1
Vraag
2
Reacties
ago.scanu

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Onstabiel internet

 

Hallo,

 

Sinds enkele maanden is de internetverbinding zeer onstabiel, zo onstabiel dat ik meestal moet werken met de hotspot van mijn gsm, omdat die steeds wegvalt en opnieuw verbinding maakt. Het modem blijft steeds opnieuw opstarten.

 

Toen we Ziggo installeerden kwam de technicus en stelde het in en het werkte perfect voor een paar maanden, voordat het gek werd zonder duidelijke reden.

 

We hebben letterlijk alles geprobeerd, alle trouble shooting die op Ziggo staan, eerst hadden we de Wifi boosters, maar die hebben we nu gedeinstalleerd en het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar de situatie is nog steeds hetzelfde.

 

Als we nu contact opnemen met de klantenservice bieden ze gewoon aan om ons een technicus te sturen tegen betaling van 50€. De technieker is al meer dan een maand geleden langs geweest en heeft de situatie niet opgelost (toen heeft hij enkel een instelling in de boosters veranderd en is vertrokken), maar toch hebben we moeten betalen.

 

We weten eerlijk gezegd niet meer wat we moeten doen. Ik zou graag screenshots uploaden van de modemgegevens, maar de Wifi is zo onstabiel dat ik er niet in slaag om in te loggen.

 

Dit is allemaal erg frustrerend, aangezien het al maanden aan de gang is en het bedrijf niet geïnteresseerd lijkt om het probleem op te lossen. Toen we voor Ziggo kozen dacht ik dat er een betere hulp zou zijn, ook omdat we niet allemaal IT experts zijn.

 

Ik hoop dat iemand ons zal helpen.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw melding @KBX458 en jouw analyse @tobiastheebe

Ik kan mij voorstellen dat je het niet eens bent met die eerdere monteurskosten @ago.scanu We kunnen dit inderdaad ook niet meer maken en daarom heb ik hiervoor een vergoeding aangemaakt.


Paul had heel duidelijk het probleem in de bon van de monteur vermeld. Waarom dit niet aangepakt is, durf ik je niet te zeggen maar ik heb hiervoor wel een nieuwe afspraak ingepland. De afspraak staat voor 13-07 tussen 12.00 & 18.00 Mocht dit niet gelegen komen, mag je hem verzetten via Mijn Ziggo. 

Als laatste zorg ik ervoor dat je een retourdoos ontvangt zodat je het modem kunt retourneren 🙂

Bekijk in context

ago.scanu
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hello @Marijn-, nee, niet meer, sind de monteurs kwam alles werkt prima! Ik heb ook de modem opnieuw opstarten, just in case.

Bekijk in context

23 Reacties 23
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ter controle van het signaal en de coaxinstallatie:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen proberen te plaatsen via een bekabelde verbinding (indien mogelijk)?

ago.scanu
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het signaal komt rechtstreeks van de groene kabel (in meterkast), naar de modem (in de woonkamer). Het gaat door een 3mt kabel en de splitter (zie foto's). Alles is geïnstalleerd door de Ziggo monteur.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In de downstream is flinke ruis (veel (un)correctable errors en te lage MER-waarden) door instraling van 5G zichtbaar. Dit is vrijwel zeker de oorzaak van de instabiliteit van de internetverbinding.

 

Zo te zien heeft de monteur het AOP verplaatst van de meterkast naar de woonkamer. Op zich kan dat, maar ik vermoed dat de witte kabel onvoldoende afscherming biedt en daardoor ongeschikt is.

 

Er moet opnieuw een monteur komen om het AOP (terug) te verplaatsen naar de meterkast, het modem dient daar ook aangesloten te worden.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak inplannen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

ago.scanu
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dus als ik het goed begrijp is het een probleem veroorzaakt door Ziggo, toch?

 

Ik hoop dat de monteur gratis komt, ik ben niet bereid om nog eens 50€ te betalen voor iets wat ik niet veroorzaakt heb.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het lijkt mij ook niet terecht als er kosten in rekening gebracht zouden worden. De monteur heeft schijnbaar niet goed gecontroleerd of de kabel naar de woonkamer wel geschikt is c.q. geen (ruis)meting gedaan.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @ago.scanu en een warm welkom op de Community,

 

Ontzettend balen dat je nu al ruime tijd last hebt van een instabiele internetverbinding! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even bij ons aan de bel trekt. Zo te zien heeft onze expert @tobiastheebe al het nodige met je nagelopen. Ik heb zelf ook even gekeken naar de foto's die je deelt en zo te zien is de groene kabel doorgelust met een kabel die mogelijk onvoldoende is afgeschermd. Daarnaast twijfel ik of het aansluitpunt wat ik terugzie op de foto voldoet aan de daarvoor gestelde eisen.Daarnaast constateer ik ruis op de verbinding bij het uitlezen van je modem. Omdat we kunnen stellen dat de storing niet is opgelost sinds het monteursbezoek in mei, regel ik een nieuwe storingsmonteur. 

