Vraag
Reacties
Ank70
Level 3

Ontvangen e-mail niet meer mogelijk na wijzigen wachtwoord

Goedenavond,

Van 1 mailadres moest ik eerst het wachtwoord wijzigen om de mail in mijnziggo/mail weer te kunnen zien.

Dat werkte. Vervolgens moest ik dit ook op de mobiel doen (is een oud adres en staat alleen daar).

Verzenden lukt wel helaas ontvangen nu niet meer. Wel van en naar hetzelfde mailadres wat dan alleen binnenkomt op mobiel maar niet in mijnmail van ziggo. Server instellingen staan (nog) zoals aangegeven.

Mvg. Ank

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
7 Reacties 7
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Staat mobiel zo ingesteld als op de volgende plaatje:

Schermafbeelding 2023-11-12 om 21.23.57.png

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mogelijk maak je op de telefoon gebruik van POP3. Inkomende mail wordt hierbij direct gedownload van de server en is vervolgens niet meer beschikbaar voor andere apparaten en webmail, tenzij je expliciet instelt dat een kopie op de server achtergelaten moet worden.

0 Kudos
Ank70
Level 3
Topicstarter

Hoi Dave,

Ja de instellingen zijn correct.

Er blijkt dus wel mail binnen te komen, alleen niet als die ik zelf verstuur (als test) vanaf mijn eigen mailadres.

Niet op de mobiel en ook niet in mijnziggo/mail.

Beide adressen staan in hetzelfde/mijn account. 

Geen ramp want ik doe er niets mee, en er komt ook niet veel op binnen, maar ik wil alleen graag het adres bewaren.

Vroeg me alleen af waarom het eerst wel werkte en na veranderen van het wachtwoord niet meer.

Mvg. Ank

0 Kudos
Ank70
Level 3
Topicstarter

Hallo Tobias,

De instellingen stonden en staan zoals op het plaatje van Dave hieronder.

Het enige wat is veranderd is het wachtwoord.

Mvg. Ank

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Met IMAP kun je het account verwijderen en opnieuw toevoegen zonder risico op gegevensverlies. Je hoeft hierbij geen servergegevens in te voeren, alleen het mailadres + wachtwoord. Mogelijk lost dat het probleem op. Welke mailapplicatie gebruik je?

0 Kudos
Shane
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Ank70,

De optie om testmails uit te zenden is altijd handig. Zo ben ik ook benieuwd of het lukt met @tobiastheebe zijn tip? Als ik zelf even ga graven in oudere topics op de Community ben ik het volgende tegengekomen: Opgelost: Mail naar jezelf versturen - Ziggo Community.

Belangrijk hierbij is om te checken of er een doorstuur regel actief staat. Onder [Automatisch Doorsturen] staat [Filter Regels]. Staat daar iets ingesteld? Controleer ook of Ziggo.nl bij je geblokkeerde mail-adressen staat. Laat ons weten wat hieruit komt. 😄

0 Kudos
Ank70
Level 3
Topicstarter

Hallo Shane,

Dit is zo suf dat ik het bijna niet durf te schrijven.

Op jouw advies te kijken of ziggo.nl misschien bij geblokkeerde mails staat even gezocht.

Geen geblokkeerde mails kunnen vinden, wel spam waar ik op de mobiel nooit naar kijk.

Laten daar dus al mijn test- en doorgestuurde mails staan.

'Probleem' opgelost en ik ga me schamen.

Dank Dave, Tobias en Shane voor het meedenken en sorry voor het gedoe.

Mvg. Ank