Vraag
Reacties
Oplossing
renevdleur
Level 4

Ontzettend slecht internet na de internet "upgrade" van vorige week.

Hoi,

 

Sinds vorige week de internet "upgrade" is geweest is het internet hier in huis dramatisch. Snelheden schommelen enorm en een Teams gesprek is niet te doen. We hebben op dit moment de Cisco EPC3928 als modem. Ook heb ik geen idee wat dit pre-historisch ding is maar ik vermoed dat al het signaal via dit het huis binnen komt. Kan iemand mij verder helpen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ah ja, die had je al geplaatst.

Een Ziggo moderator kom vandaag hier langs om je één en ander toe te sturen ter vervanging.

 

"Zowel splitter als stekker zijn verouderd en niet afgeschermd tegen instraling 4G 5G Digitenne enz."

De stekker kun je mogelijk zelf vervangen door een afgeschermde stekker.

Bekijk in context

0 Kudos
15 Reacties 15
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Zowel splitter als stekker zijn verouderd en niet afgeschermd tegen instraling 4G 5G Digitenne enz.

 

Ziggo kan je in ieder geval gratis en nieuwe splitter sturen met een nieuwe kabel naar het modem.

De stekker moet een afgeschermde worden, ook mogelijk aan de andere kant.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

 

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

0 Kudos
renevdleur
Level 4
Topicstarter

Beste Bert,

 

Hierbij een screenshot van mijn up- en downstream waardes. Ik heb alleen geen idee waar ik de laatste dagen netwerk historie kan vinden..

 

Met vriendelijke groet

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Je hebt een zwak binnenkomend signaal met veel fouten.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

0 Kudos
renevdleur
Level 4
Topicstarter

Beste Bert,


Ik ben er niet zo in thuis, is dat dit? Dit is het enige wat ik daar kan zien namelijk..

 

Met vriendelijke groet

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ah ja, die had je al geplaatst.

Een Ziggo moderator kom vandaag hier langs om je één en ander toe te sturen ter vervanging.

 

"Zowel splitter als stekker zijn verouderd en niet afgeschermd tegen instraling 4G 5G Digitenne enz."

De stekker kun je mogelijk zelf vervangen door een afgeschermde stekker.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Zo! Deze splitter is inderdaad flink verouderd. Goed dat je ons hier hebt gevonden @renevdleur en dat je met @Bert aan de slag bent gegaan.

Welke kabel loopt er naar je modem? En hoe lang is die kabel? Ik stuur je in ieder geval een nieuwe splitter toe met een modemkabel van 1.5 meter. Deze heb je binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis. 

0 Kudos
renevdleur
Level 4
Topicstarter

Beste Vincent, de kabel naar de modem loopt via een buis onder de vloer naar de meterkast. Ik denk dat deze kabel +/- 15 meter is.. En ik zou niet weten welke kabel dit is.. Is het vervangen van deze splitter voldoende? of moet er ook iets gebeuren met de Cisco EPC3928?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@renevdleur  schreef:

Beste Vincent, de kabel naar de modem loopt via een buis onder de vloer naar de meterkast. Ik denk dat deze kabel +/- 15 meter is.. En ik zou niet weten welke kabel dit is.. Is het vervangen van deze splitter voldoende? of moet er ook iets gebeuren met de Cisco EPC3928?


Het modem op een kabel van 15 meter is niet de standaard en wordt ook niet door Ziggo ondersteund.

(Maar kan wel werken.)

Ziggo standaard aansluitwijze is een modem direct op de splitter die op de eerste plaats zit.

0 Kudos
renevdleur
Level 4
Topicstarter

Beste Bert,

 

Oke dat wist ik niet! Maar toen we nog 250/25 up/down hadden werkte het wel altijd goed. Kan een nieuwe splitter het probleem dan helemaal oplossen? of zou ik perse de modem moeten verplaatsen? want dat vergt nogal wat extra werk qua kabels..

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zou eerst een nieuwe splitter proberen.🙂

"if it ain't broke, don't fix it" - "als het niet kapot is, ga het dan niet repareren"

renevdleur
Level 4
Topicstarter

Beste Bert,

 

De nieuwe splitter zit erop. Dit zijn de nieuwe down en upstream waardes, zijn deze nu wel goed?  Ik weet niet precies waar ik naar moet kijken...

 

Met vriendelijke groet

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom af gehad?

Anders dit SVP een keer doen en na een uur de waarden nog een keer plaatsen, dan zijn de waarden zeker van het laatste uur.

0 Kudos
renevdleur
Level 4
Topicstarter

Beste Bert,

 

Ik heb de modem +/- 2 uur geleden van de stroom af gehaald. Dit zijn de waardes op dit moment:

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie geen afwijkingen meer.

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dit ziet er inderdaad stukken beter uit :). Ervaar je ook dat de snelheid nu stabieler is?
En lukken de gesprekken via Teams?

0 Kudos