Hoi,
Sinds vorige week de internet "upgrade" is geweest is het internet hier in huis dramatisch. Snelheden schommelen enorm en een Teams gesprek is niet te doen. We hebben op dit moment de Cisco EPC3928 als modem. Ook heb ik geen idee wat dit pre-historisch ding is maar ik vermoed dat al het signaal via dit het huis binnen komt. Kan iemand mij verder helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ah ja, die had je al geplaatst.
Een Ziggo moderator kom vandaag hier langs om je één en ander toe te sturen ter vervanging.
"Zowel splitter als stekker zijn verouderd en niet afgeschermd tegen instraling 4G 5G Digitenne enz."
De stekker kun je mogelijk zelf vervangen door een afgeschermde stekker.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zowel splitter als stekker zijn verouderd en niet afgeschermd tegen instraling 4G 5G Digitenne enz.
Ziggo kan je in ieder geval gratis en nieuwe splitter sturen met een nieuwe kabel naar het modem.
De stekker moet een afgeschermde worden, ook mogelijk aan de andere kant.
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Je hebt een zwak binnenkomend signaal met veel fouten.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Ah ja, die had je al geplaatst.
Een Ziggo moderator kom vandaag hier langs om je één en ander toe te sturen ter vervanging.
"Zowel splitter als stekker zijn verouderd en niet afgeschermd tegen instraling 4G 5G Digitenne enz."
De stekker kun je mogelijk zelf vervangen door een afgeschermde stekker.
Zo! Deze splitter is inderdaad flink verouderd. Goed dat je ons hier hebt gevonden @renevdleur en dat je met @Bert aan de slag bent gegaan.
Welke kabel loopt er naar je modem? En hoe lang is die kabel? Ik stuur je in ieder geval een nieuwe splitter toe met een modemkabel van 1.5 meter. Deze heb je binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis.
Beste Vincent, de kabel naar de modem loopt via een buis onder de vloer naar de meterkast. Ik denk dat deze kabel +/- 15 meter is.. En ik zou niet weten welke kabel dit is.. Is het vervangen van deze splitter voldoende? of moet er ook iets gebeuren met de Cisco EPC3928?
@renevdleur schreef:
Beste Vincent, de kabel naar de modem loopt via een buis onder de vloer naar de meterkast. Ik denk dat deze kabel +/- 15 meter is.. En ik zou niet weten welke kabel dit is.. Is het vervangen van deze splitter voldoende? of moet er ook iets gebeuren met de Cisco EPC3928?
Het modem op een kabel van 15 meter is niet de standaard en wordt ook niet door Ziggo ondersteund.
(Maar kan wel werken.)
Ziggo standaard aansluitwijze is een modem direct op de splitter die op de eerste plaats zit.
Beste Bert,
Oke dat wist ik niet! Maar toen we nog 250/25 up/down hadden werkte het wel altijd goed. Kan een nieuwe splitter het probleem dan helemaal oplossen? of zou ik perse de modem moeten verplaatsen? want dat vergt nogal wat extra werk qua kabels..
Ik zou eerst een nieuwe splitter proberen.🙂
"if it ain't broke, don't fix it" - "als het niet kapot is, ga het dan niet repareren"
Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom af gehad?
Anders dit SVP een keer doen en na een uur de waarden nog een keer plaatsen, dan zijn de waarden zeker van het laatste uur.
Ik zie geen afwijkingen meer.
Dit ziet er inderdaad stukken beter uit :). Ervaar je ook dat de snelheid nu stabieler is?
En lukken de gesprekken via Teams?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.