Gotrah

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ontvang erg veel spam

Momenteel erg veel spam, lijkt wel of Ziggo niet meer filtert?

27 Reacties 27
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Wat is je Ziggo emailadres @RoWi. ? Dan zal ik je wel even wat sturen. Het lijkt nu wel of je teleurgesteld bent omdat wij het wel krijgen... 😊

Gelukkig heb je dan nog de andere adressen ... 😁

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Willem-A1  schreef:

Wat is je Ziggo emailadres @RoWi. ? Dan zal ik je wel even wat sturen. Het lijkt nu wel of je teleurgesteld bent omdat wij het wel krijgen... 😊

Gelukkig heb je dan nog de andere adressen ... 😁


Of de Ziggo spamfilters werken voor mijn adres wel of de naamstelling is te lastig voor de naam generatoren van de spammers. Wie heden ten dage nog voornaamachternaam apestaartje mailadres punt en el gebruikt is standaard al spam slachtoffer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Wie heden ten dage nog voornaamachternaam apestaartje mailadres punt en el gebruikt is standaard al spam slachtoffer."

 

Grappig dat juist op die mailadressen hier de minste spam binnenkomt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Ook vanuit mij een bevestiging dat dit op onze radar staat en de verantwoordelijke afdeling hiermee bezig is. We hebben voorlopig nog geen nieuwe informatie of verwachte oplostijd. Het advies blijft om, indien dat niet automatisch gebeurt, om de mails naar de spammap te verplaatsen.

WJ4IoT

Level 5
  • 82Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

@Alexbraaf plaats ik al mijn echte SPAM naar de SPAM folder. Maar wanneer jullie leren jullie hiervan?

 

Met Android Gmail zie ik bijvoorbeeld veel emails met een datum in het verre verleden, zie voorbeeld "20-11-2015" (in PC-outlook of webmail wordt deze datum niet als zodanig weergegeven). Deze truc lijkt eerder door spammers te zijn toegepast en desondanks slippen deze mails toch weer door!

 

WJ4IoT_0-1633075547113.png

Een paar stomme vragen;).

Leert het SPAM filter vanaf het moment dat deze mails in de SPAM folder staan?

Of wordt deze leercurve pas gedaan als de gebruiker deze mail de volle periode in de SPAM folder laat staan? en pas na afloop van deze periode tijdens het opschonen van de folder het SPAM filter iets leert?

 

Kortom is het bijvoorbeeld uit den boze om mails handmatig uit de SPAM folder weer te verwijderen aangezien het SPAM filter niet de tijd krijgt om iets te leren?

 

Nordegg

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

OF ik ben van de SPAM verzendlijsten afgevoerd OF heeft ZIGGO de zaak eindelijk onder controle want sinds eergisteren heb ik op mijn iMAC geen onvertogen e-post meer ontvangen. 

Welk een opluchting. Ik neem meteen een feestsigaar want dat heb ik wel verdiend.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ook hier is het opvallend rustig geworden.🙂

Bartmans

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het enige waar je die spam nu nog aan kunt herkennen, is het wisselende gebruik tussen u en jij.

Uitgelicht topic