1
Vraag
2
Reacties
Bauke63

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ongewenste mail adressen blokkeren bij webmail - lijst is te lang

Goede middag,

Als ik afzenders van e-mail wil blokkeren krijg ik de volgende melding:

"De lijst van geblokkeerde afzenders is te lang om nieuwe adressen toe te voegen. Verwijder adressen en probeer het opnieuw."

Wat is dat nu voor onzin? Wat is dan het nut om adressen te blokkeren als je ze vervolgens moet verwijderen om andere adressen te blokkeren??
Ik heb deze vraag al bij de klantenservice gesteld maar weten ze kennelijk niet zo veel....
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Bauke63. Welkom hier!
Ik quote hier de reactie van mijn collega Anne H Ziggo , uit het topic waar Steefb ook naar verwijst.


Spam is erg vervelend, daar proberen wij ook van alles tegen te bedenken. Het blokkeren van afzenders is bedoeld voor het blokkeren van e-mail van individuen, je kan een beperkt aantal adressen of domeinen blokkeren. Omdat Spam elke keer van andere adressen afkomstig is heeft die methode ook geen zin. Sleep de Spam mail daarom naar de Spam map om onze filters te updaten. Het tegenhouden van Spam zal altijd een benadering zijn van de ideale situatie.



Het klopt dus dat er een limiet zit op het aantal adressen dat je kunt blokkeren. Zijn het allemaal individuele adressen van personen/instanties die je wilt blokkeren, of van reclame/spam-praktijken? In het laatste geval is blokkeren dus niet de juiste weg.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk hier eens, het heeft geen nut al die afzenders te blokkeren.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/e-mail-lijst-met-geblokkeerde-afzenders-is-te-lang-34197#post341611
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Bauke63. Welkom hier!
Ik quote hier de reactie van mijn collega Anne H Ziggo , uit het topic waar Steefb ook naar verwijst.


Spam is erg vervelend, daar proberen wij ook van alles tegen te bedenken. Het blokkeren van afzenders is bedoeld voor het blokkeren van e-mail van individuen, je kan een beperkt aantal adressen of domeinen blokkeren. Omdat Spam elke keer van andere adressen afkomstig is heeft die methode ook geen zin. Sleep de Spam mail daarom naar de Spam map om onze filters te updaten. Het tegenhouden van Spam zal altijd een benadering zijn van de ideale situatie.



Het klopt dus dat er een limiet zit op het aantal adressen dat je kunt blokkeren. Zijn het allemaal individuele adressen van personen/instanties die je wilt blokkeren, of van reclame/spam-praktijken? In het laatste geval is blokkeren dus niet de juiste weg.
Bauke63
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @Bauke63. Welkom hier!
Ik quote hier de reactie van mijn collega Anne H Ziggo , uit het topic waar Steefb ook naar verwijst.



Spam is erg vervelend, daar proberen wij ook van alles tegen te bedenken. Het blokkeren van afzenders is bedoeld voor het blokkeren van e-mail van individuen, je kan een beperkt aantal adressen of domeinen blokkeren. Omdat Spam elke keer van andere adressen afkomstig is heeft die methode ook geen zin. Sleep de Spam mail daarom naar de Spam map om onze filters te updaten. Het tegenhouden van Spam zal altijd een benadering zijn van de ideale situatie.

Het klopt dus dat er een limiet zit op het aantal adressen dat je kunt blokkeren. Zijn het allemaal individuele adressen van personen/instanties die je wilt blokkeren, of van reclame/spam-praktijken? In het laatste geval is blokkeren dus niet de juiste weg.


Het merendeel zijn individuele adressen maar er zitten ook veel adressen in met de zelfde domeinnamen, een compleet domeinnaam verbannen zou ook al veel uitmaken, al ben ik er alleen nog niet achter hoe dat dan weer te moeten doen....
Ennuh... waarom een limiet instellen voor iets wat als zeer irritant wordt ervaren?
Ze worden steeds gehaaider met hun agressieve mailings dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi Bauke63,

Je kan de spam-mails ook als 'ongewenst' markeren, daar leert Ziggo's spamfilter ook van (en hebben andere mensen ook eerder profijt van) 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic