Gotrah

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ontvang erg veel spam

Momenteel erg veel spam, lijkt wel of Ziggo niet meer filtert?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Ook vanuit mij een bevestiging dat dit op onze radar staat en de verantwoordelijke afdeling hiermee bezig is. We hebben voorlopig nog geen nieuwe informatie of verwachte oplostijd. Het advies blijft om, indien dat niet automatisch gebeurt, om de mails naar de spammap te verplaatsen.

Bekijk in context

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Er komt op dit moment weer flink wat spam door de spamfilter.

Er zullen weer nieuwe spamtechnieken gevonden zijn.

 

Ziggo zal zijn spamfilter weer aan moeten passen en scherper zetten.

Dat kan ook weer niet te scherp, want dan komen goede mails ook niet binnen in je inbox.

Ik heb begrepen dat ze daar al mee bezig zijn.

 

Bedenk hierbij dat er al veel spam verwijderd wordt, 84% van alle mail die verstuurd wordt wereldwijd spam is en er al veel tegengehouden wordt.

Email and Spam Data || Cisco Talos Intelligence Group - Comprehensive Threat Intelligence

Robinbrinkman

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Herkenbaar

FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

@Gotrah hier ook. Is het bij jullie ook Aan: c.gaag@ziggo.nl. Vandaag zo'n 10 mailtjes gericht aan dit adres in de spam.

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

Is mij de laatste paar dagen ook opgevallen. 

Ik stuur de @Home mail altijd automatisch door naar mijn gmail en die filtert de spam er wel uit.

Nordegg

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

C. Gaag is een grote plaag. Weg met hem/haar/het.

Nordegg

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Spreekt namens Ziggo is strafbaar. Doet Ziggo hier nou eens wat aan?

 

Op je huidige maandelijkse Ziggo-rekeningoverzicht staat een niet-verzonden gratis geschenk.

 

Het is al lang beschikbaar in ruil voor je verzamelde bonuspunten. U kunt toegang krijgen tot onze pagina voor uw account en uw artikel verzenden via deze website.

 

Belangrijk: als er een discrepantie is of als we vandaag niets van je hebben gehoord, moeten we je punten terugzetten naar 0. Het gratis item wordt ook verwijderd. Daarna kunnen er geen klachten meer worden ingediend.

 

Bevestig je artikel

 

Met vriendelijke groet,

 

Mia Tomas

Ziggo-

Basje1945

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het filteren zou niet alleen op mail toegepast moeten worden, maar ook op telefoonverkeer. 

FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Dit soort mail namens "Ziggo" krijg ik de laatste dagen ook regelmatig. De laatste tijd was het redelijk rustig v.w.b. spam maar nu lijkt er wel een spambom te zijn ontploft. Vandaag ook mail namens bol.com, rituals, mediamarkt, jumbo enz. Overal heb ik iets gewonnen of maak kans iets te winnen. De meeste gaan wel rechtstreeks naar de spam map maar niet allemaal.

FredHgl_0-1632558843996.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@FredHgl Hier hetzelfde liedje.

De spamfilter lijkt wel een vergiet.

 

@Nordegg "Doet Ziggo hier nou eens wat aan?"

Dan zou Ziggo naar Rimboekije of Verweggistan moeten gaan om die criminele spamservers plat te leggen, dat gaat niet lukken.

Ziggo kan wel zijn spamfilter aanpassen om ze tegen te houden.

Hoe herken je phishing? | Klantenservice | Ziggo

Basje1945

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik wordt schatrijk van al die gewonnen prijzen🤣

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Basje1945 ik ook! Ik zeg: geweldig zo! Niks meer aan doen Ziggo! 😁

Gebruiker456325

Level 5
  • 71Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Ik heb nog altijd mijn oude @Casema emailadres, ik ben nooit overgestapt naar een @Ziggo emailadres. Ik krijg misschien vier spammails per week op het casema mailadres. Op mijn gmail krijg ik wel twintig spammails per dag, sinds een half jaar ook in het arabische schrift.

mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

Yep same here c.gaag@ziggo.nl als afzender continu mails van gewonnen prijzen en andere troep...niet meer normal.Ziggo please doe er wat aan svp.

