rkremers1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Onstabiele internetconnectie via wifi

Hi allemaal,

 

Sinds een hele lange tijd heb ik eigenlijk al internet problemen, met name wifi. Laatst hebben mijn ouders een nieuwe router gekocht, TP-link Archer C9, maar zonder succes. Nu ik het helemaal beu ben, probeer ik uit laatste wanhoop de community forum. Ik schijn super erge packet loss te hebben, tenminste dat zegt een connection tester. Pingplotter heb ik vaak voorbij zien komen op deze forum en heb deze dus maar gedownload. Deze geeft om de 2-3 minuten een ontzettend erge pingspike. Dit is uitgevoerd op mijn desktop en is zelfs nog met ethernet verbonden. Na alles te hebben geprobeerd dat op internet te vinden is, hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen. Zie de bijlagen voor eventuele verduidelijkende afbeeldingen.

 

Ik hoor het graag, alle hulp is welkom!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@rkremers1 welkom op de Ziggo Community.

Een onstabiele verbinding is natuurlijk niet wat je wil. Top dat je al zoveel informatie hebt gedeeld. Daaruit blijkt met name dat je aansluitpunt, zoals al aangegeven, aan de oude kant is en daardoor kuren kan veroorzaken in de stabiliteit en snelheid van je verbinding.

Een monteur kan dit oplossen. Die komt op vrijdag 7 oktober tussen 08:00 - 13:00uur. Schikt dit niet, dan kan je over enkele uren de afspraak zelf aanpassen via je Mijn Ziggo account! 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@rkremers1 

Wat nog mist is een foto van het AOP (de plaats waar de groene kabel het huis binnenkomt).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Je binnenkomend signaal is te laag en het retour signaal naar Ziggo is te hoog, dat wil zeggen dat beiden buiten de normaalwaarden zitten en het nog meevalt dat je nog een matige internet verbinding hebt.

 

Deze onderdelen zijn hopeloos verouderd en kunnen gratis vervangen worden door een Ziggo monteur.

Ik vermoed dat op de 1e wandcontactdoos Essent staat?

Een Ziggo moderator kan een afspraak voor je maken.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

 

Bert_3-1664884755506.png

 

 

rkremers1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Marinus,

Dank voor je reactie! De groene kabel loopt naar een (voor mij) onbekende plek, zie de bijgevoegde foto.

rkremers1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Bert,

Super bedankt voor je antwoord! De wandcontactdoos is inderdaad van Essent. Ik zal deze pagina in de gaten houden, voor het geval een moderator langs komt! 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@rkremers1 welkom op de Ziggo Community.

Een onstabiele verbinding is natuurlijk niet wat je wil. Top dat je al zoveel informatie hebt gedeeld. Daaruit blijkt met name dat je aansluitpunt, zoals al aangegeven, aan de oude kant is en daardoor kuren kan veroorzaken in de stabiliteit en snelheid van je verbinding.

Een monteur kan dit oplossen. Die komt op vrijdag 7 oktober tussen 08:00 - 13:00uur. Schikt dit niet, dan kan je over enkele uren de afspraak zelf aanpassen via je Mijn Ziggo account! 

rkremers1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Jacob,

 

Dank hiervoor! De aansluitingen waren erg oud en zorgde voor een verstoring in de internetverbinding. Tevens zit er een breuk in de kabel (buiten ons huis). De monteur vermeldde dat hij hier een melding van heeft gemaakt en dat Ziggo de komende weken voor uittrekt. De verbinding is nu al stukken beter, dus ik kan niet wachten tot de breuk in de kabel is verholpen!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je update @rkremers1! Goed om te horen dat je al verbetering merkt. Een kabelbreuk is altijd vervelend, maar de overblijvende oorzaak is dan wel duidelijk. Ik snap dat je niet kunt wachten tot ook dat opgelost is 🙂

Uitgelicht topic