1
Vraag
2
Reacties
BiFiMSX

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Onstabiele verbinding (Partial Service (DS only))

Hallo,

 

Ik heb begin juni van Ziggo een vervangend modem gekregen omdat het vorige modem verouderd was. Nu heb ik deze aangesloten met de nieuwe bijgeleverde kabels en splitter, maar toen bleek dat er maar een gedeeltelijke service was. In de hoop dat het beter zou gaan heb ik de oude kabel en splitter weer terug gezet omdat ik in dit forum las dat de kabel wel eens defectief kon zijn. Dat leek even goed te gaan, maar uiteindelijk was dat het toch niet.

 

Ik gebruik heel regelmatig Share Play op de PlayStation, iets dat een stabiele internetverbinding vereist. Als ik host gaat alles prima, maar als een van mijn vrienden host dan valt de verbinding met Share Play geregeld helemaal weg vanwege de onstabiele verbinding. Ik heb daar nooit problemen mee gehad tot ik het modem omwisselde.

 

Ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BiFiMSX
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Update: de monteur is net weg en tot dusver ziet het er veelbelovend uit. Ik heb in de log geen warnings en notices meer gezien. Ik moet Share Play nog proberen, en als dat allemaal stabiel verloopt laat ik het hier weten.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Er zit veel ruis op je signaal, ik vermoed een verouderde 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

BiFiMSX
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De eerste aansluiting zit onder een tafel verborgen, de modem (een Ziggo Connectbox) staat op de tafel. Deze staat in bridge aan mijn router. Er hangt een tv signaal versterker net achter de modem.

 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dat ziet er heel oud uit en dat is vrijwel zeker niet afgeschermd tegen 4G 5G Digitenne en dergelijke zenders.

Ook een modem zo dicht op een versterker kan allerlei storingssignalen opvangen.

 

Ik zie een grijze kabel in de 1e wandcontactdoos.

Is er ergens nog een punt waar Ziggo binnenkomt met een groene kabel?

BiFiMSX
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dit is het punt waar de groene kabel binnenkomt. De kabel is net aan zichtbaar boven de wandcontactdoos. Er ligt alleen een laag stof op. Deze komt direct van buitenaf naar binnen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ah, duidelijk.

Op die groene kabel moet een nieuwe wandcontactdoos komen die afgeschermd is tegen allerlei instraling.

Dit kan een Ziggo monteur gratis voor je uitvoeren.

jack16081982

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste,

 

Uiteraard, het aop is de basis, die mag wel eens vervangen gaan worden.

Ook die splitter wat erop zit, i.c.m. verloopstekker mag ook direct mee vervangen worden,

Tevens zag ik nog een zwart kastje ( 3 antennes)  (router)? of (accespoint)?  bij je modem staan. 

Vanwaar heb jij je wifi? Modem? Of Beide?

Als het antwoord beide is, dan is mijn advies om in ieder geval 1 wifi te blijven gebruiken, en dan uiteraard de overige uit te schakelen.

 

 

 

 

 

 

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @BiFiMSX, ik lees dat er het nodige aan de hand is! Om te beginnen bij het begin, heb ik een monteur ingepland die het AOP voor je komt vervangen. De afspraak staat voor aankomende zaterdag 23-7 tussen 08:00-13:00 uur. Het kan zijn dat dit niet uitkomt! Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. 

 

De nieuwe splitter en kabels zijn ook naar je onderweg. Deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. 

BiFiMSX
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik zal in dit bericht meteen maar op alles reageren.

 

@Lottebedankt voor de reactie en de snelle afspraak.

 

@jack16081982de modem staat ingesteld als bridge. Hierdoor is de WiFi van de modem uitgeschakeld. Ik gebruik de WiFi van de router.

 

@Bertbedankt voor de hulp zover. Ik wacht de monteur zaterdag af en ik houd iedereen hier op de hoogte.

 

BiFiMSX
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Update: de monteur is net weg en tot dusver ziet het er veelbelovend uit. Ik heb in de log geen warnings en notices meer gezien. Ik moet Share Play nog proberen, en als dat allemaal stabiel verloopt laat ik het hier weten.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @BiFiMSX

 

Bedankt voor je update na aanleiding van de monteursafspraak.

We zijn nu inmiddels weer een paar dagen verder en ik ben erg benieuwd of je in de afgelopen dagen nog warnings en notices hebt ervaren.

Het zou natuurlijk top zijn als je nog steeds geen problemen weer ervaart.

BiFiMSX
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb de afgelopen dagen maar 1 maal een No Ranging Response received - T3 time-out, en een DHCP renew warning gehad. Voor de rest heb ik helemaal geen warnings en notices gekregen die de onstabiele verbinding veroorzaakten. We kunnen dit topic afsluiten. Iedereen heel bedankt voor de hulp en de snelle oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic