Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Wij merken hier thuis dat het internet af en toe voor een paar seconde helemaal weg valt.
Met name is dit goed merkbaar in teams of RDS sessie.
Er staat een Connectbox in bridge mode naar een eigen router.
Wat ik zelf geconstateerd heb zijn RS fouten in de de downstream kanalen.
Ook zie ik meerdere T3 Timeouts.
Een tijdje terug heb ik om een modernere splitter gevraagd en deze is opgestuurd en door mij vervangen.
Heeft helaas niks uitgehaald.
Is het mogelijk mij een Ubee UBC1318ZG toe te sturen, ik hoor hier veel positieve geluiden over.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @lwdjoost,
Welkom op de Community! Goed om te lezen dat er al zo goed met je is meegedacht om de internetverbinding stabiel te krijgen.
Een monteur die komt helpen om het AOP te vervangen lijkt mij ook een goede eerste stap. Ik heb daarom een afspraak gemaakt voor maandagochtend. Als dat onverhoopt niet schikt, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk verzetten.
Laat je weten hoe het gaat als de monteur is geweest? Indien nodig kunnen we daarna het modem vervangen.
Verbinding is gewoon erg stabiel inmiddels, alle problemen zijn opgelost.
Bedankt daarvoor iedereen.
Enige wat nog speelt is de hele dag die Dynamic Range Window violations in de log.
Maar ik lijk er geen last van te hebben.
kan je een foto maken van hoe je modem zit aangesloten
je upstream vermogen is aan de hoge kant
en kan je met ons ook de andere downstream tabel delen die bovenaan staat
De Fouten na RS zouden vrijwel 0 moeten zijn, dus er gaat iets fundamenteels mis wat niet op te lossen is met een ander modem, eerst zal de basis in orde moeten zijn.
Mocht het dan nog fout gaan, dan pas is mogelijk een ander modem de oplossing.
Bedankt voor het meedenken!
Bij deze de gevraagde info.
Kabel welke uit de rechterkant van de splitter komt gaat rechtstreeks de connectbox in.
De andere gaat naar een versterker en dan naar de Next box.
het aop is zoeizo aan vervanging toe
dit moet zeker gebeuren voordat je een docsis 3.1 modem ubee dus kan aanvragen, aangezien dit aop ongeschikt is voor docsis 3.1
Duidelijk!
Moet ik hiervoor telefonisch contact opnemen met Ziggo?
je kan het via hier laten regelen of je kan contact leggen met ziggo en zeggen dat je aansluitpunt vervangen dient te worden (geen idee alleen of hun dat kunnen inplannen zodat het geen geld kost)
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.
Goedemiddag @lwdjoost,
Welkom op de Community! Goed om te lezen dat er al zo goed met je is meegedacht om de internetverbinding stabiel te krijgen.
Een monteur die komt helpen om het AOP te vervangen lijkt mij ook een goede eerste stap. Ik heb daarom een afspraak gemaakt voor maandagochtend. Als dat onverhoopt niet schikt, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk verzetten.
Laat je weten hoe het gaat als de monteur is geweest? Indien nodig kunnen we daarna het modem vervangen.
Het AOP is vandaag vervangen, was inderdaad verouderd volgens de monteur.
Ik ga het in de gaten houden nu en blijf jullie op de hoogte houden.
Ik heb helaas de eerste errors alweer te pakken: 😥
Wat is nu de volgende stap welke ik kan nemen?
je upstream vermogen is nog steeds aan de hoge kant, hoe zit alles nu aangesloten
Rechtstreeks op het AOP met nieuwe splitter er tussen.
De upstream waarde was wel goed volgens de monteur op de tester waarmee hij werkte.
neem aan de monteur direct op het AOP heeft getest
dan is de upstream vermogen lagen als met de splitter die er nu tussen zit (een splitter dempt de downstream iets meestal 4db, wat weer voor hogere upstream vermogen zorgt )
wat nu tegen kritiek aan is
@tobiastheebe al vind ik 48/49 dbmv met een splitter toch wel wat veel, is het vermogen naar het aop dan te laag ?
Toevallig was ik net al bezig met het typen van een reactie.
Het nieuwe AOP is een FISO-X11, ik dacht dat deze alleen bij nieuwbouw wordt toegepast, maar blijkbaar dus ook als vervangend AOP.
Een zendvermogen van 48 dBmV is m.i. nog acceptabel. Bij familie van mij is het jarenlang probleemloos ~50 dBmV geweest, totdat ik de POA 03-UPC door een POA-254 + POA-01-B had vervangen, nu zie ik steeds 46~48 dBmV wanneer ik er op bezoek ben.
De TV-kabel is vermoedelijk direct op een contactdoos in de woonkamer aangesloten, nu de versterker is komen te vervallen? Kun je een foto plaatsen van die contactdoos en de kabel die daarop is aangesloten?
hmm een nieuwe type wat ik nog niet kende , is deze heel anders dan de trisz?
Nee, vergelijkbare specificaties (2 GHz). Net als bij de TRISZ-DG300 een F-aansluiting om de groene kabel op aan te sluiten. Hierbij de datasheet.
is er btw een verschil in de 4g/5g afscherming tussen verschillende AOP's ?
De EMC/shielding lijkt bij de TRISZ-DG300 iets beter te zijn, volgens de datasheets van beide fabrikanten.
TRISZ-DG300
FISO-X11
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...