1
Vraag
2
Reacties
oostej

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Onstabiel internet na storing 07-04-2019


tot 7 april was mijn internet verbinding stabiel, in de grafiek is een strakke nette lijn te zien.
op 7 april is in regio Limburg de grote storing geweest, dat is te zien aan de onderste lijn die weg valt. Toen de verbinding weer online kwam was deze instabieler, zie de schommelingen in de lijn. Natuurlijk heb ik Ziggo de kans gegeven om deze zaken te verbeteren. helaas nu 2 weken later is er nog niets verbeterd.

in deze 2de grafiek is mijn internet verbinding van de afgelopen dagen te zien. Ziggo heeft gevraagd om het modem tijdelijk van de stroom te halen om zo het modem "licht" te resetten. Deze actie is gemarkeerd met het roze kader. Helaas heeft deze actie niet mogen baten voor een stabielere verbinding.

Graag hoor ik of meerdere personen dit probleem hebben of welke actie dit probleem kan oplossen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
oostej
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Oplossing:
Ziggo raad aan hun eigen speedtest te gebruiken. Dus het ipadres van deze speedtest ingevuld in mijn unifi omgeving. De gateway doet nu elke 10 minuten een speedtest naar een ziggo server.
in de grafiek is dit terug te zien op de 25ste april halverwege de dag. Er is een dipje te zien in de lijn, hierna is het IP van ziggo geconfigureerd. Ik denk dat hiermee alle problemen zijn opgelost.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Wappoo77

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook Ik heb problemen met mijn verbinding. Mijn apparaten blijven verbonden met de Wi-Fi, maar hebben dan geen internetverbinding. Ik dacht eerst dat het aan mij router lag (archer c7), maar rechtstreeks op het modem geeft dezelfde problemen. Ook een vervangende router geeft geen oplossing. Alles al een reset gegeven, terug naar fabrieksinstellingen, stroom geruime tijd eraf, niks helpt. Ik heb nog nooit problemen gehad met Ziggo en heb niks veranderd, maar ik heb ook het idee dat dit samenhangt met de storing van laatst.
oostej
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Wappoo77, Ik heb het vermoeden dat onze problemen iets van elkaar verschillen. Mijn internet valt namelijk niet helemaal weg. Een klein detail is ook dat mijn modem (bruikleen van ziggo) in bridge modus staat. Deze heeft dus verder geen functie. Mijn unifi gateway verzorgt de afhandeling van netwerk verkeer, dhcp, dns, firewalling, etc.
De grafieken die eerder getoond werden zijn gemaakt door de gateway welke elke 10 minuten een speedtest uitvoert naar internet. Hiermee kan ik dus aantonen dat het probleem buiten mijn netwerk zit. Natuurlijk kunnen mijn interne apparaten het beeld beinvloeden, maar ook hier is logging van dat er geen apparaat is wat de speedtest zou verstoren. Tevens komt in de grafiek ook geen herhaling voor, wat zou duiden op een dagelijkse/wekelijkse backup.
oostej
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Oplossing:
Ziggo raad aan hun eigen speedtest te gebruiken. Dus het ipadres van deze speedtest ingevuld in mijn unifi omgeving. De gateway doet nu elke 10 minuten een speedtest naar een ziggo server.
in de grafiek is dit terug te zien op de 25ste april halverwege de dag. Er is een dipje te zien in de lijn, hierna is het IP van ziggo geconfigureerd. Ik denk dat hiermee alle problemen zijn opgelost.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
oostej Eerlijk gezegd zie ik weinig spannends in de grafiek.
Hij fluctueerde weliswaar sinds de werkzaamheden, maar de snelheid lag ineens ook hoger, waardoor je dit wellicht duidelijker zag. Nu in het laatste plaatje is de lijn weer stabiel, maar ook weer op zijn eigen, lagere, snelheid.
oostej
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
klopt maar ik was toch opzoek naar de kleine schommelingen die erin zitten. Het vreemde is dat de verbinding voor de storing geen schommelingen bevat. Na de storing, wat waarschijnlijk ook de snelheids upgrade is geweest bevat mijn internet lijn opeens vreemde schommelingen.
Binnen mijn netwerk is op dat moment niets verandert, het gekke is nu dat ik de server voor de speedtest aanpas naar een ziggo server dat deze opeens stabiel is. verklaring zal zijn dat de weg richting de voormalige speedtest server is veranderd en er een onstabiele factor is tussen gekomen.
Gelukkig is vanaf vandaag het probleem duidelijk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic