Dbn

Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Onstabiel internet, last bij realtime verbindingen

Ik kan tijdens mijn thuiswerken geen meeting in teams hebben zonder dat er momenten zijn dat ik wegval. Heel storend.

 

Mijn ping lijkt er onstabiel. Vanochtend getest tijdens een call:
100 packets transmitted, 94 packets received, 6% packet loss
round-trip min/avg/max = 30.000/5500.957/11990.000 ms

pingplotter maar geinstalleer en laten meedraaien.

Dbn_0-1612183939762.png


Het is een bekabelde verbinding. Afgelopen vrijdag heeft een monteur nog het een en ander aan de COAX verbinding naar de model vervangen. Maar daarmee is het probleem niet verholpen.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Dbn.

Ontzettend vervelend dat de verbinding nog niet werkt zoals het hoort! Ik heb nog eens een blik geworpen op de verbinding en het valt mij op dat het upstream signaal op meerdere momenten verstoord lijkt te zijn. Dit  heeft directe gevolgen voor de stabiliteit van de internetverbinding.Om dit op te lossen moet er een netwerkmonteur langskomen. Ik heb hiervoor gelijk een afspraak ingepland op vrijdag 26 februari 2021 tussen 12:00 en 18:00 uur. 

Mocht het op die datum niet schikken dan kun je de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken wijzigen. 

Laat na het monteursbezoek maar weten wat jouw bevindingen zijn. 

Nog een fijne dag gewenst!
 

Groeten,

Paul 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Dbn De monteur is inmiddels langs geweest. Wat zijn je bevindingen sinds het monteursbezoek? Werkt de verbinding weer volledig naar wens?We horen het graag van je.

Groeten,

Paul

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Als er afgelopen vrijdag een monteur is geweest dan ga ik hem even aan de Ziggo Moderators voorleggen, die kunnen in de schermen kijken wat de monteur heeft gedaan en eventueel weer 1 voor je inplannen.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

 

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Dbn en welkom op de Community,

Goed dat je met je storingsklacht aan de bel trekt via een topic op dit forum! We helpen je graag om de storing op te lossen. Kun je jouw profielgegevens aanvullen met je postcode en huisnummer? Dan kan ik jouw verbinding even onder de loep nemen.

Dbn
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi Dave en Paul,

Ik heb zojuist die gegevens aangevuld. Ik heb ook met de servicedesk gebeld om voor vrijdag alvast een afspaak met een "Senior Monteur" in te plannen.

Mijn buren geven aan dat ze ook problemen ervaren sinds werkzaamheden aan de elektriciteitskabels in de voortuin eind vorig jaar. Is er manier waarop ik kan vast stellen waar het probleem zit?

Het wegvallen doet zich op willekeurige momenten voor. Soms gaat het een kwartier goed. Hoe kan ik testen of het werkt nadat een monteur of ikzelf iets heb aangepast?

Dbn
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Afgelopen vrijdag monteur langs geweest. Die ging direct bellen en melde dat hij niks kon doen en dat ze het door gingen meten... Conclusie: het zit in in huis maar waarschijnlijk in de wijkcentrale. Zouden ze dan komende week naar gaan kijken.
Ik zie geen melding van een storing op de site van Ziggo. Maar ondertussen moet ik proberen te werken met een onacceptabele package loss en ping.

--- 2620:1ec:42::132 ping statistics ---
100 packets transmitted, 94 packets received, 6% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/9700.638/14890.000 ms

 

Als ik naar buiten kijk, dan twijfel ik ook of ze wel echt een goede poging gaan wagen om het zsm op te lossen.

Wat kan ik doen zodat Ziggo dit serieus neemt?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Dbn

Ik kan goed begrijp dat je behoorlijk baalt. Ik ben gelijk voor je op onderzoek uitgegaan en gaan navragen wat momenteel de stand van zaken is. Op dezelfde dag dat de monteur bij jou is geweest is er in de middag een andere monteur (netwerkmonteur) geweest die het ticket gelijk toen gereden heeft en het probleem heeft opgelost.  Het signaal in de wijk is hier net nog bekeken. En het is te zien dat op 6  en 7 februari dit nog een beetje schommelde, maar vanaf maandag is het signaal stabiel en binnen de juiste waarden. 

Ik begrijp gezien je in je bericht van gisteren nog aangeeft problemen te ervaren dat je dit niet ervaart? Of is het gisteren en vandaag wel goed gegaan? Zo niet, dan zal er opnieuw een afspraak ingepland moeten worden.

We horen graag hoe het nu gaat? 🙂 

Dbn
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Gianna Het lijkt eerder verslechterd dan verbeterd.
Vanochtend had ik dit:


--- 2620:1ec:42::132 ping statistics ---

100 packets transmitted, 94 packets received, 6% packet loss

round-trip min/avg/max = 10.000/5377.021/15490.000 ms

Een package loss van 6% en een ping van 15490.000 ms dat is overduidelijk nog niet opgelost.

 

Kunnen jullie kijken of het signaal in mijn modem en die van de buren verbeterd is? Als het signaal in de wijk goed, maar in de modems nog steeds slecht dan zit het probleem tussen de modem en de wijkcentrale. De buren vermoeden dat werkzaamheden aan de elektriciteitsaansluiting de oorzaak zijn.

Dbn
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb de buren gevraagd om eens een ping te doen.
--- 52.113.194.132 ping statistics ---
100 packets transmitted, 100 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 0.000/13.100/70.000 ms

Die ziet er gewoon goed uit eerlijk gezegd.

Zelf nog een gedaan. En de verschillen zijn duidelijk. 
--- 2620:1ec:42::132 ping statistics ---
100 packets transmitted, 93 packets received, 7% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/6006.989/12940.000 ms

Het probleem zit niet in de wijk. Misschien toch in de meterkast? Daar hebben al 2 monteurs naar gekeken.... 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Dbn! Sorry voor mijn late reactie allereerst. Het is vrij druk en hebben ietwat een achterstand opgelopen..

 

Hoe staat het er momenteel voor? Ervaar je nog steeds dezelfde issues? Dat je buren wel een goede test kunnen overleggen sluit inderdaad grotendeels ons netwerk uit als mogelijke boosdoener. Als er iets structureel niet goed zat in bijvoorbeeld de eindversterker zouden je buren daar theoretisch gezien ook hinder van moeten hebben. 

 

Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het er op dit moment voor staat. Mocht er toch opnieuw een monter bij je op locatie langs moeten komen dan horen we dat uiteraard graag!

 

 

Dbn
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Inmiddels is de coax aansluiting vervangen, de modem vervangen, ook de wifi range extender is vervangen, sneller abonnement genomen. 

 

Net weer eens een ping gedaan. 

 

 

"ping statistics:
100 packets transmitted, 94 packets received, 6% packet loss
round-trip min/avg/max = 0.000/7632.872/15870.000 ms"

 

Nou zeg het maar... Lijkt me toch niet een normale score toch? En dan zit het toch buitenshuis.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Dbn.

Ontzettend vervelend dat de verbinding nog niet werkt zoals het hoort! Ik heb nog eens een blik geworpen op de verbinding en het valt mij op dat het upstream signaal op meerdere momenten verstoord lijkt te zijn. Dit  heeft directe gevolgen voor de stabiliteit van de internetverbinding.Om dit op te lossen moet er een netwerkmonteur langskomen. Ik heb hiervoor gelijk een afspraak ingepland op vrijdag 26 februari 2021 tussen 12:00 en 18:00 uur. 

Mocht het op die datum niet schikken dan kun je de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken wijzigen. 

Laat na het monteursbezoek maar weten wat jouw bevindingen zijn. 

Nog een fijne dag gewenst!
 

Groeten,

Paul 

Dbn
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi Paul, dank voor je reactie. Wat kan die monteur nog doen bij mij thuis? Of gaat die kijken naar de verbinding tussen het huis en de wijkcentrale oid? Groet, Daan

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Dbn Hallo Daan,Ik heb een netwerkmonteur geregeld die de hele verbinding vanaf de wijk en groepsversterker tot aan de aansluiting bij jou in huis na zal lopen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Dbn De monteur is inmiddels langs geweest. Wat zijn je bevindingen sinds het monteursbezoek? Werkt de verbinding weer volledig naar wens?We horen het graag van je.

Groeten,

Paul

Uitgelicht topic