Timenevelien

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Onstabiel internet. Monteur constateert kabelschade, maar zelfs dan wordt probleem niet opgelost

Oktober 2019 zijn we in onze huidige woning gaan wonen. De vorige bewoners, oudere mensen, hadden internet van KPN (ISRA-kabel) en maakten geen gebruik van de Coax kabel die binnenkwam. Wij vonden dat ouderwets vreemd, maar inmiddels snappen we waarom. Al anderhalf jaar hebben wij helaas onbetrouwbaar internet van Ziggo. Vrijwel dagelijks modem meerdere keren opnieuw opstarten. Meer dan tien keer opnieuw het verhaal doen aan weer een andere helpdeskmedewerker. Vier keer een Ziggo-monteur aan de deur gehad en twee keer monteurs van TeleZuid.

  • oktober 2019: Gebeld door Ziggo 'uw aansluiting veroorzaakt storing in de wijk, er komt een monteur en u wordt voor nu even afgesloten.’
  • november 2019: Monteur Ziggo constateert dat de kabel vanaf het huis tot aan straat (5m) is geoxideerd en schakelt TeleZuid in.
  • 22 november 2019: Monteurs TeleZuid vervangen 5m kabel, vanaf straat tot in huis en sluiten ook gelijk een nieuw AOP aan
  • De maanden daarna voortdurend wegvallen internet (dus wel WiFi, geen internet). Bij opnieuw opstarten modem werkt het weer. Soms voor twee weken, soms voor een uur.
  • Maart 2020: We zijn het beu en maken weer een monteursafspraak. Helaas wordt een van ons ziek, en uit voorzorg zeggen we de afspraak zelf af.
  • 11 december 2020: We zijn het nog steeds beu om zo vaak het modem opnieuw te moeten starten. Ziggo-monteur komt langs, plaats een splitter en weer een nieuw AOP, en een versterker voor het modem. Zegt vol vertrouwen dat het hiermee écht opgelost is.
  • 18 december 2020: Nog steeds valt het internet dagelijks weg. Moedeloos voor de zevende keer het verhaal verteld aan weer een nieuwe Ziggo medewerker, die direct weer een monteur langsstuurt. Op ons expliciete verzoek een monteur met meer ervaring. Deze doet ook een meting vanuit de wijkkast en stelt vast dat op 6 meter van de wijkkast een signaalstoring zit. Hij kan niet aangeven of het gaat om oxidatie over de hele lengte, of een kleine kink in de kabel. 'Waarom hebben de vorige monteurs dit niet gezien?’ is onze logische vraag. Hij geeft aan dat het vanuit huis lijkt alsof het signaal helemaal tot de wijkkast komt. Echter, blijkt die wat verder weg te staan dan het systeem aangeeft. Door te meten vanuit de wijkkast, heeft hij vast kunnen stellen dat er een kabelschade is op 6m vanuit de wijkkast en dat dat écht het probleem is. Vervelend, maar wij zijn opgelucht dat de oorzaak gevonden lijkt te zijn. Hij vertrekt met "de aannemer gaat u bellen om een afspraak te maken”
  • 7 januari 2021: Zonder afspraak of aankondiging staan twee mensen van TeleZuid voor de deur. De een blijft buiten, de ander komt langs de achterdeur binnen en begint na drie zinnen vervelende opmerkingen te maken over “lichtgetinte Ziggo-monteurs”. Verbouwereerd kan ik eigenlijk alleen maar antwoorden dat het gewoon aardige gasten zijn. De video-vergadering voor het werk moet ik onderbreken. De bullebak - sorry, de monteur - zegt dat er "helemaal geen kabelschade is”. Hij zegt dat de las (zie 22-11-19) niet goed is, en dat ook een tap in de wijkkast slecht is. Wat dat ook moge zijn. Ik vraag of de kabel vanaf de wijkkast écht niet het probleem is, want dat had de Ziggo monteur toch echt gemeten, maar krijg wederom een verhaal met vervelende termen te horen. De TeleZuid monteurs gaan tenslotte weg met de mededeling dat het opgelost zou moeten zijn.
  • 7 januari 2021 's avonds: de monteurs zijn goed en wel een paar uur weg, en wéér valt het internet uit. Witheet ben ik, en ik bel wederom naar Ziggo. Voor de dertiende keer doe ik het verhaal, want weer een nieuwe medewerker uiteraard. De slotconclusie van mevrouw is dat ik toch echt zelf TeleZuid moet bellen, want mevrouw zelf kan alleen maar een Ziggo monteur inschakelen, en daar ben ik niet mee geholpen zegt ze. Ik probeer TeleZuid dan nog maar te bellen, maar helaas. Het is al 16:30 geweest en dan krijg je de voicemail.

Maandag (morgen) zal ik dus zelf TeleZuid moeten bellen. Dan krijg ik uiteraard een medewerker te spreken die van heel dit verhaal niks weet en kan ik voor de veertiende keer het verhaal vertellen. En dan maar hopen dat TeleZuid mee wil werken aan oplossing. Want uiteindelijk moet de betreffende monteur blijkbaar maar net zin hebben om te graven. Ik waardeer altijd de vriendelijkheid van Ziggo-medewerkers die ik spreek, en ik zal altijd proberen ook zelf vriendelijk en redelijk te blijven. Maar de moed zakt me echt in de schoenen. Ik hoop dat hier iemand van Ziggo meeleest en écht kan meehelpen om dit probleem op te lossen. Er moet gewoon gegraven worden.

Update vandaag: Weer valt het internet weg en weer moeten we het modem opnieuw opstarten. Weer een half uur bezig met ook tv, internetradio, vaste pc, laptop, en zelf cv-ketel opnieuw opstarten. Inmiddels is alles weer online, behalve mijn iPhone. Je houdt het niet voor mogelijk, maar ineens mijn telefoon 'kan geen verbinding maken met netwerk’. Alle andere apparaten (vaste pc, laptop, Android telefoon van mijn vrouw, internetradio) werken weer. iPhone weigert. Heeft het modem zelfstandig iets gewijzigd? iPhone inmiddels netwerkinstellingen meerdere keren gereset, nog steeds geen resultaat. Dat kan er nog wel bij.

48 Reacties 48
Timenevelien
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Paul,

 

Hartelijk dank voor de toelichting. Het lijkt me inderdaad het beste om het in de gaten te houden (dus SVP topic niet sluiten). Mocht zich toch weer uitval voordoen dan weet ik nu in ieder geval hoe ik in het modem historie kan uitlezen. Hartelijk dank voor jullie meedenken tot zo ver

Timenevelien
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Oke, twee dagen heeft het geduurd voor de volgende foutmelding zich voordeed. Ik heb vandaag op kantoor gewerkt, dus ik weet niet of het internet eruit heeft gelegen. Wat nu verder @Paul  ?

FransjeHorizon

Level 5
  • 258Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wat een verhaal zeg .Ik heb hier ook een connectbox modem en hij staat gelukkig in bridge mode

gelukkig tot nu toe weinig problemen .Maar Connectbox modem blijft gewoon troep ,Laats bij iemand ook een nieuwe modem geïnstalleerd met een ip dhcp wijziging gedaan en de modem werkte 2 minuten en sloeg gelijk op hol en kreeg hem niet meer aan de praat en toen maar een fabriek reset gedaan en toen werkte het weer . Heb daarna gezegd dat hij een aparte router moest kopen en de modem in bridge mode laten zetten en router er achter gezet .En gelukkig tot nu toe geen problemen meer .

Snap gewoon niet dat ziggo die modems nog leveren met puma 6 chipset,de oude Ubee EVW3210 modem nooit last gehad van problemen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ter hoge uitzondering kan er bij sommige problemen een Ubee UBC1318ZG worden uitgeleverd 

 

ik heb de connectbox gehad sinds 2016 toen wel wat problemen maar voor mij waren die laatste 2 jaar wel opgelost alleen nu dan een ubee modem ivm bepaalde problemen

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Timenevelien Ai. De problemen achtervolgen je nog altijd. Waardeloos! Hoe heeft de verbinding zich na afgelopen vrijdag gehouden? Een vervolgstap is een netwerkmonteur die opnieuw alles van A tot Z bij langsloopt. Hoe kijk je hier tegenaan? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Eén enkele T3 per dag is absoluut geen reden voor uitval (heeft dan ook niet plaats gevonden) of om je zorgen te maken.

Timenevelien
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Vincent,

Sinds afgelopen Vrijdag is er geen uitval meer geweest dus wat dat betreft geen probleem. Wat raad je aan? Een netwerkmonteur die inderdaad alles naloopt? Dan wel graag écht een netwerkmonteur, niet zoals de vorige keer (zie post van januari in dit topic): toen was toegezegd dat een netwerkmonteur zou komen, maar de monteur die kwam moest lachen toen ik vroeg of hij een netwerkmonteur was...

Ik ben dan vooral benieuwd of er nog een piek wordt gemeten in het signaal tussen ons huis en de straatkast.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Timenevelien, Als er sinds afgelopen vrijdag geen uitval meer heeft plaats gevonden, dan is het verstandig dat je het eerst nog aankijkt en mocht het dan toch weer bergafwaarts gaan, dan gaan we een netwerkmonteur inplannen. Hou je ons hier op de hoogte?

Timenevelien
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Maud Dat is goed, mocht er zich uitval voordoen dan melden we het hier.

Uitgelicht topic