Martindeboer

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onterechte melding verbonden SmartWifi Pods en Macfiltering op hoofdnetwerk instellen

Ik zit met de volgende uitdaging ik probeer bij kennissen thuis het Wifi netwerk te verbeteren.

 

Heb het modem een volledige reset gegeven echter blijft het modem aangeven dat er Smart Wifi pods verbonden zijn.

 

Deze zijn al langere tijd niet meer aanwezig, heb ze wel kunnen verwijderen maar toch blijft die aangeven dat ze er zijn.

 

1. Hoe kom ik van de niet aanwezige wifi pods af ?

 

2. Kan ik een hoofdnetwerk en gastnetwerk opzetten en dan het SSID van het hoofdnetwerk verbergen en MAC adres filtering alleen op het hoofdnetwerk toepassen ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Martindeboer  schreef:

Ik zit met de volgende uitdaging ik probeer bij kennissen thuis het Wifi netwerk te verbeteren.

 

Heb het modem een volledige reset gegeven echter blijft het modem aangeven dat er Smart Wifi pods verbonden zijn.

 

Deze zijn al langere tijd niet meer aanwezig, heb ze wel kunnen verwijderen maar toch blijft die aangeven dat ze er zijn.

 

1. Hoe kom ik van de niet aanwezige wifi pods af ?

 

2. Kan ik een hoofdnetwerk en gastnetwerk opzetten en dan het SSID van het hoofdnetwerk verbergen en MAC adres filtering alleen op het hoofdnetwerk toepassen ?


Hieronder de uitleg van de mogelijkheden die je wenst:

 

1. In de Ziggo SmartWifi app kun je de SmartWifi pods verwijderen door ze naar links te wipen en dan Verwijderen kiezen.

Log in op het modem en zet in het modem Geavanceerde instellingen - Draadloos - Draadloos signaal SmartWifi optimalisatie uit en sla op, daarna kun je, als je wenst de 2,4 en 5 GHz handmatig instellen.

 

2. Op dat moment heb je een al een zelf instelbaar hoofdnetwerk en kun je in de modem instellingen op de Home pagina het gastnetwerk instellen en in Geavanceerde instellingen - Draadloos - Draadloos signaal en Beveiliging instellen wat je wensen zijn, zoals WiFi naam zichtbaar of niet en MAC filtering toepassen in Geavanceerde instellingen - Beveiliging  - MAC-filtering.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Ik ga dit even voorleggen bij een Medewerker van Ziggo.

Heeft u de Wifi Pods nog wel in uw bezit, want als deze niet meer in bezit zijn kan dit een probleem geven met de gegevens van de Pods.

 

Als uw gegevens juist in uw profiel staan dan moet het goed komen, komt er een medewerker in afzienbare tijd langs.

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Martindeboer  schreef:

Ik zit met de volgende uitdaging ik probeer bij kennissen thuis het Wifi netwerk te verbeteren.

 

Heb het modem een volledige reset gegeven echter blijft het modem aangeven dat er Smart Wifi pods verbonden zijn.

 

Deze zijn al langere tijd niet meer aanwezig, heb ze wel kunnen verwijderen maar toch blijft die aangeven dat ze er zijn.

 

1. Hoe kom ik van de niet aanwezige wifi pods af ?

 

2. Kan ik een hoofdnetwerk en gastnetwerk opzetten en dan het SSID van het hoofdnetwerk verbergen en MAC adres filtering alleen op het hoofdnetwerk toepassen ?


Hieronder de uitleg van de mogelijkheden die je wenst:

 

1. In de Ziggo SmartWifi app kun je de SmartWifi pods verwijderen door ze naar links te wipen en dan Verwijderen kiezen.

Log in op het modem en zet in het modem Geavanceerde instellingen - Draadloos - Draadloos signaal SmartWifi optimalisatie uit en sla op, daarna kun je, als je wenst de 2,4 en 5 GHz handmatig instellen.

 

2. Op dat moment heb je een al een zelf instelbaar hoofdnetwerk en kun je in de modem instellingen op de Home pagina het gastnetwerk instellen en in Geavanceerde instellingen - Draadloos - Draadloos signaal en Beveiliging instellen wat je wensen zijn, zoals WiFi naam zichtbaar of niet en MAC filtering toepassen in Geavanceerde instellingen - Beveiliging  - MAC-filtering.

Martindeboer
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert,

 

Dank je wel, wanneer ik MAC adres filtering toepas op het hoofdnetwerk dan blijft het gasten netwerk gewoon zonder MAC adres filtering toch ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Martindeboer Het gastennetwerk blijft zonder MAC filtering.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Martindeboer 

 

Ik kan helaas geen actieve Pods vinden, enkel de TP Link Deco M4 wifiboosters. Klopt het dat je die wenst op te zeggen?

Zo ja, dan verwijder ik ze voor je uit je abonnement.

Martindeboer
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Jamyla D, het is logisch dat je deze niet kunt vinden in mijn account. Zoals benoemd in het eerste bericht ging het om een configuratie bij een kennis thuis.

 

Mijn eigen abonnement hoeft dus niet gewijzigd te worden. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Oh haha, zal gelijk de bril gaan poetsen!
In dat geval wil ik jouw kennis adviseren om zelf de helpdesk even te bellen of een topic aan te maken hier op de Community 🙂 We helpen dan graag verder.

Uitgelicht topic