remcov

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ons netwerk groeit met je mee

Gezien je geen reactie terug kan mailen op de nieuwsbrief mailing 'Ons netwerk groet met je mee', bij deze een post op het publieke forum...

 

 Beste Ziggo,


Zojuist kreeg ik de mailing dat ik een snellere verbinding krijg. Wat voorspelbaar zijn jullie…

Jullie verhogen nu de internet snelheid een klein beetje, een ongevraagd ‘cadeautje’ waar je in de praktijk het verschil niet eens merkt,  en binnen enkele maanden gaan jullie  een gelijksoortige mailing versturen in dezelfde toon, maar dan een aankondiging verhoging abonnementkosten, onder de noemer dat we allemaal sneller willen,  het duurder wordt, onderhoud, netwerk om dit te realiseren… blah blah blah…

 

Doe dit jaar iedereen een lol, hou dit soort cadeautjes, en zorg dat jullie ieder jaar efficiënter gaan werken, waardoor jullie een jaarlijkse kostenverlaging kunnen gaan aanbieden. Kunnen we dat afspreken?

Ik ben niet ontevreden met Ziggo als bedrijf of producten, maar ik ben echt klaar om ieder jaar extra geld af te dragen om jullie aandeelhouders een plezier te doen….

10 Reacties 10
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Naar mijn mening moet je de jaarlijkse verhoging van abonnementsprijzen van Ziggo los zien van de vanaf mei door te voeren snelheidsverhogingen van internet. Ik denk niet dat ingeval er wel sprake zou zijn van een reële en met glasvezel concurrerende verhoging van met name de upload het van invloed zou zijn op het percentage dat je als klant meer moet betalen. 

Ik ben het wel met je eens dat het door Ziggo gehanteerde begrip 'gratis' misleidend is.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

en niet vergeten 020 krijgt ook een smak geld om de slecht betaalde voetballers overeind te houden.

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

@remcov 

Volgens mij kan je antwoorden op de nieuwsbrief.

 

Tevens heb je onderaan de optie om op (on)tevreden te klikken. Als je dat doet krijg je de gelegenheid je keuze tevreden / ontevreden toe te lichten.

 

Guido64_0-1673604687391.png

 

remcov
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Guido, bedankt voor je inhoudelijke reactie... zeer mogelijk gebruik jij iets als gmail client of zo?  In Outlook (2021) worden dit reply adres  niet (standaard) getoond

remcov
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Laat ik het zo zeggen, ik bemerk een jaarlijks terugkerend ritueel... Iedere keer een kleine upgrade geven, iedereen helemaal happy natuurlijk, dan opvolgend de rekening verhogen 'met reden dat iedereen sneller internet' wil...

Als of je een plakje worst extra krijgt bij de slager, die het vervolgens doodleuk bij de bestelling optelt... Bij ziggo lijkt dit heel 'normaal'...

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Ik gebruik Thunderbird als mail cliënt.

 

Die optie om je mening over de nieuwsbrief terug te koppelen staat in de body van het email zoals het door Ziggo is verstuurt. Je kan ook gewoon op antwoorden klikken en een reactie terug mailen.

 

Ik heb een vergelijkbare tekst zoals jij in je topic start hebt geschreven als feedback terug geschreven aan Ziggo.

 

Die 5 sterren dienen ook als "webbug" waarmee Ziggo kan zien of de mail geopend is en bekeken is. Met die plaatjes meten ze dat soort dingen. Kan zijn dat jouw mail client (outlook) die sterren plaatjes daarom eruit heeft gefilterd. Bij Thunderbird waren de plaatjes van die sterren ook niet zichtbaar ik zag een contour van een plaatje dat niet weergegeven werd op die manier kon ik er toch op klikken zonder de plaatjes te laden.

 

Voor het plaatje dat ik eerder hier gebruikte heb ik in Thunderbird toch die sterren toegelaten zodat het een beter plaatje werd om hier te delen.

 

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

@remcov , ik ben het helemaal met je eens maar........, denk je nou dat dit bij andere providers niet gebeurd?

Die doen het misschien op een andere manier maar ze maken je allemaal blij met een dood vogeltje.

 

remcov
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat het overal gebeurd, hoef ik het er niet mee eens te zijn 🙂 Maar goed, met grootschalige aanleg van glasvezel die nu plaats vind, kan het gebeuren dat ziggo meer concurrerend moet gaan denken....

 

RonaldJ

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het werkelijke verhaal is "We geven je meer snelheid dan nodig, dit kost meer apparatuur dat ook meer stroom verbruikt, dus meer uitstoot geeft, er wordt meer apparatuur vervangen en weggegooid, meer onderhoud, meer vervoersbewegingen met Ziggo busjes en uiteindelijk hogere kosten. En dat terwijl u er helemaal niet om had gevraagd!"

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat verschilt per persoon voor mijzelf vind ik 75 upload nog te weinig, ieder zijn wensen

Uitgelicht topic