1
Vraag
2
Reageer en help mee
lwdjoost

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Onstabiel internet. errors in downstream kanalen

Wij merken hier thuis dat het internet af en toe voor een paar seconde helemaal weg valt.

Met name is dit goed merkbaar in teams of RDS sessie.

 

Er staat een Connectbox in bridge mode naar een eigen router.

 

Wat ik zelf geconstateerd heb zijn RS fouten in de de downstream kanalen.

Downstream.PNG

 

Ook zie ik meerdere T3 Timeouts.

T3.PNG

Een tijdje terug heb ik om een modernere splitter gevraagd en deze is opgestuurd en door mij vervangen.

Heeft helaas niks uitgehaald.

Is het mogelijk mij een Ubee UBC1318ZG toe te sturen, ik hoor hier veel positieve geluiden over.

59 Reacties 59
robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6099Posts
  • 84Oplossingen
  • 2243Likes

kan je een foto maken van hoe je modem zit aangesloten

je upstream vermogen is aan de hoge kant

 

en kan je met ons ook de andere downstream tabel delen die bovenaan staat

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63169Posts
  • 4367Oplossingen
  • 16665Likes

De Fouten na RS zouden vrijwel 0 moeten zijn, dus er gaat iets fundamenteels mis wat niet op te lossen is met een ander modem, eerst zal de basis in orde moeten zijn.

Mocht het dan nog fout gaan, dan pas is mogelijk een ander modem de oplossing.

lwdjoost
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor het meedenken!

Bij deze de gevraagde info.

IMG20221121215742.jpgIMG20221121215806.jpg

Capture3.PNG

Kabel welke uit de rechterkant van de splitter komt gaat rechtstreeks de connectbox in.

De andere gaat naar een versterker en dan naar de Next box.

robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6099Posts
  • 84Oplossingen
  • 2243Likes

het aop is zoeizo aan vervanging toe

dit moet zeker gebeuren voordat je een docsis 3.1 modem ubee dus kan aanvragen, aangezien dit aop ongeschikt is voor docsis 3.1

lwdjoost
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Duidelijk!

Moet ik hiervoor telefonisch contact opnemen met Ziggo?

robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6099Posts
  • 84Oplossingen
  • 2243Likes

je kan het via hier laten regelen of je kan contact leggen met ziggo en zeggen dat je aansluitpunt vervangen dient te worden (geen idee alleen of hun dat kunnen inplannen zodat het geen geld kost)

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63169Posts
  • 4367Oplossingen
  • 16665Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3188Posts
  • 572Oplossingen
  • 742Likes

Goedemiddag @lwdjoost,

Welkom op de Community! Goed om te lezen dat er al zo goed met je is meegedacht om de internetverbinding stabiel te krijgen.

Een monteur die komt helpen om het AOP te vervangen lijkt mij ook een goede eerste stap. Ik heb daarom een afspraak gemaakt voor maandagochtend. Als dat onverhoopt niet schikt, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk verzetten.

Laat je weten hoe het gaat als de monteur is geweest? Indien nodig kunnen we daarna het modem vervangen. 

lwdjoost
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Het AOP is vandaag vervangen, was inderdaad verouderd volgens de monteur.

Ik ga het in de gaten houden nu en blijf jullie op de hoogte houden.

lwdjoost
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb helaas de eerste errors alweer te pakken: 😥

 

downstream1.PNGdownstream2.PNGupstream.PNG

 

Wat is nu de volgende stap welke ik kan nemen?

robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6099Posts
  • 84Oplossingen
  • 2243Likes

je upstream vermogen is nog steeds aan de hoge kant, hoe zit alles nu aangesloten

lwdjoost
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Rechtstreeks op het AOP met nieuwe splitter er tussen.

IMG20221201105821 (Large).jpg

 

De upstream waarde was wel goed volgens de monteur op de tester waarmee hij werkte.

robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6099Posts
  • 84Oplossingen
  • 2243Likes

neem aan de monteur direct op het AOP heeft getest 

dan is de upstream vermogen lagen als met de splitter die er nu tussen zit (een splitter dempt de downstream iets meestal 4db, wat weer voor hogere upstream vermogen zorgt )

wat nu tegen kritiek aan is 

robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6099Posts
  • 84Oplossingen
  • 2243Likes

@tobiastheebe al vind ik 48/49 dbmv met een splitter toch wel wat veel, is het vermogen naar het aop dan te laag ?

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 15959Posts
  • 1014Oplossingen
  • 6979Likes

Toevallig was ik net al bezig met het typen van een reactie.

 

Het nieuwe AOP is een FISO-X11, ik dacht dat deze alleen bij nieuwbouw wordt toegepast, maar blijkbaar dus ook als vervangend AOP.

 

Een zendvermogen van 48 dBmV is m.i. nog acceptabel. Bij familie van mij is het jarenlang probleemloos ~50 dBmV geweest, totdat ik de POA 03-UPC door een POA-254 + POA-01-B had vervangen, nu zie ik steeds 46~48 dBmV wanneer ik er op bezoek ben.

 

De TV-kabel is vermoedelijk direct op een contactdoos in de woonkamer aangesloten, nu de versterker is komen te vervallen? Kun je een foto plaatsen van die contactdoos en de kabel die daarop is aangesloten?

robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6099Posts
  • 84Oplossingen
  • 2243Likes

hmm een nieuwe type wat ik nog niet kende , is deze heel anders dan de trisz?

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 15959Posts
  • 1014Oplossingen
  • 6979Likes

Nee, vergelijkbare specificaties (2 GHz). Net als bij de TRISZ-DG300 een F-aansluiting om de groene kabel op aan te sluiten. Hierbij de datasheet.

robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6099Posts
  • 84Oplossingen
  • 2243Likes

is er btw een verschil in de 4g/5g afscherming tussen verschillende AOP's ?

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 15959Posts
  • 1014Oplossingen
  • 6979Likes

De EMC/shielding lijkt bij de TRISZ-DG300 iets beter te zijn, volgens de datasheets van beide fabrikanten.

 

TRISZ-DG300TRISZ-DG300FISO-X11FISO-X11

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic