1
Vraag
2
Reageer en help mee
Scuba9232

Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Onstabiele verbinding na plaatsen Sagemcom Zwarte Connectbox

Deze post in een resultaat van een eerder probleem: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Internetverbinding-instabiel-TRIS-102B-aan-vervanging-toe/m-p...

Nu het vorige probleem is opgelost door het plaatsen van het nieuwe modem is er een nieuw probleem. De nieuwe modem geeft geen stabiele verbinding. Wanneer deze enige tijd goed heeft gedraaid valt te verbinding weg en komt ook niet uit zichzelf stabiel terug. Na een reboot van het modem is het probleem tijdelijk opgelost.

Via de vorige community post is er al is een monteur langs geweest, hierbij is gevonden dat het nieuwe kanaal wat nu ontvangen wordt door het nieuwe modem niet sterk genoeg was of storing had. Hiervoor zal er een taak worden ingeroosterd om dit in de straat te veranderen.

Dit was op 22 aug, we zijn nu bijna twee weken verder en er is niks veranderd. Verbinding klapt er nog regelmatig uit waarbij het modem opnieuw moet worden gestart.

Bijgevoegd screenshots van de modem signaal waardes en history. (Dit is even na een reboot opgenomen)

Tijdens een storing is het publieke internet en het IP van het modem niet te bereiken (192.168.100.1). Lokale adressen echter wel. (Ik gebruik eigen router, switches, ap's met het modem in bridge mode.)

70 Reacties 70
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72651Posts
  • 5009Oplossingen
  • 20827Likes

Scuba9232
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@BertWat bedoel jij met "***" ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72651Posts
  • 5009Oplossingen
  • 20827Likes

@Scuba9232 Dacht een mogelijke oplossing te hebben, maar bleek anders te zijn.

Mogelijk weet @tobiastheebe een mogelijke oplossing voor je.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 27087Posts
  • 1876Oplossingen
  • 13575Likes

De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed tot zeer goed en in de historie is alleen op 22-8 uitval van het OFDMA-kanaal zichtbaar, welke ik ook al had genoemd in je vorige topic. Een oorzaak voor de algehele uitval is niet zichtbaar.

Een moderator kan eventueel een meerdaagse signaalmeting starten om na te gaan of hierbij afwijkingen aan het licht komen. Verder kan eventueel een firmware-upgrade naar 6.9.35 geregeld worden, al hebben deze upgrades voornamelijk betrekking op de eRouter, waar jij met bridge mode geen gebruik van maakt.

Scuba9232
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Misschien is het ook mogelijk dat een Ziggo werknemer kijkt of er al werkzaamheden zijn verricht bij mij is de straat, dit is namelijk iets wat de laatste monteur zou aanvragen.

Scuba9232
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Zou een Ziggo werknemer hier nog is naar willen kijken? Vermoed dat er niks is gedaan en ook niks gaat gebeuren. Probleem is nog steeds het zelfde, wordt het nu wel een beetje beu na 7 weken...

Scuba9232_0-1694588357640.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 27087Posts
  • 1876Oplossingen
  • 13575Likes

Ik heb het topic zojuist onder de aandacht gebracht van de moderators.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4249Posts
  • 581Oplossingen
  • 1524Likes

Hey @Scuba9232

Super vervelend dat er de afgelopen weken nog helemaal geen verandering in de situatie is gekomen. Ik snap dan ook helemaal dat je benieuwd bent naar een update over hoe de situatie erbij staat of op zoek bent naar een vervolg. Ik ga dan ook voor je kijken wat er door de monteur is aangevraagd. 

Die monteur heeft heel zorgvuldig en met heel veel informatie een ticket aangemaakt, zodat je verder geholpen kon worden. Er is in ieder geval geen kabelschade. Deze is alleen door de verantwoordelijke partij helemaal nog niet opgepakt. Ik durf ook niet te zeggen wanneer dit gebeurd, het kan te maken hebben met drukte. 

De snelste en kortste klap is nu om opnieuw een netwerkmonteur met je in te plannen en de informatie van het ticket ook door te geven naar die monteur. Super sorry daarvoor. Uiteraard is dit een volledig kosteloze afspraak. Op welke dag zou een afspraak voor jou het beste uitkomen? 

Scuba9232
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hi,

Erg bedankt voor de update. Als ik het goed begrijp staat er nog wel een ticket open die de vorige monteur heeft opgesteld? Zolang dat ticket in een enige vorm van binnenkort opgepakt kan worden vind ik het niet nodig om nog een monteur bij mij thuis te krijgen.

Wanneer dit toch nodig blijkt te zijn mag er een afspraak in "mijn Ziggo" geplaatst worden voor volgende week, graag met een vermelding in dit topic. Dan zal ik hem zelf verplaatsen naar een passend moment.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4249Posts
  • 581Oplossingen
  • 1524Likes

Ben weer even naar het ticket gaan kijken voor je @Scuba9232 . Mogelijk heeft de inzage gisteren iets bij de afdeling getriggerd, want ik zie dat het ticket gesloten is zonder actie. Er staat ook niets in de notities. Daar gaat dus niets meer mee gebeuren. 

Ik heb een afspraak voor je ingepland voor maandag 18 september tussen 12:00 en 18:00 uur. Je krijgt hier zo een bevestiging van per mail en je ziet de afspraak terug in Mijn Ziggo. Tot zondag 17 september 22:00 uur kun je de afspraak wijzigen!

Laat je hier weten hoe het is gegaan als de monteur is geweest?

Scuba9232
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Super, erg bedankt.

Ter info, afspraak verplaatst naar 26 sept. Ik zal dit topic updaten wanneer de monteur geweest is.

Scuba9232
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb nog een aantal history screenshots kunnen nemen terwijl het modem problemen gaf. Deze zet ik voor de zekerheid even bij dit topic er bij.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 27087Posts
  • 1876Oplossingen
  • 13575Likes

Het OFDMA-kanaal is wat instabiel, wisselt tussen IUC's (Interval Usage Codes) 9 t/m 12.

Scuba9232
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Een update: Ziggo monteur is langs geweest en heeft vastgesteld dat er een probleem zit tussen een hoofdkast en verdeelkast. Hier is een ticket voor aangemaakt en wordt verder uitgezocht. Ook heeft hij nog een kabeltje vervangen in één van de kasten in de straat.

In ieder geval bedankt voor de support, ik kijk het de komende dagen even aan of er verbetering komt.

Scuba9232
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Verbinding is nog steeds waardeloos. Signaal lijkt redelijk stabiel, op een aantal profile changes na. Maar de zwarte smart wifi connectbox lijkt ook keurig na een langere tijd vast te lopen.

Ook al wordt het internet niet heel zwaar belast, valt de verbinding toch er uit. Wanneer ik de webinterface van de connectbox wil bereiken is deze heel erg traag, restarten via de UI lukt hierdoor ook niet.

Enige mogelijkheid om hier een ubc1318zg neer te zetten? Zie op verschillende forums, waaronder hier, veel vergelijkbare problemen die hierdoor zijn opgelost...

Geen screenshots van de waardes, aangezien ik het modem net opnieuw heb moeten starten en de history dan toch keurig voor een groot deel wordt verwijderd.... Top product....

MR_CHIP

Level 19
  • 10581Posts
  • 122Oplossingen
  • 3717Likes

de sagemcom en ubee zijn qua chipset gelijk dus dat moet geen verschil maken

Scuba9232
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ah okey, zou dit wel de mogelijkheid kunnen geven om wat verder te kunnen debuggen?

Hierbij de laatste waardes van het modem, in de afgelopen tijd alleen wat issues gehad met een VPN verbinding (Wireguard). Maar dit hoeft niet door het modem te zijn gekomen. Als iemand hier nog mogelijke problemen in ziet hoor ik het graag!

MR_CHIP

Level 19
  • 10581Posts
  • 122Oplossingen
  • 3717Likes

ik denk dat het enige wat je kan doen is het ticket afwachten helaas 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1091Posts
  • 116Oplossingen
  • 663Likes

In principe moet het opgelost zijn, het enige wat ik terugzie is ruis op het OFDMA kanaal op 9 oktober 2023 tussen 07u10 en 09:15 uur 2023. Maar aangezien jij ze wel ervaart, hebben we opnieuw een monteur ingepland en hebben we opnieuw een modemsessie opgestart. 

Ik heb een afspraak ingepland voor aankomende donderdag, mocht dit niet uitkomen, dan kun je de afspraak wijzigen via mijn Ziggo: Monteursafspraak ingepland op 12-10-2023 12:00 - 18:00 uur.

Je mag zelf ook een aantal logs bijhouden, graag datum + tijdstip zodra je een uitval of een storing ervaart @Scuba9232

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic