MariekeVK

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Onstabiel internet modem Ubee EVW321B - Sonos?

Hoi,

 

Sinds een paar weken hebben we erg onstabiele wifi. De verbinding vliegt er meerdere malen per dag uit, vooral als we met meerdere mensen tegelijk werken/school aan het doen zijn. 

 

Ik heb gehoord/gelezen dat sommige modems ook problemen opleveren in combinatie met Sonos? Deze hebben we wel enkele in huis dus misschien dat dit het probleem is?

Ik hoor graag of iemand suggesties heeft? Alvast bedankt!

 

Groeten Marieke

10 Reacties 10
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je hebt een oud model een ziggo moderator kan die kosteloos omruilen voor een connectbox

 

gezien je modem oud is zou de hoofdaansluiting ook verouderd kunnen zijn

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

MariekeVK
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, dank voor je reactie! In de bijlage vind je 2 foto's van aansluitingen. Ik weet niet of dit is wat je zoekt? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zo te zien zit het modem op de versterker het is niet aanbevolen om het modem op de versterker aan te sluiten

een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b splitter + modemkabel opsturen 

de splitter doe je op de muuraansluiting op die splitter sluit je het modem en de versterker aan op de lege aansluiting van de versterker doe je een afsluitweerstand

 

8FE7758C-E58E-4812-8594-C9559F3F33DD.jpeg

 ook zie ik dat deze kabel zie foto de connector niet goed is gemonteerd

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

 

MariekeVK
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, dank je. Ik heb de gegevens aangevuld in mijn profiel. Kan ik zelf contact opnemen met een moderator voor een nieuw modem en de aanvullende spullen? Of nemen zij contact op met mij?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @MariekeVK, welkom hier! 

Waanzinnig frustrerend dat de wifi bij jullie moeite heeft met de capaciteit. Jullie hebben allemaal iets te doen in huis en het zou top zijn als de wifi dat ondersteund ;-). Daar help ik je graag een handje bij! 

 

Ik zie dat je op dit moment nog een Ubee modem hebt. Het is absoluut mogelijk om deze om te ruilen voor een Connectbox. Dat is het nieuwste modem dat wij leveren. Het is alleen wel dat modem die met Sonos problemen heeft gehad. Op dit moment zijn daar geen bekende problemen meer mee bekend en moet dat dus allemaal soepel werken. In het verleden is het wel dat modem geweest dat tegen conflicten met Sonos aan liep. 

De keuze wil ik wel aan jou overlaten. Wil je graag dat ik je een nieuw modem toestuur? Dan maak ik dat voor je in orde. Ik heb in ieder geval wel alvast wat aansluitmaterialen op de post gedaan ;-).

MariekeVK
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Marije, dank je voor je reactie. De spullen zijn vandaag al binnen gekomen dus dat is snel. Ik begreep dat de connectbox van compal deze problemen niet heeft? Ik weet niet of het mogelijk is om deze toe te sturen?

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Super dat je dit al binnen hebt! 🙂 Ik kan helaas geen keuze maken in welk model je krijgt maar zoals Marije ook al zei, zijn er op het moment geen problemen. Ik hoor graag van je of ik je het nieuwe modem toe mag sturen!

MariekeVK
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mariska Dank voor je reactie. Dan ontvangen we graag een nieuw modem. Alvast bedankt voor het toesturen.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Top! Bij deze komt het nieuwe modem jouw kant op 🙂 We horen heel graag van jou hoe het gaat als je deze binnen hebt en hebt kunnen testen. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

We zijn alweer een weekje verder @MariekeVK ! Heb je al tijd gehad om het modem aan te sluiten en merk je verschil? 😄

Uitgelicht topic