Vraag
Reacties
Gin1997
Level 1

Onze internet doet het niet

Onze internet staat wel online maar we hebben geen verbinding. We zijn al de hele lijst afgegaan om het weer te laten werken met onze ziggo box. Helaas ligt het daar niet aan. Zou er misschien iets mis zijn gegaan met een verbindingspunt? Aangezien er al meerdere zijn met dit zelfde probleem in de comments. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
20 Reacties 20
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een paar vragen om e.e.a. duidelijker in beeld te krijgen:

• Welk type modem gebruik je?
  • Hoe heb je vastgesteld dat de internetverbinding niet werkt?
  • Sinds wanneer speelt dit probleem, is er daarvoor iets veranderd?
  • Speelt dit probleem op alle apparaten, of een bepaald apparaat?
  • Indien je ook TV kijkt via Ziggo, werkt dit wel?
0 Kudos
Gin1997
Level 1
Topicstarter

Wij gebruiken een ziggo connect box. Wij hebben dit vastgesteld door eerst aan en uit te zetten en de instructies op de site gevolgd. Toen dat niet werkte ook een volledige reset geprobeerd. Maar alsnog blijft het lampje met de 2 pijlen die naar elkaar wijzen knipperen. Dit probleem gebeuren met alle apparaten tegelijk. Ik kreeg toen ik het via mijn pc uitprobeerde een melding met iets over een DNS server. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de gegevens op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

0 Kudos
Gin1997
Level 1
Topicstarter

Ik kan morgen wel even kijken maar ik denk niet dat het aan de bekabeling ligt. Er was namelijk tot 4 uur smiddags niks aan de hand. Niemand heeft iets aangeraakt wat met de connect box in aanraking stond. Daarnaast had ik ook gezien dat blijkbaar meerdere hier nu last van hebben. We hebben ook geen versterkers. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Had je al gekeken of er een bekende storing is?

De kans bestaat dat het straks overdag weer naar behoren werkt. Bovenstaande foto’s en gegevens zijn overigens nog steeds waardevol in dat geval.

0 Kudos
Gin1997
Level 1
Topicstarter

Goede morgen,

Ik heb toch maar foto's van alles genomen en zal ze hier plaatsen. Onze box heeft nogsteeds hetzelfde probleem. 

0 Kudos
Gin1997
Level 1
Topicstarter

0 Kudos
Gin1997
Level 1
Topicstarter

Als ik nog iets kan sturen om te helpen graag!

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het modem heeft geen upstream c.q. kan het Ziggo-netwerk niet bereiken.

Zou je de gegevens op het tabblad Downstream willen plaatsen?

Het lijkt erop alsof de POA 01-UPC niet goed op het AOP is geplaatst, zou je deze goed willen aandrukken en het modem vervolgens opnieuw willen opstarten?

0 Kudos
Gin1997
Level 1
Topicstarter

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Gin1997 . 

Zit de splitter inmiddels beter op/in het AOP? 

Ik wilde graag kijken of ik hier iets kon vinden qua signalen/problemen. Maar ik kan geen klantgegevens vinden op je e-mailadres en je hebt verder niets in je profiel opgenomen waarop ik je kan zoeken. 

Kan je je postcode en huisnummer in je profiel opnemen? 

0 Kudos
Gin1997
Level 1
Topicstarter

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Downstream ziet er ook niet goed uit, deze hoort 24 kanalen te koppelen.

0 Kudos
Gin1997
Level 1
Topicstarter

Ik heb ons adress ook zojuist in mijn profiel gezet

0 Kudos
Gin1997
Level 1
Topicstarter

De kabel hebben we ook aangeduwt

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zou je het modem opnieuw willen opstarten en vervolgens opnieuw de gegevens op de tabbladen Downstream en Upstream willen plaatsen?

0 Kudos
Gin1997
Level 1
Topicstarter

Meteen gedaan

0 Kudos
Gin1997
Level 1
Topicstarter

Ja isgoed

0 Kudos
Gin1997