je log?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes