Vraag
Reacties
Oplossing
DrJ
Level 2

Onwerkbaar haperend internet sinds Connectbox Giga modem

Er is ons een zakelijk abonnement van 3 jaar verkocht met de belofte dat we ons modem konden houden, echter was dat een loze belofte en moesten we 'm inleveren voor de Connectbox Giga. Geen idee waarom waar dat voor nodig was, erg spijt dat ik dat heb gedaan.

Het euvel is dat met deze nieuwe ConnectBox Giga al onze video chats haperen (klachten van klanten en collega's) en dat bij Netflix en PS4 gamen beeld erg vaak blokkerig is. Het maakt niet uit of het apparaat op wifi of ethernet zit, de throughput en ping lijken ok'ish (~480mbs ~16ms).

Nu dus vooral ellende, monteur is langs geweest heeft de aansluiting vervangen en toen leek het even goed te doen. Maar steeds na een reset doet het internet het eventjes prima maar langzaam gaat het haperen totdat het modem zichzelf weer reset

Is het mogelijk om mijn oude modem terug te krijgen? Althans het identieke model dan.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DrJ
Level 2
Topicstarter

Ik krijg m'n oude modem terug! 👍

Bekijk in context

Ga naar reactie
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je pand binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

toevoeging:

je oude modem is niet geschikt voor gigabit internet snelheden.

0 Kudos
DrJ
Level 2
Topicstarter

Ik krijg m'n oude modem terug! 👍

Ga naar reactie
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

mooi

laat je nog even of het daarmee is opgelost.

0 Kudos