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

Hier krijg ik veel spam de laatste tijd op @Home emailadres en bijna allemaal c.gaag@ziggo.nl 
Meerdere jaren geleden was spam de reden om van mijn @Home.nl  emailadres over te stappen naar een @outlook.com emailadres.

vanmorgen nog 2 emailadres verhuizingen gedaan naar outlook account.

Het @Home account verwijder ik binnenkort uit de email app en log er niet meer op in.

Laat het maar mooi vollopen met spam…..niet mijn probleem meer.

 

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Bedenk wel dat je vaak zelf de oorzaak ervan bent dat malafide partijen achter je mailadres komen. Daar kan Ziggo of welke andere mail aanbieder niets aan doen.

 

Neem dit topic; als een malafide scanbot dit topic scant komt die c.gaag@ziggo.nl tegen. Die bot herkent het als mailadres en je gaat op de lijst waarna je weer een berg spam krijgt. 

Dan kan je wel tegen Ziggo zeggen "doe er wat aan" maar hoe kan Ziggo zich bewapenen tegen klanten die er zelf onzorgvuldig mee om gaan?

 

Hiernaast is Spam in veel gevallen een grijs gebied. Wat voor de een spam is hoeft dat voor een ander niet te zijn. Dat is ook de reden waarom de online mail van Ziggo net als bijvoorbeeld een Gmail of hotmail door gebruik 'leren' wat voor jou wel of geen spam is. Maak je gebruik van Outlook oid dan zal je dit je mailprogramma zelf moeten bijbrengen. Dus markeren als spam en dan pas de prullenbak in. Het kost even tijd maar uiteindelijk heb je er minder last van.

 

Succes allen! Groeten, Christiaan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Huizinga schreef: "Bedenk wel dat je vaak zelf de oorzaak ervan bent dat malafide partijen achter je mailadres komen. Daar kan Ziggo of welke andere mail aanbieder niets aan doen.

 

Neem dit topic; als een malafide scanbot dit topic scant komt die c.gaag@ziggo.nl tegen. Die bot herkent het als mailadres en je gaat op de lijst waarna je weer een berg spam krijgt. "

 

Spamservers hebben je mailadres niet eens meer nodig, die sturen naar alle mogelijke combinaties emailadressen spam.

ik heb al jaren een paar aliassen die nog nooit gebruikt zijn en daar komt ook spam op, wel minder dan in de andere, maar toch.

 

c.gaag@ziggo.nl is niet het email adres van @Buurman , maar is het emailadres wat in de vele doorkomende spam als Aan: staat.

 

Het ging de laatste tijd prima met de spamserver, zelden iets in de inbox, maar afgelopen nacht 11 stuks die duidelijk spam zijn, of er is een nieuwe spamtechniek of de spamserver is van de leg.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik ben wel blij met een aantal berichten hoor. Ik win veel, bespaar op van alles, en vandaag wenste 'Rosalie' me nog een goed sek sleven. Daar word je toch gelukkig van!? 😃

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Bert  ik had heel lang geen last van spam op mijn @home email en heel sporadisch een spam email.

Afgelopen nacht en vandaag was echt een topdag qua spam.  Ik heb ze niet geteld maar ik schat zo rond de 15.

Mijn @home email gebruik ik al heel lang niet meer voor privé zaken.  De laatste dagen heb ik nog wat oude websites waar mijn @home email aan gekoppeld was verhuist naar mijn @outlook email dan wel laten verwijderen. 

Een provider gebonden email adres voor privé zaken is toch niet altijd handig mocht je ooit eens willen overstappen naar een andere provider. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bijzonder ik heb voor de community een ziggo mail en ontvang totaal geen spam, op 1 van mijn 2 gmail adressen juist wel.

Uitgelicht topic