1
Vraag
2
Reacties
Blankendaal1

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ons wifi signaal geeft vaak een verstoring/valt weg.

Sinds een paar maanden ervaren wij steeds meer problemen met ons wifi signaal.

Het signaal is vaak heel langzaam en valt ook vaak weg.

Dit ervaren we op meerdere toestellen.

Ook het signaal getest binnen 3 meter en dan ook last.

Meerdere resets gedaan, maar niets lijkt te helpen.

Op het modem staat nog UPC, wellicht verouderd??

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Helemaal goed, @Blankendaal1. Ik heb het modem nu voor je besteld. Deze wordt zo snel mogelijk voor je opgestuurd. Zodra je deze binnen hebt en een paar dagen hebt getest, laat je hier dan weten of het probleem verholpen is? Dan ben ik er gerust op dat je weer kunt genieten van je verbindingen en kunnen we het topic afsluiten 😉

Bekijk in context

Blankendaal1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe modem is geïnstalleerd en het werkt naar behoren, het signaal lijkt sterker te zijn en het signaal is (nog) niet weggevallen. Dank!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators door de week meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken. Als u wilt dat een Ziggo mod direct uw gegevens kan achterhalen, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Deze gegevens zijn alleen voor hun zichtbaar.

Misschien kan u het exacte type van het Ziggo kastje aangeven?

Als het kastje al zo oud is, dan zal de Ziggo huis aansluiting ( de AOP ) waarschijnlijk ook niet meer actueel zijn. Plaatst u wat foto's van de AOP ( het Ziggo kastje in de woonkamer of in de meterkast ) en hoe apparatuur daarop is aangesloten.

Blankendaal1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Pasi,

 

Deze gegevens staan in het profiel. Het model qua modem is: TC7200.U, deze hebben wij met onze verhuizing meegenomen vanaf het oude adres. Op het nieuwe adres is een nieuwe lijn aangelegd vanaf buiten, dus we hebben een nieuw AOP.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Blankendaal1  schreef:

Beste Pasi,

 

Deze gegevens staan in het profiel. Het model qua modem is: TC7200.U, deze hebben wij met onze verhuizing meegenomen vanaf het oude adres. Op het nieuwe adres is een nieuwe lijn aangelegd vanaf buiten, dus we hebben een nieuw AOP.


Wanneer is de AOP ongeveer vernieuwd en is de internet verbinding ( met een netwerkkabel op de Ziggo Modem/Router ) wel stabiel?

Blankendaal1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het AOP is ongeveer 5,5 jaar geleden aangelegd. Geen idee of de verbinding stabiel is. Ben ook niet technisch genoeg op dat gebied. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Blankendaal1  schreef:

Het AOP is ongeveer 5,5 jaar geleden aangelegd. Geen idee of de verbinding stabiel is. Ben ook niet technisch genoeg op dat gebied. 


In die 5 jaar heeft Ziggo veel aangepast. O.a. is het netwerk sneller geworden ( voor snellere internet verbindingen ), maar daardoor is de verbinding wel kritischer geworden.

Misschien ligt het aan het binnenkomende- en uitgaande Ziggo signaal. Daarvoor zijn de up- en downstream gegevens én de ‘Netwerk historie’ gegevens nodig. Wilt u daarvan screenshots/foto’s maken en deze hier plaatsen?

Ook vaak een bron van problemen, is de Ziggo aansluiting in uw huis ( de AOP, het witte Ziggo kastje in de woonkamer of meterkast ) en de daarop aangesloten splitters en bekabeling. Wilt u daarvan ook foto’s plaatsen?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Blankendaal1 , wat leuk dat je onze Community hebt gevonden. 
Heb je de laatste reactie van @Pasi gezien? We zijn benieuw naar je foto`s 🙂 

Ik zie trouwens dat je gegevens niet zijn ingevuld in je profiel. Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo Community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden. Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen: https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Blankendaal1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

 

Het is gelukt, ik was alleen nog niet in de gelegenheid het te versturen.

20220127_085427.jpg

20220127_085448.jpg

Ik hoop dat dit goed is.

Profiel is ook aangevuld.

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor het sturen van de foto's, @Blankendaal1! Ik ben hier achter de schermen ook een kijkje gaan nemen naar hoe alles erbij staat. Ik zie dat je signaal er netjes en stabiel bij staat. Met het signaal lijkt het dus niet te maken te hebben. Wel is het modem iets aan de oudere kant. Het lijkt mij dan ook een goed idee om eerst eens met een nieuw modem te beginnen. Dat is voor jou volledig kosteloos. Mag ik die voor je opsturen? 🙂

Blankendaal1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Marije , dat is prima, wellicht zal het dan beter worden. Alvast bedankt.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Helemaal goed, @Blankendaal1. Ik heb het modem nu voor je besteld. Deze wordt zo snel mogelijk voor je opgestuurd. Zodra je deze binnen hebt en een paar dagen hebt getest, laat je hier dan weten of het probleem verholpen is? Dan ben ik er gerust op dat je weer kunt genieten van je verbindingen en kunnen we het topic afsluiten 😉

Blankendaal1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe modem is geïnstalleerd en het werkt naar behoren, het signaal lijkt sterker te zijn en het signaal is (nog) niet weggevallen. Dank!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic