1
Vraag
2
Reacties
Gert100

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Onterechte melding Ziggo Safe Online

Bij verschillende websites zoals : icloud.com, centraalbeheer.nl, asr.nl krijg ik de melding: Let op! Dit kan oplichting zijn. De verbinding wordt dan verbroken, dit is hoogst irritant. Het  zijn allemaal https:// websites

Als ik de website toevoeg aan de lijst veilige websites, blijft dit probleem bestaan en krijg ik nog steeds dezelfde melding. Ik gebruik een PC met Windows 10 en deze is volledig geupdated. De bankierbeveiliging doet dus niet wat hij moet doen en blokkeert de verkeerde sites. Op al deze sites kan ik geen financiele transacties uitvoeren!

Ben ik de eneige met dit probleem of hebben meer mensen er last van?

 

met vriendelijke groet

 

Gert van Luik

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gert100
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem is (deels) opgelost. Het heeft te maken met het programma Teamviewer dat automatisch start 

bij het opstarten van de de PC. Na het weghalen van het vinkje  bij Teamviewer bij services in het menu van msconfig (Systeemconfiguratie)  is het probleem verdwenen. Teamviewer (op afstand bedienen computer) wordt nu niet gestart. Dit programma wordt dus als een soort Malware gezien, maar het is mij onduidelijk waarom.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik herken dit niet, net centraalbeheer.nl geopend en bankiersbeveiliging wordt keurig actief zonder foutmeldingen.

 

Gebruik je een vpn? Of heb je nog andere programma's actief die misschien gelijktijdig verbinding willen maken (adblocker? andere beveiliging?)

 

Misschien doet safe online precies wat het moet doen en is er malware actief.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Daarom gebruik ik uitsluitend, nu genoemd, Defender op Windows machines sinds 2006, eerder onder andere namen als Forefront Client en heb geen last van allerlei vals positieven en blokkades van allerlei verbindingen, maar sinds die tijd ook geen virussen en/of malware op mijn Windows machines gehad.

Gert100
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik scan mijn computer regelmatig met malwarebytes, maar die vindt niets. Ook gebruik ik geen VPN.  In ieder geval bedankt voor je reactie.

Gert100
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem is (deels) opgelost. Het heeft te maken met het programma Teamviewer dat automatisch start 

bij het opstarten van de de PC. Na het weghalen van het vinkje  bij Teamviewer bij services in het menu van msconfig (Systeemconfiguratie)  is het probleem verdwenen. Teamviewer (op afstand bedienen computer) wordt nu niet gestart. Dit programma wordt dus als een soort Malware gezien, maar het is mij onduidelijk waarom.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Teamviewer wordt veel gebruikt door oplichters, het lijkt me zeer terecht dat safe online (F-Secure) daarop aanslaat.

 

Politie waarschuwt voor bankhelpdeskfraude via TeamViewer en AnyDesk - Security.NL

‘Spoofing’ via schermdeling: hoe werkt dat precies? - Kassa - BNNVARA

Wat ze ook verzinnen, laat ze niet binnen! Ook niet in uw computer | politie.nl

 

https://www.google.nl/search?q=Teamviewer+oplichting

 

 

@Bert Ik hoop dat je veelgeprezen Defender teamviewer ook blokkeert tijdens bankieren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gert100  schreef:

Het probleem is (deels) opgelost. Het heeft te maken met het programma Teamviewer dat automatisch start 

Dit programma wordt dus als een soort Malware gezien, maar het is mij onduidelijk waarom.


Omdat de antivirus software makers, de algemene instellingen van veiligheid zo strak zetten, dat allerlei goede programma's ook gezien worden als onveilig.

Dat heet in de vaktaal, vals positieven.

Antivirus makers zijn dol op vals positieven, want dan kunnen ze laten zien hoeveel malware er gevonden wordt, alleen zijn dat meestal vals positieve uitslagen.

 

Met het antivirus / antimalware Defender van Microsoft, heb je daar over het algemeen geen last van.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Steefb  schreef:

Teamviewer wordt veel gebruikt door oplichters, het lijkt me zeer terecht dat safe online (F-Secure) daarop aanslaat.

 

@Bert Ik hoop dat je veelgeprezen Defender teamviewer ook blokkeert tijdens bankieren.


@Steefb Heel veel meer programma's die een verbinding met buiten maken, kunnen gebruikt worden door hackers om binnen te komen en mee te kijken en je data een inlog en wachtwoorden stelen.

Als je een dergelijke veiligheid wenst van je antivirus, dan heb je de hele dag meldingen op je computer.

 

De mogelijkheden in en met programma's zijn niet het gevaar, de gebruiker is meestal het gevaar, als die iets openzet of toestaat om van buiten binnen te komen.

Dan zou het antivirus ook moeten waarschuwen als er poorten openstaan in de Firewall, die potentieel gevaarlijk kunnen zijn, als je de veiligheid erachter niet op orde hebt.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat tijdens het bankieren teamviewer als een gevaar wordt gezien vind ik alleen maar positief en zeker geen valse positief. Bij beveiliging moet ook de minder wetende gebruiker beschermd worden.

 

Niets ten nadele van Defender, maar ik gebruik Safe-online al jaren vrijwel probleemloos.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Steefb  schreef:

Dat tijdens het bankieren teamviewer als een gevaar wordt gezien vind ik alleen maar positief en zeker geen valse positief. Bij beveiliging moet ook de minder wetende gebruiker beschermd worden.

 

Niets ten nadele van Defender, maar ik gebruik Safe-online al jaren vrijwel probleemloos.


@Steefb mee eens, het helpt zeker veel mensen met hun gevoel van veiligheid, als een programma dat doet, dan moet wel gelijk duidelijk zijn wat het blokken veroorzaakt en zou Safe-online ook aan moeten slaan als Remote Desktop aanstaat of als app op de computer staat en Hulp op afstand en Easy Connect en zo nog wat mogelijke programma's.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic