1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Mr. M

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onstabiel internet

Goedemiddag,

Wij hebben al maanden lang last van zeer onstabiel internet. Wij hebben vaak disconnecties en/of extreem langzaam internet. Ook komt is de download nooit sneller dan 55 / mbps. 

Ik vroeg mij af of waar dit aan kan liggen? 

Bij voorbaat dank voor jullie tijd!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 645Oplossingen
  • 1723Likes

Precies wat @tobiastheebe aangeeft ;-). 

Ik heb de monteur voor je ingepland, @Mr. M. Hij komt donderdag 2 juni (morgen) bij je langs tussen 08:00 en 13:00 uur. Komt deze afspraak je niet uit, dan kun je in Mijn Ziggo de datum en tijd van de afspraak wijzigen voor 22:00 uur vanavond. Je krijgt uiteraard ook een mailtje met de bevestiging van de afspraak. 

Laat je daarna weten hoe het gaat met de verbinding? 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Meldingen
Aan Uit
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 152Likes

Hallo @Mr. M 

Dit is een klant helpt klant forum. Ziggo moderators/medewerkers (zij hebben Ziggo voor hun naam staan), komen meestal binnen een werkdag (ma-vr) langs in ieder topic.

Kan jij de waardes van je modem hier plaatsen. Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Zou je ook een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2861Posts
  • 306Oplossingen
  • 1382Likes

Hoi @Mr. M! Het lijkt me enorm frustrerend als het al maanden niet lekker werkt. Heb je het bericht van @Beeblebrox gezien? We ontvangen graag foto's van je zodat we met je mee kunnen kijken! 

Mr. M
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Breeblebrox,

Dank voor uw reactie. Mijn excuses voor mijn late reactie.

Ik heb de waardes opgezocht (zie screenshot) en een foto van AOP gemaakt.

Bij voorbaat dank voor uw tijd en moeite!

Mr. M
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Carlien,

Dank voor uw reactie! Ik heb het bericht van Breexbrox gezien en zojuist op gereageerd en foto's bijgevoegd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34846Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Het AOP (DIO-01) is verouderd en dient idealiter te worden vervangen door een TRISZ-DG300 en aan de wand te worden bevestigd, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.

De splitter (PTS-02KK) is verouderd en kan het beste worden vervangen door een POA-01-B. De stekker op de TV-kabel is verouderd en moet worden vervangen, deze is niet afgeschermd en maakt de installatie zeer ruisgevoelig. Voorbeeld nieuwe stekker IEC female.

De downstream en upstream zien er over het algemeen goed uit, wel zijn de MER-waarden vrij uiteenlopend. Dit wordt vermoedelijk door instraling van 4G en 5G veroorzaakt, als gevolg van de oude stekker of vergelijkbaar verouderd aansluitmateriaal elders in huis.

Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder de splitter PTS-02KK) en nogmaals de snelheid testen via ethernet (bekabelde verbinding)?

Mr. M
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste tobiastheebe,

Dank voor uw uitgebreide uitleg en reactie.

Ik heb het modem nu direct aangesloten op het AOP zonder splitter. 

Momenteel heb ik geen apparaat die ik direct kan verbinden met het ethernet. 

Wij maken thuis uitsluitend gebruik van Wifi.

Zou het wellicht aan onze modem kunnen liggen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34846Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Hoewel de TC7210 niet meer het nieuwste type is, zou deze nog prima moeten functioneren.

Test de snelheid in dat geval eens vlakbij het modem (~1 meter afstand). Mogelijk heeft het direct aansluiten op het AOP al positief effect op zowel de stabiliteit en snelheid.

Welk abonnement heb je?

Maak je naast de modemrouter nog gebruik van een losse router en/of een of meerdere access points (ook wel versterkers/repeaters/boosters/pods) genoemd?

Mr. M
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Binnen 1 meter is de snelheid in iedergeval een stuk sneller en waarschijnlijk ook stabieler. 

Ik heb het start abbonement van Internet Start en TV Start (zonder Ziggo Bellen)

Voorderest maken wij geen gebruik van een losse router en/of acces points o.i.d.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34846Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Fijn om te lezen dat er al verbetering merkbaar is.

Voor Internet Start (nu 75/10 Mbps en vanaf medio juli 100/20 Mbps) voldoet de TC7210 nog ruim voldoende.

Gezien de modemrouter in de meterkast is geplaatst, kun je overwegen om een set van TP-Link Deco M4 AP's te lenen, t.b.v. uitbreiding van de Wi-Fi-dekking. Wanneer je uiteindelijk de modemrouter vervangt of laat vervangen, kun je deze AP's blijven gebruiken.

Anderzijds lijkt het mij verstandig om het verouderde AOP en aansluitmateriaal door een monteur te laten vervangen, hij kan ook de genoemde AP's plaatsen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5599Posts
  • 515Oplossingen
  • 1919Likes

Bedankt voor de verdere analyse @tobiastheebe en @Mr. M Ik wil graag een monteur inplannen om aan de slag te gaan met het AOP. @Mr. M wil je je adresgegevens achterlaten in je profiel en hier een seintje geven zodra dat gelukt is? Dan ga ik je helpen!

Mr. M
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn excuses voor de late reactie.
Vele dank voor uw analyse en duidelijke uitleg. 

Het is goed om te weten dat er hiervoor een oplossing is.
De suggestie om de dekking van de Wi-Fi-dekking uit te breiden lijkt mij een zeer goed idee!

Mr. M
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Rikst,

Dank voor uw bericht. Fijn dat er een monteur kan langskomen!
Ik heb zojuist deze gegevens in mijn profiel gezet. Zijn hier kosten aan verbonden?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34846Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo en wordt kosteloos vervangen. De eerste splitter en kabels worden in de praktijk meestal ook kosteloos vervangen. Voor een nieuwe stekker op de TV-kabel en eventueel verder verouderd aansluitmateriaal elders in huis worden wel kosten in rekening gebracht.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 645Oplossingen
  • 1723Likes

Precies wat @tobiastheebe aangeeft ;-). 

Ik heb de monteur voor je ingepland, @Mr. M. Hij komt donderdag 2 juni (morgen) bij je langs tussen 08:00 en 13:00 uur. Komt deze afspraak je niet uit, dan kun je in Mijn Ziggo de datum en tijd van de afspraak wijzigen voor 22:00 uur vanavond. Je krijgt uiteraard ook een mailtje met de bevestiging van de afspraak. 

Laat je daarna weten hoe het gaat met de verbinding? 

Mr. M
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @tobiastheebe en @Marije ,

Vele dank voor jullie berichten en hulp! Fijn dat de monteur morgen langskomt. 
Ik zal jullie op de hoogte houden het het daarna gaat met de verbinding.

Ik wens jullie beide een prettige dag! 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 729Oplossingen
  • 2624Likes

Goedemiddag @Mr. M

We zijn inmiddels 3 weken verder sinds de monteursafspraak en hebben niks meer van je vernomen. Laat je het weten hoe het nu gaat?