De monteur komt op 8 juli 2021 langs tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mochten er kosten a €50,- berekend worden, wat ik overigens niet verwacht, dan zal ik deze vergoeden. Mocht de afspraak niet schikken op deze datum, dan kun je de afspraak tot 24 uur voor afspraakdatum wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn?

Tot slot nog een advies m.b.t. de binnenhuisinstallatie. De kabels die ik heb omcirkeld zou ik vervangen door kant en klare kabels met afgeschermde connectors. Ik weet niet in hoeverre je deze kabels gebruikt, maar kabels met dergelijke plastic kapjes bieden geen bescherming tegen signaalinvloeden van buitenaf. 
BHICoax.PNG

ago.scanu
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De monteur kwam gisteren, hij legde ons uit dat het probleem vanaf het begin bij Ziggo lag (toch moesten we 50€ betalen voor de eerste technicus die kwam en niets deed!). Vanwege alle mensen die thuis werken is de upload snelheid niet genoeg, plus de modem defect was. Er was niets mis met de kabels of de instellingen. Dus hij heeft ons een nieuw modem gegeven, met nieuwe software en ook de boosters aangesloten. Tot nu toe is de verbinding stabiel, we zullen zien in de komende dagen, maar voor nu is het probleem opgelost, eindelijk!!!

Nu moeten we de oude modem terugsturen, kunt u ons de doos met de retourlabels sturen alstublieft?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De monteur heeft dus alleen een nieuw modem en een router/AP-set geplaatst? Dat is geen oplossing voor een ruisprobleem door instraling. Dat het vorige modem 'defect' was, is m.i. onzin.

Zou je nogmaals de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Goed te lezen dat het issue is opgelost.

Een moderator kan beoordelen of de eerder in rekening gebrachte kosten terecht waren of niet. Ik heb het neergelegd bij het moderatieteam.

Dat kan je ook een retourdoos sturen.

Mocht je zelf nog een passende doos hebben, dan kun je het geheel sturen naar:

XPO ZIGGO

Antwoordnummer 1070

5800 VB VENRAY

 

Bewaar het bewijs van ter post bezorging goed.

ago.scanu
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hij controleerde het signaal en de geluiden grondig en vond dat het binnen de specificaties viel. Hij had die ochtend al 6 andere klanten bezocht met hetzelfde probleem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het ruisprobleem is niet opgelost. Nog steeds instraling van 5G en RCS partial service, kanaal 24 mist.

 

20210709-02.PNG

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

En de MDD meldingen in het log betekenen enige tijd (tot 20 seconden) geen internetverkeer.

Ik heb het issue eerder al neergelegd bij het moderatieteam. Dit kan opnieuw een monteur inplannen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw melding @KBX458 en jouw analyse @tobiastheebe

Ik kan mij voorstellen dat je het niet eens bent met die eerdere monteurskosten @ago.scanu We kunnen dit inderdaad ook niet meer maken en daarom heb ik hiervoor een vergoeding aangemaakt.


Paul had heel duidelijk het probleem in de bon van de monteur vermeld. Waarom dit niet aangepakt is, durf ik je niet te zeggen maar ik heb hiervoor wel een nieuwe afspraak ingepland. De afspraak staat voor 13-07 tussen 12.00 & 18.00 Mocht dit niet gelegen komen, mag je hem verzetten via Mijn Ziggo. 

Als laatste zorg ik ervoor dat je een retourdoos ontvangt zodat je het modem kunt retourneren 🙂

ago.scanu
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

We hebben niets verkeerd gemerkt,maar als hij gratis komt dan ok 😂 bedankt allemaal!

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat komt goed, @ago.scanu
Laat je wederom weten wanneer hij is geweest en wat hij heeft gedaan? 🙂

ago.scanu
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hello,

De monteur kwam vorige week, hij verplaatste de modem naar de meterkast beneden en sloot hem aan op de groene kabel (zie foto).

 

Hij zei dat de kabels oud waren en dat de aansluiting op het netwerk niet goed was gedaan, dus andere monteurs (van Telecom denk ik) kwamen en repareerden het in de straat.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat ziet er naar behoren uit. Er zijn zo te zien een nieuw AOP (TRISZ-DG300) en nieuwe splitter (POA-13-A) geplaatst.

 

Op het signaal zie ik nog wat lichte ruis, is het modem opnieuw opgestart na het monteursbezoek?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Had je het modem al even stroomloos gemaakt en opnieuw laten opstarten?

zo te zien waren tobiastheebe en ik tegelijkertijd aan het posten.

ago.scanu
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De modem werd opnieuw opgestart toen ze de werkzaamheden uitvoerden, tot nu toe hadden we geen verbindingsproblemen dus hebben we hem niet opnieuw opgestart.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic