YD61
Meedenker
  • 18Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Onstabiele verbindingen over Wifi en Ethernet.

Ik heb al dik een week, misschien zelfs twee, problemen met het internet thuis.

Wij zijn een jaar geleden verhuisd en hebben onze verbinding meegenomen, destijds was er een probleem met de verbinding ( bleek dat de kabels in de box buiten op straat waren gewisseld met een ander adres) maar dat was gelukkig makkelijk opgelost.

Nu hebben we al sinds een week dat het internet eruit vliegt bij alle apparaten, we gebruiken thuis 3 smartphones, een PC, een IP TV box en een Smart TV, het gebeurd bij alle producten.

Tijdens het maken van deze topic had ik ook meerdere problemen met timeouts, waarbij ik de pagina pas geladen kreeg als ik meerdere malen ververst had.

Ik kan het probleem maar niet achterhalen, sinds de aansluiting vorig jaar is er niks in het huishouden veranderd, PC op mijn kamer zit verbonden met een CAT 6 kabel, de IPTV en TV hetzelfde. Mijn telefoon is verbonden met het aparte 5Ghz netwerk en de andere twee telefoons zijn verbonden met het 2.4 Ghz netwerk.

Het modem zit pakweg 20 centimeter van de aansluiting aan de muur en is verbonden met de kabel die geleverd werd met het modem.

Ik heb het modem uitgezet voor 15 minuten, kabels eruit getrokken, opnieuw aangezet en het probleem bleef hetzelfde.

Ik heb het modem gisteren gereset, alle instellingen aangepast, maar het probleem bleef weer hetzelfde.

Ik zit aan het einde van mijn latijn en weet niet wat ik moet doen, thuis zorgt het voor heel veel frustraties omdat de IPTV er door de dag heen meerdere malen voor een paar seconden, soms wel minuten, uit zit.

Kan iemand mij helpen?

11 Reacties 11
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46812Reacties
  • 2824Oplossingen
  • 10235Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

YD61
topicstarter
Meedenker
  • 18Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Screenshot 2021-07-30 at 15-40-40 Connect Box.pngScreenshot 2021-07-30 at 15-41-01 Connect Box.pngScreenshot 2021-07-30 at 15-41-35 Connect Box.pngScreenshot 2021-07-30 at 15-41-53 Connect Box.pngScreenshot 2021-07-30 at 15-42-04 Connect Box.pngthumbnail_IMG_2437.jpg

Er zitten geen versterkers of splitters aan de verbinding.

Tijdens het schrijven van deze reactie is de verbinding er bij mijn telefoon weer weg, werkt wel bij mijn moeder en de pc maar niet op mijn telefoon. Het lijkt wel alsof het modem willekeurig een apparaat eraf gooit.

Als ik een Speedtest probeer te doen via https://www.ziggo.nl/speedtest kom ik niet verder dan de ping, het duurt een eeuw voordat hij een server kiest en na een tijdje geeft de website een latency test error aan bij sommige gevallen.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46812Reacties
  • 2824Oplossingen
  • 10235Likes

Ik zie niet veel afwijkingen, mogelijk zitten die dieper in het systeem.

Een Ziggo moderator kan dieper in het systeem kijken en de nodige acties uitvoeren.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 107Reacties
  • 8Oplossingen
  • 20Likes

Hallo @YD61 , goed dat je ons hebt gevonden als je tegen dit probleem aanloopt. Ik ben begonnen met het controleren van het signaal bij je in de wijk, dat ziet er keurig uit. Ook is je modem goed online en communiceert goed met onze centrale. Daar zit ik geen bijzonderheden. Dus qua signaal dat je ontvangt, zou alles stabiel moeten werken.

Heb je sinds dat je dit probleem ervaart, ook alle aangesloten apparaten al eens los gehaald en 1 voor 1 weer aangesloten? Mogelijk dat een apparaat de boel beïnvloed in je thuisnetwerk. Dat is even een klusje, maar zo kun je vaak wel achter een mogelijke oorzaak komen. Als je een bepaald apparaat niet hebt aangesloten en de verbinding werkt dan zonder problemen, dan weten we gelijk we de oorzaak moeten zoeken.

Ik zie dat je ook gebruik maakt van IPv6 Ds Lite. Dat wil ook wel eens voor wat rare problemen zorgen. Stel dat alles eruit vliegt bij je IPTV box, dan kan het best zijn dat dit apparaat bijvoorbeeld beter functioneert met IPv4 Only. De verbinding kan dan ik eenmalig voor je omzetten naar IPV4. Wil je hier eens naar kijken of het beter gaat als deze IPTV box niet is aangesloten? 

YD61
topicstarter
Meedenker
  • 18Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hey @Meindert bedankt voor het meedenken, bij voorbaat excuus als ik veel schrijf maar weinig vertel, zit erbij met 3 uur slaap en mijn bovenkamer werkt niet echt optimaal op dit moment als ik eerlijk mag zijn. 😅

Ik begrijp niet waar het probleem aan ligt, ik heb al een paar dagen geen koppijn gehad maar het begint nu ineens weer.

Vader kwam net thuis en het lijkt dat het moment zijn telefoon verbind het systeem overbelast raakt en willekeurig apparaten eruit gooit.

IPTV lag eruit, werkt dan voor 10 seconden om er weer uit te liggen. Verbinding op mijn telefoon is actief maar sites laden niet, sommige sites wel maar dingen als Twitter en dergelijke laden niet.

Ik heb zelfs handmatig niks veranderd in het modem behalve het splitsen van de 2.4 en 5Ghz signalen zodat apparaten zelf kunnen kiezen waarmee te verbinden, dus geen idee wat IPv6 Ds Lite is en wat het doet of breekt.

Omdat de problemen zo komen en gaan is het moeilijk om de problemen te isoleren, als de IPTV bezwijkt trek ik alle stekker eruit om dat systeem compleet te “resetten” maar dat maakt geen verschil.

Nu dat mijn vader een tijdje thuis is lijkt het probleem weer weg, werkt alles weer zoals het moet, dus het kan een van de telefoons zijn die problemen veroorzaken, maar omdat het probleem ook willekeurig verschijnt is dat niet echt een concreet antwoord ofzo.

Twee van de smartphones zijn verbonden via het 2.4 signaal en de mijne via 5, kan dat wat raars doen?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2518Reacties
  • 322Oplossingen
  • 460Likes

Thanks voor je terugkoppeling, @YD61. Dapper dat je de uitleg hebt gegeven op zo weinig slaap ;-).Ik hoop dat je afgelopen nacht wat meer rust hebt kunnen pakken! 

Als ik je bericht goed begrijp zijn het vooral de apparaten die via de wifi zijn verbonden waar je nu problemen mee ervaart. Ik denk dat het voor nu handig is om uit te sluiten of het gaat om een wifi probleem of om een groter connectie issue. Je hebt ook een pc bekabeld aangesloten, geef je aan. Daarmee ervaar je deze uitval ook? En op dezelfde momenten als je dit ervaart met de wifi? 

YD61
topicstarter
Meedenker
  • 18Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nee het probleem is niet alleen wifi gebonden, het is daar makkelijker te zien omdat de telefoons zo een beetje constant gebruikt worden in tegenstelling tot de PC.

IPTV is verbonden via ethernet en die geeft hetzelfde probleem aan, PC geeft ook hetzelfde probleem aan en vaak gebeuren ze ook tegelijkertijd. Als de verbinding tijdelijk wegvalt op de PC valt hij ook weg op de telefoon en vice versa.

Wat ik extreem raar vind is als ik bijvoorbeeld op Reddit ben en ik druk een link in, valt alles weg, als ik terug ga en de link is alleen intern naar een andere Reddit pagina dan doet hij het wel, als ik weer een externe link klik doet hij het weer niet. Soms gebeurd het als ik een online spel start, dan valt alles weg en duurt het een minuut plus voordat alles weer oke is, het lijkt wel alsof het systeem overbelast raakt, wat raar is omdat de verbinding dermate snel is dat het oke moet zijn op alle flanken.

Ik kan er de logica niet van inzien.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 367Reacties
  • 34Oplossingen
  • 71Likes

@YD61 Wat vreemd! Het signaal is helemaal in orde. 

Heb je voor mij een foto van de hoofdaansluiting? Dan kijk ik met je mee. 

YD61
topicstarter
Meedenker
  • 18Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Is de hoofdaansluiting niet hetzelfde als wat ik boven naar Bert had gestuurd?

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Onstabiele-verbindingen-over-Wifi-en-Ethernet/m-p/818493/high...

Als het iets anders is moet je me even de richting wijzen, voor zover ik weet kan het geen ander punt zijn.

Kan het zijn dat het modem oververhit raakt op een vreemde manier ofzo en daarom tijdelijk raar doet of is niet echt iets dat kan gebeuren met normaal gebruik?

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 367Reacties
  • 34Oplossingen
  • 71Likes

@YD61 excuses, deze had ik over het hoofd gezien, de aansluiting ziet er goed uit. In principe geeft het modem het aan wanneer hij oververhit is, er brand dan een rood lampje. 

Het lijkt mij verstandig om een monteur in te plannen, deze heb ik nu ingepland voor maandag 09-08 tussen 12.00 -18.00 uur. Komt dit niet uit? Verplaats de afspraak dan via mijn Ziggo. 

De voorwaarden van de monteur lees je hier.

YD61
topicstarter
Meedenker
  • 18Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoewel ik dat normaal een prima oplossing zou vinden, weet ik niet echt wat een monteur kan doen.

Het probleem komt en gaat en is niet handmatig na te bootsen, heeft het nut om een monteur over te sturen als hij niet veel meer kan doen dan controleren van de bekabeling e.d.?

Meindert had het over IPV6 en dat dat problemen kan veroorzaken, kan ik dat handmatig uitzetten of is het slimmer om iemand van Ziggo te laten doen?

Uitgelicht topic