1
Vraag
2
Reacties
Nookes

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Onregelmatige onderbreking van het internet

Hallo allemaal, 

 

Ik doe hier mijn verhaal in de hoop dat iemand gelijke problemen heeft of heeft gehad zodat er wellicht een oplossing gevonden kan worden. 

 

Het blijft opmerkelijk maar vanaf de dag dat hier FM van de kabel is verdwenen heb ik last van onregelmatige onderbrekingen van het internet. en dat na bijna 10 jaar probleemloos. De ene keer is het enkele seconde en de andere keer kan het tot 2 minuten duren. Het is mij volkomen onduidelijk waar dit probleem vandaan komt. Ook kan het uren goed gaan, maar kan het net zo goed meerdere keren per uur misgaan. Overdag lijkt het erger te zijn dan in de avond.

 

Ik heb achter het modem, wat in bridge staat, zelf een netwerk aangelegd met producten van Ubiquity. Om te voorkomen dat het probleem daarin zat heb ik dat eerst uitgesloten. Bij verlies van het internetsignaal kan ik de router in dat systeem nog benaderen en die geeft dan de volgende storing: 'Primary internet service down since xx seconds' .

 

Er is hier al het een en het ander gebeurd, zo is mijn AOP in de afgelopen 3 maanden 2 keer vervangen door een monteur van Ziggo. Ook heeft 1 van de monteurs nog een aantal zaken nagelopen in het netwerk van Ziggo in de wijk. Deze belde mij later op die dag op dat daar geen bijzonderheden in zaten.

 

Beide monteurs merkte op dat ik ver van de verdeelkast af zat. Dit konden ze voornamelijk vast stellen doordat er een erg dikke kabel binnenkomt in het AOP.

 

Is er iemand die misschien iets kan toevoegen of adviseren?

 

Alvast bedankt voor een reactie.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Nookes! Goed dat je een topic bent gestart nu je sinds enige tijd problemen ervaart met de stabiliteit van de internetverbinding bij je thuis. Erg jammer dat het na 10 jaar lang probleemloos functioneren ineens niet meer in orde is 😞

Ik ben in de systemen gedoken om je modem uit te lezen en zie om eerlijk te zijn ook geen bijzonderheden. Alle signaalwaarden staan op groen en zien er prima uit. Ik heb daarbij gekeken naar de signaalwaarden over de afgelopen 14 dagen. Het is dus lastig te zeggen waar dit precies vandaan komt, want de aansluitingen bij je thuis zien er ook goed uit voor zover ik kan zien.

 

Zie je op het moment dat je problemen ervaart ook iets afwijkends aan de LEDs op je modem? Zijn er op dat moment bijvoorbeeld meerdere lampjes die gaan knipperen? Verder neem ik aan dat je doelt op de bekabelde internetverbinding welke onderbroken wordt en dus niet de draadloze wifi verbinding?

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Nookes
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Dag Bert,

 

In bijlage een aantal screenshots en foto's met de info waar je om vroeg.

 

Screenshot 2022-07-11 194935.jpgScreenshot 2022-07-11 195026.jpgWhatsApp Image 2022-07-11 at 7.45.32 PM (1).jpegWhatsApp Image 2022-07-11 at 7.45.33 PM (1).jpegWhatsApp Image 2022-07-11 at 7.45.33 PM.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie niet direct een oorzaak in je signaalwaarden.

Mogelijk kan een Ziggo moderator je signaal monitoren en kijken of daar iets uitkomt.

Tijdens deze intensieve monitoring is het handig om een lijstje te maken met te tijden waarop je internet uitvalt, dan kan exact op die tijd gekeken worden of er iets in het signaal te zien is.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Nookes! Goed dat je een topic bent gestart nu je sinds enige tijd problemen ervaart met de stabiliteit van de internetverbinding bij je thuis. Erg jammer dat het na 10 jaar lang probleemloos functioneren ineens niet meer in orde is 😞

Ik ben in de systemen gedoken om je modem uit te lezen en zie om eerlijk te zijn ook geen bijzonderheden. Alle signaalwaarden staan op groen en zien er prima uit. Ik heb daarbij gekeken naar de signaalwaarden over de afgelopen 14 dagen. Het is dus lastig te zeggen waar dit precies vandaan komt, want de aansluitingen bij je thuis zien er ook goed uit voor zover ik kan zien.

 

Zie je op het moment dat je problemen ervaart ook iets afwijkends aan de LEDs op je modem? Zijn er op dat moment bijvoorbeeld meerdere lampjes die gaan knipperen? Verder neem ik aan dat je doelt op de bekabelde internetverbinding welke onderbroken wordt en dus niet de draadloze wifi verbinding?

Nookes
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Dank voor je reactie, in elk geval prettig om te horen dat alles er keurig uitziet. Het gaat inderdaad om het bekabeld internet. 

 

Het enige afwijkende wat ik zie dat is dat de LED's op de modem gewoon blijven branden zoals verwacht. de LED's van poort 1 ook, de LED's behorende bij de router die is aangesloten op die poort gaan even uit. 

 

Als ik zo samenvat wat er is waargenomen denk ik dat ik met defecte hardware zit. We gaan eens aan die zijde verder zoeken. Ik had met de Connect Boxen problemen met de autonegotiation van de snelheid. Deze is vervangen door een Ubee zonder wifi, de problemen rond autonegotiation zijn daarmee wel direct verdwenen.

 

Dank voor de reactie's verder!

Markeer maar als opgelost. Indien ik er niet uitkom zal ik me weer melden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic