Ik heb naast een LAN twee wifi netwerken: een voor onszelf en een voor guests. Ik werk met ziggo mesh. Een draadloos verbonden game laptop staat vlakbij een van de drie mesh systemen; de sterkte van de het signaal van beide wifi-netwerken is constant hoog tussen de 85 en 90% gemeten met een app. De laptop is wel te verbinden met beide wifinetwerken, maar switched altijd snel naar een van beide na de verbinding met het andere verloren te hebben. Hoe kan ik dat veranderen?
Bij voorbaat dank voor het meedenken, met groet, Rob
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kunt op de laptop instellen dat niet automatisch met de betreffende SSID verbonden moet worden wanneer deze binnen bereik is, dan wordt niet meer automatisch overgeschakeld naar de andere SSID en kan de uitval verder onderzocht worden.
Welke type access points gebruik je precies?
Dank voor je reactie, Thobias.
Als erniet automatisch kan worden overgeschakeld op het gastnetwerk, dan verlies ik internet verbinding (wereldbolletje onderin rechts)
Het accespoint is een deco mesh systeem (3 stuks) met de ziggorouter verbonden. Ik zie de laptop als client in het gastnetwerk.
En nogmaals: het wifisignaal van beide netwerken is sterk.
Dat is in dit geval juist wenselijk voor verder onderzoek. Kun je bij uitval de Opdrachtprompt (cmd.exe) starten, onderstaande commando's uitvoeren en het resultaat hiervan toesturen via een privébericht?
ipconfig /all
ping 192.168.178.1
ping 8.8.8.8
ping ipv4.google.com
ping ipv6.google.com
Gaat het lukken om ook de andere gevraagde gegevens te plaatsen? Deze screenshot laat geen relevante informatie zien omdat jij Wi-Fi gebruikt. Zoals eerder aangegeven kun je de gegevens het beste toesturen via een privébericht.
Ik begrijp niet wat het verschil is tussen dit bericht en een prive bricht. Ik kan niet anders dan met een knipprohramma de responses van de commands attachen. dat kan toch ook in dit soort berichten?
Excuus voor de hapering.
Groet, Rob
Je kunt de gevraagde gegevens ook direct in het topic plaatsen zoals je gisteren hebt gedaan, maar er staan hier bepaalde gegevens in die je beter persoonlijk kunt houden, vandaar de vraag om deze via PB toe te sturen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.